Omrollen in slaapzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lot1909, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

Nov 3, 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 6,5 maanden en slaapt vanaf zijn geboorte op zijn rug. Omrollen van rug naar buik deed hij met 4 mnd. Van buik naar rug met 5 mnd. Maar in bed bleef hij altijd stil liggen op z'n rug. Hij draaide alleen zijn hoofd. ;)
    Maar sinds twee dagen probeert hij zich in zijn slaap om te rollen. Hij probeert naar z'n zij te draaien. Dit lukt niet omdat hij in een slaapzak ligt met daarover een laken en dekentje. Deze zitten strak ingestopt en daarom lukt het niet om te draaien. (Dat is oa de bedoeling van strak instoppen) Maar hij raakt daardoor gefrustreerd. En wordt dus huilend wakker.
    Herkent iemand dit?
    Wanneer gingen jullie kids in bed draaien tijdens het slapen?
    En hoe en wanneer is het veilig?
    Bedankt!

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hihi hier met 3 mnd draaien.
    Nu in slaapzak kan ze kruipen opstaan lopen. Is erg dikke slaapzak stopt niets haar :)))
    Met 6.5 mnd is zeker veilig ;)) is veilig altijd als hoofd opzij gaat buj buikligging dus baby kan hoofd zelf hoog houden.
    Ik zou niet te strak instoppen en laten het hem zelf uitzoeken

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou de dekens weghalen en hem gewoon laten gaan in zn slaapzak.

Mijn zoon sliep alleen in een slaapzak toen hij 5maanden was (die ging met ruim 2jaar onder een dekbed slapen) en mijn dochter toen ze 7maanden was (die slaapt nog steeds zo) De dekens frustreerden alleen maar en zaten in de weg met slapen. Bovendien gingen ze beide ook weleens omgekeerd in hun bed liggen en vond ik het te gevaarlijk worden omdat ze er dan onder zouden kunnen komen.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Hier ging ze draaien van rug naar buik in bed met 6.5 maand.
    Ze had een slaapzak aan, en ik stopte haar altijd extra strak onder lakentje en dekentje, maar ze wilde hoe dan ook op haar buik draaien, en werd woedend als het niet lukte.
    Op een gegeven moment lukte het haar toch, en toen heb ik de deken en laken weg gelaten, en haar enkel in slaapzak te slapen gelegd in bed. Vanaf dat moment slaapt ze iedere nacht op haar buik. Ik zou de deken en laken weg laten, en hem lekker op de buik laten rollen als hij dat wil. Niks geen bewegingen tegen houden.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een buikslaper en lag alleen in een slaapzak in z'n ledikant, toen ie 6 maanden was ging hij het hele bed door dus vond het doodeng met dekentje/lakentje...zou die dus ook weglaten en 'm z'n gang laten gaan.

6. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zou t strak instoppen achterwege laten mss slaapt hij liever op zij of buik. Was hier ook, eerste maanden alleen op rug maar rond 6 mnd is ze op buik en rug gaan slapen.
    De eerste tijd ging ik regelmatig kijken of ze nog ademde maar had er al snel vertrouwen in

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook vanaf het moment dat hij kon rollen (4/5 maand). Ik heb het laten gaan. Hij slaapt op allerlei manieren (buik, rug, zij, overdwars etc). Maar hij slaapt prima, dus waarom iets anders doen ;)

Share This Page