Baby 6 maanden, doet raar met eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Miekjepiekje, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met het introduceren van groente en daarna fruit. Ik wist niet zo goed hoe je babyvoeding klaar moest maken dus ben ik begonnen met groente uit een potje. Daar smult ze van. Toen groente goed ging ook fruit aan gaan bieden. Dat heb ik wel zelf gemaakt en ook daar smult ze van. Ze krijgt nu dus 4 flessen van 190/6 1x fruit en 1x groente.

Tot afgelopen weekend ging het goed... Voor Sinterklaas heb ik het opperdepop boek van de AH gekregen. Dus vorige week aan de slag gegaan om zelf groente te maken. Veel lekkerder dan uit een potje als je het zelf proeft. Maar nu komt het rare: ze wil het niet. Wortels uit een potje, vindt ze heerlijk. Wortels zelfgemaakt tuft ze uit.

Nou is ze sowieso raar aan het doen met haar eten en drinken. Zaterdag banaan gegeven, vond ze heerlijk. Gisteren hield ze haar lippen stijf op elkaar. Ze laat ook steeds 30 a 40 cc van haar fles staan. Gisteren toch maar bloemkool uit een potje gegeven. Dat eet ze dan vervolgens helemaal op.. :(
    Ook wordt ze 's ochtends steeds eerder wakker, waardoor ik het idee heb dat ze niet genoeg krijgt op een dag. Maar ik vind dat ze eerst goed aan groente en fruit gewend moet zijn voordat ik een broodkorst ga geven. En ze zit al aan het maximale wat ze aan flesvoeding mag hebben.

Kortom, ik weet het even niet meer zo goed...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze moet gewoon wennen aan echt eten, in een potje zit allemaal appelsap enzo doorheen om 't zoet te maken. Zelf zou ik gewoon volhouden, 5x 180+6 is genoeg voeding zeg maar want met 6 mnd at mn dochter amper nog 1 hapje groenten.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Even doorheen bijten denk ik, geen potjes meer geven en alleen maar vers dan eet ze het vanzelf. Of je moet geen bezwaar hebben tegen potjes, dan geef je potjes en over een maand weer eens vers maar dan in een andere vorm(gewoon een stuk broccoli ipv gepureerd).

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mijn advies:

Ik zou de 10cc extra water uit de fles weglaten en 180/6 aanbieden,
    eventueel in de ochtend met een paar schepjes rijstebloem of pap om het dikker te maken.
    1 stuk fruit of half groot potje met paar slokjes thee in de ochtend, in de middag bv nog 1 stuk fruit/andere helft potje of af en toe ligapapje voor de lekker (daar is niet iedereen het mee eens maar mijn dochter smulde ervan) met wat thee of water.
    In de namiddag/begin avond tussen 2 flessen in groentepotje.
    Nu eet ze vaak vers wat ik in de Avent stomer heb bereid.
    Ik gaf geloof ik met 6 maanden 4 flessen van 210/7 en die gingen meestal wel leeg (had wel een flinke dochter dus ze mocht het hebben).
    Gaf zelf geen rijstebloem of pap ivm reflux.
    Ik ben met brood begonnen toen ze 7 maand was.
    Hier is ze nooit wakker geweest van de honger en ze was ook echt niet overvoerd.

Deel Deze Pagina