Moeite om Aventflessen goed schoon te krijgen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door stranger, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb moeite om de Aventflessen goed schoon te krijgen. Bovenaan en onderaan zit een soort bolling, waar ik met de flessenborstel heel moeilijk inkom. Daar zit nu ook een soort aanslag en ik vind het er heel onfris uitzien.
    Ik was ze elke dag af en kook ze uit met een scheutje azijn.

Heeft iemand tips om het beter schoon te krijgen?

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb bij de (sorry reclame?!) Etos een flessen borstel gekocht waar een kromming in zit.
    Ik heb zelf de flessen van hun en daar zit ook een bolling in.
    Die flessen borstel past daar goed in.
    Overigens zit er in mijn flessen ook een soort aanslag, maar dat is slijtage van het roeren en afwassen.

Die aanslag kan ook kalk zijn van het uitkoken.
    Als dat zo is dan kun je ze even in een badje met steradent leggen en daarna afwassen en uitkoken.

Groetjes, Mirelle.

3. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik gebruik altijd een schuursponsje en een beetje afwasmiddel

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gebruik een gewone afwasborstel voor de avent flessen, die past er makkelijk in en dan kom je overal bij.

5. sim

sim Niet meer actief

heb ik ook met die avent flessen, daarom vind ik die kromme van difrax ook zo fijn, die kun je los schroeven en goed bij de bodem komen.

ik was ze af en toe ook in de dreft (haha ook reclame) die ontvet echt het beste, ik krijg anders die bovenkant (dat schroefdraad) niet goed schoon.

met schuursponsjes zou ik een beetje zuinig zijn, ook met roeren in de fles, daar krijg je veel krasjes van in de fles.

ik vervang trouwens de flessen ook om de zoveel maanden...

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Sim: Tja ik roer niet in de fles, gooi zo mijn gekolfde melk erin :)
    Vervangen is misschien wel een idee...

@ Anakin: een gewone borstel... daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht... :oops:

@ Morgaine: met een schuursponsje kom ik wel bovenin maar niet onderaan, k heb kleine handen...

@ Mirelle: denk niet dat het kalk is omdat ik ze altijd met wat azijn uitkook en als ik dat niet doe, is de kalkaanslag een ander soort aanslag.
    Die Etosborstel is wel een goede tip!

Ik ga het vanavond eens met de gewone borstel proberen...

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    heb ook de etosborstel, werkt perfect, ook erg handig voor lastige hoekjes van je kolf en voor speentjes (zit ook een klein borsteltje aan). En af en toe in de Dreft idd. En natuurlijk niet wachten tot het is aangekoekt maar gelijk na gebruik afspoelen... dan is de fles hier eigenlijk al bijna schoon.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lekker mee wassen in de vaatwasser ( als je die hebt)

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik ben hier de vaatwasser ;).

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    :) :) :) :) :)

dat is jammer......... suc6 met de oplossing zoeken......

11. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Schuursponje erin proppen en dan met een botermes erin, en dan zo schoonmaken, zo doe ik het met een limonde flesje die te smal is voor mijn handen :)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een schuursponsje maakt krassen waarin juist weer bacterien kunnen gaan zitten... En die krijg je er niet goed uit denk ik. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Ik gebruik gewoon een afwasborstel van Ikea (nog meer reclame.. :D) Deze is heeft niet van die hele harde haren en komt ook goed beneden in...

Ik heb de flessenborstel nog nieuw in de kast liggen.. :)

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb zowel het schuursponsje als de afwasborsel geprobeerd maar geen succes.

Ga morgen maar nieuwe flessen kopen denk ik...

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Je zou een tandenborstel kunnen proberen? (zou wel een nieuwe nemen wel zo hygiënisch ;) )

15. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Ik heb een borstel van Avent om de flessen mee schoon te maken. Gaat prima. Maar meestal gaat alles 's avonds mee in de vaatwasser.

16. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Na gebruik afspoelen met heet water, dan worden ze niet smerig. Die van mij niet in ieder geval.

17. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik had het zelfde probleem bij de flessen van avent.
    Ik heb een borstel waar een spons voorop zit....in het handvat zit nog een klein borsteltje verborgen voor de spenen.
    Echt een superhandig borsteltje! Ik heb hem hier bij de supermarkt gekocht, weet helaas niet wat voor merk het is.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat apart om te lezen.. ik heb ook Aventflesjes maar ze zijn gewoon schoon. Ik heb toen een starterset gekocht en daarbij zat ook een flessenborstel, ik kom gewoon overal bij. Hopelijk vind je een goede oplossing.

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb geeneens een flessenborstel en toch zijn mijn flessen wel goed schoon..

Ik spoel ze inderdaad vaak om met heet water en vaak doe ik dan de dop er nog even op en goed schudden met een beetje water. Dat werkt ook goed.

Ik zet ze nu trouwens ook in de vaatwasser worden ze ook lekker schoon van.

Kook jij ze trouwens uit in een pannetje? Daar kunnen ze ook dof van worden, misschien is dat het meer dan dat ze echt vies zijn.

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb maar een nieuwe fles gekocht, maar dan de Etos versie en de Etos flessenborstel er meteen maar bij.

Wat een ideaal ding zeg! Zo kom ik echt goed in de rondingen en hij is nog handig voor de kolf ook.

Bedankt iedereen voor het meedenken en alle tips!

Deel Deze Pagina