M'n vriendin is donderdag bevallen van een gezonde zoon van 3650gr en 52cm. Nu belde ze me gisteren met de volgende vraag. Ze zijn de voeding nu aan't opbouwen (fles). Hij mocht gisteren 6x 40cc voeding hebben, maar hij heeft hier niet genoeg aan. Hij drinkt al met gemak 90cc. Vooral s avonds brult hij alles bij elkaar van de honger. Mag ze hem nu die 90cc al aanbieden? Ik heb dit probleem met Jelina niet gehad., dus ik kon haar geen advies hierin geven.
Heeft je vriendin nog kraamhulp? Hoe oud is de baby? Koen kreeg ook vanaf het begin aan flesvoeding en ging elke dag met 10 cc omhoog. Dus de 1e dag 10 cc..... 2e dag 20 cc... en zo verder. Dus als de baby nu 40 cc mag zou ik er van uit gaan dat ie 4 dagen oud is? Ik zou je vriendin aanraden om dit eerst na te vragen bij de kraamhulp of bellen naar het CB. Zij kunnen toch het beste adviseren. Gr Otje
Ik heb wel gehoord dat kinderen die flesvoeding krijgen, ook wel teveel kunnen drinken. Misschien is het huilen niet van de honger, maar werkt het eten wel troostend. Ik zou haar zeggen dat ze het consultatiebureau moet bellen. Die mag je volgens mij altijd bellen. Volgens mij kunnen zij het beste advies dan geven. (hoewel de meningen daar ook over verdeeld zijn ) Wens haar maar succes! gr. debby
ik vind 6 voedingen erg weinig voor een pasgeboren baby! noa kreeg er in het begin 8 en nu krijgt ze nog 7 voedingen.
ik vind het inderdaad ook weinig...... mijn meisje kreeg de eerste week standaard om de drie uur ook snachts... zijn ook 7 of 8 voedingen geloof ik later naar zeven gegaan en toen kreeg ze meer in de fles uiteraard maar ik heb dit probleem inderdaad ook gehad... en ik heb haar meer gegeven.... ik ben begonnen met borst emaar helaas zou dit niet ben toen overgestapt naar de fles maar dit was al op de 6de dag en toen begon ik met 40 geloof ik en hier had ze niet genoeg aan (dat merkte we gewoon) ik heb haar toen meer gegegeven....
Ze zou vast wel kraamhulp hebben en de wijkverpleegster kan ze altijd bellen van het consultatiebureau. Zou ik gewoon doen. En ik gaf bnij mijn eerste soms ook een extra fles om dat ze soms erg hongerig was. Ik hield mij nooit zo aan de schema,s want als wij honger hjebben eten we ook gewoon.
Daydee kreeg ook om de drie uur een voeding. Dus 6 voedingen lijkt mij wat weinig. Toch huilde ze nog na al die voedingen. Zij had ook een enorme zuigbehoefte dat ze niet verzadit was, ik moest Nutriton in haar voeding doen, dit verdikt het eten en moeten ze meer moeite doen om de fles leeg te drinken, en ze dus verzadigt raken. Misschien een tip om te proberen als de kleine nog huilt na de voedingen. Groetjes Monique76
Misschien idd nog even 7 voedingen aanbieden ipv 6. en misschien heeft hij wel nog zuigbehoefte na zn fles ipv honger. Speen met kleiner gaatje misschien? Of een fopspeen aanbieden? Meer dan 40 (en dag erna 50 en dag erna 60) zou ik nog niet geven. Dat kunnen de niertjes niet aan..
De baby zou vandaag 50 of 60 ml per voeding mogen drinken (afhankelijk of je donderdag ook meerekent of niet). Maar dan wel 7 voedingen per dag. Ik zou eerst het aantal voedingen omhoog doen en niet de hoeveelheid per fles. En met 5 dagen heb je toch nog kraamhulp? En het CB kun je ook altijd bellen. Of je vraag hier stellen aan de kraamverpleegkundige. Hoe lang doet hij over een fles? Een speen met een kleiner gaatje kan misschien ook helpen. Of een fopspeen na de fles. Veel succes voor je vriendin.