Hallo allemaal, mijn zoontje is 5,5 maand en draait al een tijdje van zijn rug naar buik. Alleen de rechterkant...terugdraaien lukt niet en hij houdt het ook nog niet zo lang vol op zijn buik. Begint dan te jengelen en dan draai ik hem weer terug. Dat gebeurt dus best vaak, want hij vindt het wel leuk om om te draaien. Mijn vraag is, of hij niet erg traag is met omrollen en terugdraaien? Ik heb geen idee... Kan ik hem op 1 of andere manier leren om terug te draaien..of komt dat vanzelf?
Ons ukkie kon ook vanaf een maand of 4-5 naar z'n buik rollen en niet terug. Dit kan hij pas eigenlijk sinds hij 7 maanden is. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb ook wel eens gehoord dat van buik naar rug rollen bij bijna alles babies later komt dan het naar de buik draaien. Ik heb gemerkt dat helpen niet echt helpt... ze moeten het toch zelf ontdekken heb ik het idee.
Kan niet of wil niet? Als ie het niet kan, zou ik er eens naar laten kijken. Maar ik denk eerder dat ie het gewoon niet doet (dat heeft mijn zoontje ook een tijdje gedaan namelijk)? Die van mij deed rollen van rug naar buik met 6 maanden en terug met 6,5 maand. En dat is misschien wat later dan gemiddeld, maar niet schrikbarend laat hoor
Nou, hij wil het niet, hij neemt de moeite niet, het moet ook niet te vermoeiend worden voor hem8) Hij kruipt ook niet.. Maar hij loopt wel langs de bank en doet weer andere dingen..
Thirza rolde met 5 mnd 1 wk om van rug naar buik, maar terug pas veel later. Heb toen op het CB eens gevraagd hoe ik dat kon oefenen, en dat was met je hand onder het ene okseltjes door het andere bovenarmpje pakken, zodat je onderarm dus tegen het lijfje aanleunt. Op die manier hebben ze niet zo het gevoel dat ze vallen. Maar op een gegeven moment ging ze terugdraaien alsof ze nooit anders gedaan had. Denk dat ze het dus best kon, maar hier gewoon het op de buik liggen en spelen veel te leuk vond. Toen was ze bijna 8 mnd geloof ik...
@ rozemarijke: mijn zoontje was ook pas bijna 8 maanden toen hij echt de hele dag door ging omdraaien. met 6,5 maand deed hij het voor het eerst en heel af en toe deed ie het toen wel. Maar tijdens het spelen deed ie gewoon alsof ie niet meer wist hoe. Ik denk ook omdat ie het eng vond, in het bed 's ochtends vroeg deed ie het namelijk vaker.
Haha, grappig: hier in bed juist niet! Te weinig ruimte ofzo... en dus ineens wel op de grond, lekker in de open ruimte De eerste keer dat ik het haar zag doen, zag het er echt uit alsof ze dat al jaren deed. Lekker eigenwijsje...
O, maar hier had ik dus zeker wel het idee dat ze in eerste instantie het dus wel een beetje eng vond: als ik haar hielp, verstarde ze ook helemaal. Echt alsof ze bang was om te vallen...
Thijs rolt nu een week van rug naar buik. Soms draait hij weleens terug van buik naar rug, maar of dit bewust is. En dan draait hij weer van rug naar buik. Op zijn buik vindt hij het geweldig! Hij begint niet te huilen dat hij weer naar zijn rug wil, komt vast nog wel...
Hoi hoi, Tim rolt nog steeds niet hij vind het zowieso niets om op zijn buik te liggen. Sinds deze week begint hij wat bewegelijker te worden. We hebben al fysio ed gehad en dan word gezegd je moet het met hem oefenen!?! Nou mooi dat ik elke dag met hem oefen maar hij doet het gewoon niet zelf. Dus ik zou hem lekker op zijn eigen tempo alles laten doen en oefenen kan je doen alleen als ze het niet willen dan willen ze het niet hoor.... Groetjes Lysanne