Vroege echo mogelijk??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Me and, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me and

Me and Actief lid

Jun 8, 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Momenteel ben ik 5 weken zwanger. Erg pril nog.
    Kwam er vorige week donderdag achter. ;)
    Maar nog erg onzeker, de vragen contant in mijn hoofd, ben ik wel zwanger?
    2 maanden geleden gestopt met de Nuvaring. Vorige maand had ik een lichte positieve k2v5 test. Ik helemaal blij! Direct een CB digitale gekocht, en die gaf aan niet zwanger, waarschijnlijk omdat ik pas gestopt was met de ring reageerde de test licht op de eisprong. De andere testen (totaal 5) waren ook negatief.

Maar vorige week getest de CB met plusje en jahoor de plus werd na een paar seconden heel goed duidelijk, echt een knaller.
    De dag daarna een CB digitale gekocht, zwanger 1-2 weken.
    Toch ergens de gedachte in mijn hoofd, zal ik echt zwanger zijn? En zal het niet de eisprong zijn? Ik verwacht het ergens niet, dacht deze zeker gevoeld te hebben begin augustus.
    Wel afgelopen nachten hele erge buikpijn gehad, soort menstuatiepijn maar dan dieper echt m'n baarmoeder waarbij ik het gevoel had dat deze eruit gerukt werd. Dit had ik 2 nachten af en toe en duurde zo'n 15 minuten denk ik.
    Daarna langzaam steeds minder, nog wel af en toe van die ongi pijntjes maar voelt net wat dieper dan normaal.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om bij een praktijk een vroege echo te laten maken? Ik kan pas 23 september terecht bij de Gynaecoloog. Natuurlijk heb ik dat geduld niet te wachten, ergens duf ik ook niet nog een test te doen, bang dat deze negatief zal zijn...
    Advies is gewenst! ;)

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Je kan met een zwangerschapstest (die test op HCG) geen eisprong testen. Dat is een heel anders hormoon. Dus geloof het nou maar, je bent echt zwanger hoor :D Gefeliciteerd.
    Een vroege echo daar is nu nog niks op te zien. Ik heb bij mijn zwangerschap met 7 weken (dacht ik) een echo gehad en bleek 6 wkn zwanger te zijn. Het hartje klopte al wel.

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Je kan zeker je eisprong testen met een zwangerschapstest hoor

Heel veel KV testen hier voorbij zien komen die reageerde op de eisprong
    En andersom ook

@TS als je vroege echo wilt is het pas verstandig om met 6 wkn een echo te doen (dan zit je wel net op het randje met de hartslag) dan is er wel wat te zien.

Gefeliciteerd met je zwangerschap:)

4. bbxx

bbxx Niet meer actief

Ik zou de verloskundige bellen, soms kun je daar al terrecht met 7 weken. Hoewel je niet hoeft te twijfelen hoor of je wel zwanger bent. Die CB digital is heel betrouwbaar! Maar een echo met 7 weken is natuurlijk wel heel leuk:)

Is er een reden dat je gyneacologie hebt gebeld en niet een verloskundige praktijk?

5. Me and

Me and Actief lid

Jun 8, 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Hi bbxx,
    Nou ik had de voorkeur om naar de verloskundigepraktijk te gaan bij ons in het ziekenhuis en omdat ik astma heb en medicatie hiervoor gebruik adviseerden zij mij door te verwijzen naar de Gynaecoloog. Gewoon voor de zekerheid.
    Maar inmiddels gebeld met andere praktijk, daar mag ik volgende week woensdag komen om eens te kijken... spannend!!!

6. Noiloi

Noiloi Lid

Aug 20, 2013
    12
    0
    0
    Hoi allen,

Ik heb mijn test zondag gedaan met CB en ook 1-2 weken zwanger. Bloedtest was ook positief. Nu kan ik op 18 september naar de Gynaecoloog maar zit ook vol ongeduld.
    @Me and, laat je iets weten wat er te zien was op de echo als je zo vroeg gaat?

7. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

Mar 2, 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Hoe kan ik zorgen dat ik ook wat eerdereen echo mag? Gewoon vragen? Ik kan ip pas met 10-12 weken een echo, vind dat weleg lang wachten... ben nu pas 4+3.

8. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    2,227
    1
    36
    Hier echo met 7 weken + kloppent hartje

9. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

Jun 5, 2013
    230
    0
    0
    Ik ben gelukkig ook met 6 weken kunnen gaan en mag morgen weer :)
    Echt belachelijk eigenlijk hier in NL. Een collega van mijn man die in Duitsland woont gaat gewoon om de 4 weken. (met zijn vrouw dan ;)) Heel normaal daar. Hoorde dat dit in België ook zo is. Wij krijgen er maar 4 (?!) Echt weer Hollands..... :(

10. Me and

Me and Actief lid

Jun 8, 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Hoi Noiloi,

ja laat ik zeker weten. Ben erg benieuwd! Blijven spannende weken!

Ja wat je zegt Creabea87, tipisch iets voor ons hier, net als die bloedtest om syndroom van down op te kunnen sporen, ook in Belgie is dit geen probleem maar hier... en nog meer bezuinigen... beetje jammer :(

11. Appelstroopje

Appelstroopje Nieuw lid

Apr 3, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Hier een foto van mijn echo gisteren. +- 4 weken
    Ook CB 1-2 weken.
    Ik kreeg een vroege inwendige echo,
    omdat mijn vorige zwangerschap in een mk is geindigd.

Niet veel te zien, wat verdikt baarmoederslijmvlies en een ''zwart plekje''.
    Aankomende vrijdag weer een echo,
    hopen op wat meer.

Spannend..
    Ik duim met jullie mee.

Liefs,
    Julia

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    2,227
    1
    36
    Klopt met 5/6 weken had ik alleen nog een vruchtzakje en met 6/7 weken een vruchtje met kloppent hartje morgen weer een echo benieuwt hoe die gegroeid is, maar een week kan al zoveel verschil maken

13. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

Apr 28, 2011
    509
    1
    16
    utrecht

Hoi meid, ik zag dat je uit Utrecht komt?? In Nieuwegein anthonius ziekenhuis zit alnatal.. Daar doen ze vroege echo vanaf 7 weken. Staat ook op alnatal.nl en anders hebben ze ook nog bij aangesloten echolooks pretechobureau aangesloten bij het ziekenhuis daar doen ze dat ook alleen die moet je wel betalen. Ik loop er al sinds mijn eerste altijd top en tevreden.. ( echolooks.nl ook eens kijken echt geweldig ik doe daar nu ook weer veel echo's gewoon omdat het geweldig is op zo groot beamer scherm. Is een tip.) hoop dat je hier wat aan hebt. Geniet van je zwangerschap. En nog gefeliciteerd. Liefs

Share This Page