Mijn zoontje is bijna 5 maand en sinds een paar dagen is het echt een strijd om de fles melk te geven, bij het zien van de fles is het al krijsen geblazen. Warm,koud, lauw melk het maakt niet uit. Ik zie geen spruw in z'n mondje en verdikkingen op tandvlees voel ik ook nog niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Of iemand die me tips kan geven? Ik weet het niet wat ik moet doen. Ik bied sinds afgelopen vrijdag 4 flessen aan, de 5e fles was altijd drama, wakker maken, amper drinken etc. We hoeven pas volgende maand naar het cb.
Misschien langs de huisarts? Keelpijn? Tandje die doorkomt? Hier ook een die heel moeilijk drinkt, moet echt in een volledig prikkelvrije omgeving een flesje krijgen en absoluut niet forceren want dan wordt het krijsen!!! Nu begint er ook een tandje door te komen, ze is nog maar 4 maanden dus ergggg vroeg. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft. Maargoed, al geprobeerd in een donkere stille kamer de fles te geven?
Welke maat speen gebruik je? Mijn dochter ging altijd minder drinken als de speen te weinig melk gaf.
Ik heb de fase 2 speen van dr Brown. Oren zijn schoon, dit is 2 weken terug nog na gekeken. Het gaat al iets beter, 2e deel geef ik hem liggend dan wil hij wel drinken meestal.
Kan ook een fase zijn. Heel veel baby's gaan rond de 4/5 maanden slechter drinken. Vaak duurt dit een week of twee en gaat het daarna weer wat beter. Zelf rustig blijven en niets opdringen. Daar wordt het alleen maar erger van. Succes!
Onze dochter wil bijna alleen liggend drinken, heel irritant maar het moet maar zo. Zo drinkt ze wel haar flessen leeg. Volgens de arts associeert ze de fles met in slaap vallen. Niet erg maar niet handig. Hoe is je schema? Geef je iets van bijvoeding? Misschien wil je baby gewoon wat minder of heeft hij geen honger?
Hij drinkt rond 7,11,3,7 uur. Eind middag bied ik groente aan en als hij smorgens een korte slaap heeft bied ik hem fruit aan. Soms zit er ook wel is 5 uur tussen de flessen omdat hij dan slaapt of nog geen honger heeft.
Dafne kon er rond die tijd ook wat van! Man man, wat kreeg ik het er slecht in! Maakte me ook zorgen, er ging vaak maar 600 ml in. Ik ben toen naar 4 flessen overgegaan. En nog steeds drinkt ze het laatste beetje van de fles als ik met haar rondloop, krijg er soms een lamme arm van, haha. Na een paar weken ging ze ineens weer beter drinken.
Mijn zoontje heeft steeds periodes dat hij belabberd drinkt en dan weer goed. Ik accepteer het maar, ik kan hem niet dwingen. Zichzelf laten verhongeren doen ze niet. Dus anders maar vaker kleinere flesjes, als ie er om vraagt. Als ie gewoon tevreden is met minder dan zal hij wel gewoon even genoeg hebben. Dan zal ie vast ook wel weer meer gaan drinken. Zl heeft nu ook weer zo'n periode, hij krijgt nog maar 2,5 fles en dat is ook het minimum. Maar als ik wat hij laat staan met de lepel geef, dan eet hij het zo op zijn mondje doet ie dan zelf gewoon open. Lijkt erop dat ie de fles beu is ofzo.