Dag Dames! Mijn zoontje is nu 8 maanden. en sinds een paar dagen rolt hij ook om in bed.. nou vind ik dit overdag niet echt een probleem.. maar hij doet dit dus ook 's nachts. Als hij wakker word en zijn speen gaan zoeken rolt hij om.. en dan gaat hij spelen. vannacht 3 keer gebeurt en als ik hem terugrol word hij boos en gaat hij heel hard huilen.. Is er iets waardoor ik dit een klein beetje kan tegenhouden? nee zeker..?
Waarom mag hij van jou niet rollen dan? Klinkt mij juist een heel gezonde ontwikkeling voor een baby van 8 maand.
Hij mag van mij best omrollen. Maar hij heeft de afgelopen 2 dagen niet geslapen in de middag omdat hij steeds omrolt. Dus ik vraag me af of er een manier is waardoor ik het een beetje kan beperken.
Als hij niet gaat huilen maar gaat spelen zou ik het lekker laten. Ik wilde dat mijn uk eens gewoon ging spelen als hij wakker wordt Hij rolde met 3 maanden om, en met 5 maanden volgens mij met slaapzak en al, sindsdien slaapt hij vaak op zijn buik.
Als hij niet gaat huilen zou ik hem inderdaad lekker laten. Slaap je niet dan rust je toch. Hier ligt ze ook wel eens een hele tijd te spelen en te kletsen. Over een weekje is het nieuwe er waarschijnlijk weer vanaf en gaat hij gewoon slapen. En misschien dan wel op zijn buik
C rolt ook om en zolang ze niet huilt ga ik der niet terug draaien. Ze valt dan uiteindelijk op der buik in slaap.
Gewoon laten rollen en spelen, want anders leert hij ook nooit terugrollen (als hij dat niet al kan). Als hij moe is valt hij vanzelf in slaap lijkt me. En anders niet. Vervelend voor jou (en heel veel andere mama's denk ik, want wij hebben dit ook meegemaakt), maar uiteindelijk is het gewoon een fase. Hier hebben we ook de staan-in-bed-en-niet-terug-kunnen-fase gehad
Gewoon laten want dan leert hij ermee omgaan. Hij leert dan hoe ie kan gaan zitten vanuit die houding en hoe terug te rollen. Daar zit niet heel lang de tijd in. Hier draaide dochter met 3 maanden op haar buik en met 4 maanden terug
Gewoon laten rollen inderdaad. Als hij gaat liggen spelen voelt hij zich dus niet ongemakkelijk. Als hij gaat huilen kan je hem altijd nog weer even z'n speen geven en opnieuw instoppen. Hij zal vanzelf wel in slaap vallen. Als mijn zoontje iets nieuw kon oefende hij dit ook veel in bed en duurde het dus wat langer voor hij sliep. Als het nieuwe er vanaf is gaan ze wel weer sneller slapen.
Ik denk van niet nee Je kunt niet voorkomen dat hij omrolt in elk geval. Als je hem laat spelen, duurt het dan lang voor hij weer in slaap valt? Als hij na een minuut of 10 weer verder tukt kun je het wel zo laten, maar als hij steeds wakkerder wordt en actiever gaat spelen is dat wel een probleem. Misschien kun je er even naartoe, hem uit bed tillen en wat water te drinken geven en dan weer instoppen? Best kans dat hij het dan wel accepteert en weer gaat slapen. Succes!
een vriendin van mij uit zwitserland gebruikt een Zewi. Maar die kun je hier volgens mij niet krijgen.