Hoe smet plekjes tussen de teentjes voorkomen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelein, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Onze kleine spekkie heeft steeds wat smet achtige plekjes tussen haar teentjes. Hierbij zit dan ook wat wittige 'aanslag'. Is verder nog niet rood of zo. Teentjes staan dicht op elkaar en iets over elkaar heen waardoor het moeilijk droog te houden is. We gaan er na het douchen met een stukje hydrofiele doek tussen, maar toch lijkt dit niet voldoende. Ik maak het iedere dag schoon met een washandje.

Ik heb vandaag met een wattenstaafje met wat baby olie tussen de teentjes schoon gemaakt maar weet niet of dit een goed plan is? Zalf oid krijg ik er nauwelijks tussen.
    Iemand tips?

2. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Sudocreme zeiden ze op het consultatiebureau bij mij

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hoe heb je dat ertussen gekregen? Als ik het probeer komt het op het hele teentje behalve ertussen ;)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    goed drooghouden en inderdaad met een hydrofiel nog even tussen de teentjes,

sudocreme kun je ook aanbrengen tussen de teentjes met een wattenstaafje

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    O dat ga ik eens proberen morgen!
    In de plooitjes van dr bovenbeentjes smeer ik zinkzalf, werkt dat niet beter dan sudocreme voor smetplekjes? Ik gebruik sudo voor de billetjes

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou juist niet het zo vaak nat maken. Dan loop je telkens het risico dat het niet helemaal droog wordt. Misschien kan je de sokjes na het badderen uitlaten? Dan kan het nog een beetje luchten. En sudocreme is volgens mij hetzelfde als zinkzalf :) Dat zou ik bijvoorbeeld voor het slapen opsmeren. Dus overdag luchtig houden en 's nachts met zinkzalf.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Je kan ook wat babypoeder tussen de teentjes doen. Dat neemt ook goed het vocht op en 'glijd' vanzelf tussen die kleine teentjes.
    Maar de tip hierboven om het met een wattenstokje aan te brengen vind ik ook een goeie, had ik zelf nog niet over nagedacht, dus die ga ik ook onthouden!
    Sudocréme of zinkzalf maakt niet zoveel uit, het droogt allebei in, dus het is maar net wat je prettiger vind denk ik.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Das ook wel een goeie ja.. Ben nogal van de schone zeg maar dus denk dan iedere dag washand erover. Maar misschien doe ik daar meer kwaad dan goed mee idd.

Even zonder sokken is ook een goed idee idd!

Share This Page