Hoi Allemaal, Mijn ventje is nu 5 weken oud en hij kan zichzelf al omdraaien.. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat hij dan wel op mijn buik moet liggen om zich af te kunnen zetten tegen mijn benen maar dan nog moet ik hem in de gaten houden want hij rolt zich zo om en hij is nu ook al bezig om het in de box te proberen... Nou vraag ik me af is dit niet een beetje vroeg dat hij dit al kan ? ik heb namelijk geen flauw idee wanneer de meeste kinderen dat gaan doen.... Liefs Chantal
Da's zeker vroeg. Gemiddeld rollen de kinderen zich,zonder hulp, pas vanaf hun rug om naar hun buik als ze 6 maanden oud zijn.
Meeste kindjes doen het vaak als ze een paar maandjes oud zijn. Ik heb ook zo een kindje hihi mijn middelste meisje deed het nog vroeger .... 2 / 3 weken was ze ... Dan verwacht je niet dat ze gaan omrollen toch. Ze lag op de bank, en papa ging weg om te werken. Ik sta op om naar het raam te lopen, om samen met mijn oudste papa uit te zwaaien, en ze rolt gewoon om. Ik schrok hier enorm van. Ze is zowiezo aldoor vlot geweest met alles... Maar nogmaals meestal rond een maandje of 4 dan beginnen ze hier mee, maar nu dus wel opletten geblaze
hey nog zo'n snel kindje! vorige week lag ze op haar rug in de box ik liep even weg en toen ik terug kwam lag ze in 1 x op haar zij! ik heb er gelijk foto's van gemaakt voor het geval niemand mij zal geloven haha.
Glenn draaide zich ook met 5 weken al om. Maar dit was het gevolg van reflux. Nu doet ie het zoals het moet, en niet vanwege het zuur.
Stijn deed het laatst ook, toen was hij 4 weken en 2 dagen. Hij lag op zijn buik, te oefenen om zijn hoofd op te tillen. Ik kijk nog een keer en meneer ligt op zijn zij... Ik heb het helaas niet vast kunnen leggen. Maar wel getuigen. Mijn vriend en 2 vrienden van ons hebben het ook gezien. Daarna heb ik vaak klaar gestaan met de camera, maar helaas...
Van buik/rug naar zijn zij draaide mika zich ook al wel met een week of 3. Maar écht helemaal omrollen van buik/rug, rug/buik deed hij toen hij 3,5 maanden was.
Wel grappig om te lezen dat er meerdere kinderen zijn die dit al doen... Die kleine van mij is ook al druk bezig om zijn hoofdje omhoog te houden... Nou hoorde ik vandaag op het CB bureau dat het kan komen ( dat hij zo snel is met die dingen ) omdat het al best wel een groot kind is want hijk woog met de geboorte 4660 gr en vanmorgen woog hij al 5580 gr ... flinke kerel dus