Wanneer wasten jullie de haren van jullie baby met shampoo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    In het ziekenhuis kreeg ik te horen dat ik in het begin nog even geen shampoo moest gebruiken.

Wanneer zijn julloie begonnen met de haartjes van jullie babies te wassen met shampoo?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    nog steeds niet...

ik heb vd de Zarqa lijn de 3in 1 wash dat is en voor in het badje, en voor het wassen en voor de haartjes...Of natusan top t toe wash...

Maar geen aparte shampoo ofzo hoor

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rond de 10 maanden meen ik. En dan ook niet iedere x hoor. 1x in de week.

4. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Wij hebben gelijk vanaf d'r geboorte shampoo gebruikt. Alyssa was/is dan ook gezegend met een flinke bos haar ;) .

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    na een paar maanden zijn we er mee begonnen. onze boef heeft nog steeds niet veel haar, maar we deden het meer voor de gewenning. dan is hij in ieder geval gewend aan het gefrunnik op zijn hoofd en dat er water over zijn bol heen gaat.

we wassen het denk ik nu een keer in de week.

joyce

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik was het 1x in de zoveel tijd.
    Als ik vind dat de haartjes niet zo lekker ruiken.

En als ze eten erin gesmeerd heeft.
    Van de week had ze gespuugd in bed en er daarna lekker door heen liggen rollen en toen stonk het haar echt naar kots.

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik was zijn haartjes al vanaf zijn geboorte (deed de kraamhulp ook gewoon) En hij heeft prachtig glanzen haar en een mooie gezonde hoofdhuid.

Waarom word het eigenlijk afgeraden dan?

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    in het ziekenhuis wasten ze zijn haartjes de 2e dag ook met babyshampoo

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zolang je babyshampoo gebruikt kan het geen kwaad hoor. De eerste weken waste ik het 1 of 2 keer per week. Totdat ze berg kreeg sindsdien was ik het elke dag.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ik gebruik wasschuim van de etos. is ook voorde haren. marin gaat om de dag in bad/onder de douche en dan was ik haar haar ook. Dit doek ik al vanaf het begin zo.

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Zal afhangen van hoeveel haar je baby heeft. Hier heeft de kraamhulp ook de 4e of 5e dag voor het eerst shampoo gebruikt.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Na 1 week ofzo al. Nathan had (en heeft) een flinke bos haar. We wassen het met Natusan, en dan met die rozige shampoo. Ruikt naar rozen en is heel zacht voor zijn haartjes.
    Hij heeft nergens last van, mooie bos haar. Ik doe ook elke dag gel in zijn haar, dus ik was het ook elke dag.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk vanaf een maand of 3..
    C had in het begin nogal een droge huid. En iets van berg op zijn hoofdhuid. Hij ging dus in oliebadjes voor zijn huid (1e maand), en zijn haren (voor zover die er waren) hebben we uitgespoeld. Toen zijn hoofdhuid rustiger werd zijn we shampoo gaan gebruiken, en meestal 1 keer per week..

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    wij wassen zijn haartje al vanaf 1 dag na de geboorte (wel niet iedere dag hoor) we gebruiken gewoon zwitsal of natusan.

ik heb nog nooit gehoort dat het kwaad kan

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian is niet kaal maar ik heb geen speciale babyshampoo voor hem. Ik was zijn haar samen met de rest van hem met Natusan top to toe wash. ;)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben meteen met shampoo begonne maar alicia had ook een flinke bos haar en ze spuugde vrij veel.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik gebruik Zwitsal zeepvrije wasgel om Lianne mee te wassen. Ik doe hier al vanaf het begin de haartjes ook mee. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Lianne nu pas meer haartjes begint te krijgen en nog niet gezegend is met een gigantische haardos! 8)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had behoorlijk wat haar bij de geboorte, maar we hebben het pas met 6 weken voor het eerst gewassen, ik vond het eerder nog niet nodig. Wij gebruiken nu meestal de 3 in 1 wasgel van Zarqa.

19. Niet meer actief

hier ook 2 x per week met zwitsal babyshampoo, Enzo heeft een flinke bos met haar, en met de zwitsal ruikt het heerlijk.
    oh ja, vanaf een maand of 3 denk ik dat ik shampoo gebruikte.

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eén keer per week ongeveer met babyshampoo. De andere dagen alleen met water.
    Ik gebruik wel elke dag na z'n badje Zwitsal 'Goedemorgen' haarlotion.
    Dat ruikt wel zooooooooooow lekker! :D

Deel Deze Pagina