Hallo Zit even te klooien met laatste voeding van mijn dochtertje van 10 weken. Ik moet haar altijd wakker maken doe haar schone luier en dan fles maar ze drinkt dan 50 cc a 70 cc. Zit er aan te denken om haar om 19:00 laatste voeding te doen en haar dan zelf te laten komen wie heeft hier ervaring mee?
En als je haar niet wakker maakt? De luier wordt als je de fles laat vallen ook niet verschoond. Weet niet hie zwaar ze is en of dat al kan. Dan heb je wel misschien weer een nachtvoeding. ..
Ik heb de kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding, maar gewoon slapend aangeboden. Een baby heeft een slikreflex en als ze honger heeft gaat ze gewoon drinken, slapend of niet. Luier zou ik alleen verschonen als die echt vol zit, of als ze gepoept heeft.
Wij hebben op adviesvan het cb een fles laten vallen. Ze krijgt er nu 4 en om half 10 de laatste, die ze nu wel op drinkt! Ze liet namelijk ook altijd 2/3 fles staan!
Wij hebben dit gedaan. Mijn zoontje kreeg om 19:00 uur een fles en dan maakten wij hem rond 22:30 - 23:00 uur wakker voor een laatste fles. Hij was dan moeilijk wakker te krijgen maar dronk het flesje wel leeg. Toen hij een week of 11 bekeken wat er zou gebeuren als hij niet meer wakker gemaakt zou worden. Hij kwam nog een paar keer rond 4 uur in de nacht en dat schoof daarna snel op naar 6 uur in de ochtend. Voor ons beter. Wij liggen altijd het liefst rond 22:00 uur op bed. Nu hoefden we niet meer te wachten. Ik stond liever wat vroeger op.