Even een vraagje. Mijn meissie huilt nu al bijna de hele dag, heel de tijd aan haar oorjte friemelen en over haar hoofdje wrijven, met name over haar achterhoofd. Aan dat oortje zit ze wel vaker als ze moe is. Er is nog geen puntje of bultje van een tandje te ontdekken.... Zou het misschien hoofdpijn of oorpijn kunnen zijn? en hoe kom ik daar achter? Ze is normaal heel zoet en tevreden, eet goed, drinkt goed.... Vind t zo zielig, moet zelf bijna meehuilen Ze ligt nu eindelijk te slapen na het flesje... Weet iemand raad?
Zou idd oorpijn kunnen zijn. Wil ze wel liggen? Zoniet, dan kun je er donder op zeggen dat het de oortjes zijn. Daar krijg je verder niets voor, (wil je ook niet: anti-biotica moet je alleen geven als het lijf het zelf niet op kan lossen). Pas als dit langer dan een dag of 3 duurt, zal de HA bekijken of AB nodig is. Wel handig om -als het morgen nog zo is- de HA even de oortjes na te laten kijken. Wat helpt, is om het neusje te sprayen, zodat de buis van neus naar oortjes goed open en schoon blijft (of weer wordt).
Oja, wat helpt om de pijn een beetje uit te houden, is te zorgen dat ze met d'r koppie wat omhoog kan liggen: boeken onder de bedpoten, iets onder het matras bij het hoofeind... En een paracetamolletje (zetpilletje) uiteraard.
Hoi, Idd, klinkt als een oorweginfectie. Ik zou idd een zetpilletje geven en even de temperatuur opnemen. En idd morgen even de HA bellen. Verder sluit ik me helemaal bij Rozemarijke aan.
Hardstikke bedankt, Inderdaad wil ze niet liggen, ze is uiteindelijk bij mij op de arm in slaap gevallen en toen heb ik haar in bed gelegd. Als ze wakker wordt meet ik even de temp en zonodig een zetpil. Neusspray heb ik in huis dus zal ik straks ook gelijk even doen. Zo zielig want oorpijn doet heel erg pijn
Nou, klinkt helemaal als de oortjes idd... Hier begin ik altijd direct met sprayen als ze wat snotterig wordt, omdat ze anders dus geheid last van de oortjes heeft. Je voorkomt het niet altijd daarmee, maar wel vaak Maar 't is echt zielig, die oortjespijn. Heb het laatst zelf eens gehad nadat Thirza heel ziek was geweest en my goodness! Wat doet dat zeer! Mocht een enkel zetpilletje niet helpen, dan mag je ook elke 8 uur eentje geven (wel eentje van 120 mg dan): daarmee bouw je dan namelijk een spiegel op in het bloed, waardoor de pijn beter gestild wordt...