3d echo: duidelijk, of niet ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tammetje, Aug 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tammetje

Tammetje Actief lid

May 29, 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Heb afgelopen donderdag een 3d echo laten maken in vught bij: www.echografieprenataal.nl

Het viel allemaal niet mee. Het kindje lag erg diep in mijn buik, de placenta lag tussen het kindje en de buikwand in, en daarnaast ben ik niet de slankste.
    Florence Mens zei dat ze er niet echt goede foto's van kon maken omdat alles wat tegen zat... JAMMER! Heb ook 10 euro korting gekregen hiervoor, dus ik vond dat wel netjes.

Moet zeggen dat de eerste foto's die ze gemaakt had wel redelijk wearen, maar na een tijdje had het geen zin meer en kwamen er ook niet echt duidelijke beelden meer uit. We zijn toch 30 minuten bezig geweest en was zeker wel een leuke ervaring!

Ondanks alle pech vond ik dit toch wel een redelijk duidelijke foto? Of niet.....

Gelukkig toch nog een mooi plaatje, ondanks dat ik weet dat het veel mooier had kunnen zijn...

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi hoi :)

niet meer foto's ? Mocht je niet nog een keer terug komen, of had dat geen zin vanwege de placenta de voorkant etc ? Omdat je in het begin wel redeiljke foto's had ? Ik kan me voorstellen dat je graag wat langer van je kindje had willen genieten ;) ?

Bij dit 2e kindje was onze echo ook wat minder dan bij de 1e. De 1e wilde indertijd al niet goed gaan liggen, maar dit kleintje lag nog wat beroerder en bleef maar slapen + ook een placenta de buikband.

Ook wij hebben korting gekregen bij beiden kindjes. Wij mochten overigens wel gratis terugkomen, maar dit hebben we (in overleg) niet gedaan.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aawwhh kijk nou wat een knap koppie hihihihihih.

jammer dat het zo een gedoe was bij de pretecho. hadden ze dan niet tegen je gezegd dat je eingelijk al best ver bent hiervoor?
    dit soort echos zijn het mooiste als je ze bij ongeveer 24-26 weken maakt, daarna is het kindje te groot en krijg je ze niet goed meer op de foto.

wij gaan deze keer met 24 weken voor de pretecho. vorige keer ook met 26 weken gegaan en toen waren we al best laat want we konden behalve een billetje en voetjes bijna niks meer zien. we hebben wel de dvd gratis meegekregen want ze vond het zo sneu voor ons.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #4 Athina, Aug 1, 2010
    Last edited: Aug 1, 2010
    ik vond ons kindje eerlijk gezegd mooier met de 27 weken dan met de 24 weken echo bij de vorige.... Maar het zal natuurlijk ook altijd geluk hebben blijven denk ik..
    Maar je zag duidelijk verschil qua vet zeg maar, dat maakte de latere echo mooier vond ik.

maar ik zie nu dat het voor TS inderdaad moeilijk wordt qua tijd om nog terug te komen, dat is dan niet echt een optie geweest denk ik.

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0

Bij ons zeiden ze dat juist rond de 27ste week je het mooiste resultaat hebt en gaan daarom als ik 27,2 ben... gek al die verschillende verhalen!

Maar ik vind het een mooi plaatje hoor tammetje :D!

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Hihi... lees net jouw reactie athina!
    Ach, vind het zowiezo weer fijn om de kleine te zien!

7. Tammetje

Tammetje Actief lid

May 29, 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Heb weel meer foto's, maar in mijn album staan de duidelijkste, de rest was eigenlijk zeer slecht.
    Terugkomen heeft ze het niet over gehad, maar denk idd dat het weinig zin heeft ivm de placenta en het diep liggen in de buik. Helaas....

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

jammer inderdaad, maar anderzijds: Onze echo was ook 'slecht' (wij hoefde de 2d prijs af te rekenen in plaats van de 3d prijs) , maar het was wel heerlijk om ons meisje te zien :) -dat gold voor jullie vast ook?

ik heb ook wat foto's inm'n album gezet. Als kleine fotootjes zijn ze trouwens een stuk beter / scherper dan wanneer je ze vergroot he...

9. Bri

Bri Niet meer actief

En soms werken de kleintjes zelf ook niet echt mee.
    Bij m'n oudste hebben we alleen maar vage beelden gekregen, omdat hij enorm beweeglijk was én zijn hand voor zijn gezicht hield. Eigenwijze donder, klopt zó goed met hoe hij nu is!

De jongste lag een stuk rustiger op de echo. Die heb ik bij 30 weken laten maken, dat was wel echt de grens om nog mooie plaatjes te maken, maar ik vond ze zó veel duidelijker dan bij de oudste (toen was ik volgens mij 25 weken). Zij lag rustig, en dus konden we haar zéér karakteristieke frons al goed zien.

Bij beide vond ik het filmpje véél duidelijker dan de stilstaande foto's, je maakt er toch meer uit op als je beweging ziet.

De foto van TS vind ik best duidelijk, je ziet echt wel een gezichtje. Lief koppie hoor!

Share This Page