Omrollen, wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Hoi meiden,

Dit zal vast niet het eerste topic zijn over wanneer een baby kan omrollen, maar ik ben toch benieuwd.

Lucas heeft elke twee weken fysiotherapie, omdat zijn hoofdje af begon te platten. Daarnaast kijkt de fysiotherapeut ook naar zijn motorische ontwikkeling en doen we oefeningen met hem. Lucas kan zich nu van zijn buik naar zijn rug rollen, pakt zijn beentjes veel vast, rolt van zij naar zij (nog niet van rug naar buik) en tilt regelmatig zijn hoofd op. Hij probeert dan te zitten, maar dat gaat natuurlijk nog niet. :p

Vandaag zei de fysiotherapeut dat ze schat dat hij met zeven maanden gaat rollen. Ik heb gelezen dat veel baby's van vier-vijf maanden dit al kunnen en dat maakt me ongerust. Zij zegt dat zeven maanden prima is, maar als ik al die verhalen van anderen moeders hoor en lees voel ik me toch onzeker. Herkennen anderen zich hierin en wanneer ging jullie kindje rollen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier beide rond de 5 maand, maar bij mijn zusje zijn ze iets minder vlot. Daar waren ze ruim voorbij de 6 maand.
    En 7 maand is ook nog normaal, iemand moet aan de andere kant van het gemiddelde zitten ;).

Ik geloof dat het voor 9 maand op het CB lijstje stond als kunstje dat ze moeten kunnen. Dus tot zover heb je dan nog speling.
    Ik kan me de zorgen wel voorstellen hoor, maar ieder kind is anders. En er wordt hier soms wel lekker opgeschept ;)

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

5 1/2 maand van buik naar haar rug, een maand later van rug naar buik. Iets later dan de meesten, maar das met alles (behalve praten, waar ze dan weer wel vlot mee was).

4. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon rond de 5 maanden van rug naar buik.
    Terug draaien kan hij nog niet. Hij is de laatste twee maanden wel erg veel ziek geweest waardoor hij helemaal niet draaide.

Maak me absoluut geen zorgen. Van buik naar rug dat komt vanzelf.
    Ieder kindje heeft zijn eigen tempo.

Ts als ik lees wat jouw kleintje kan dan zou ik me absoluut geen zorgen maken hoor!

5. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier wordt nog helemaal niet gerold. Van rug naar buik probeert hij wel maar het laatste stukje lukt hem steeds niet.
    Ik oefen wel met hem.
    Van buik naar rug probeert hij niet eens.

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier heeft ze 1x van buik naar rug gerold en sindsdien niet meer, andersom al helemaaaaal niet.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben denk ik een vrij snelle jongen.. Rolde met 3,5 maand van buik naar rug en met 4 maanden ook van rug naar buik..
    Nu is hij (6,5 maand) steeds op zijn knietjes in de kruiphouding proberen te zitten en wil vooruit...
    Tja de ene is nu eenmaal wat sneller dan de ander moet je niet al teveel gaan vergelijken en als ze wat ouder zijn dan dat ze moeten is daar ook niet altijd iets mis mee het is maar net waar zijn interesse ligt..

8. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Hier sinds een weekje van buik naar rug en nog niet eens 2 maand! Maar hij zal vast met andere dingen weer iets langzamer zijn. Iedere baby heeft dingen waar die sneller mee is en langzamer mee is. En niet te veel vergelijken met andere moeders en baby's hoor. Als de fysio zich niet druk maakt, hoef jij dat ook niet ;)

9. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou me ook geen zorgen maken! Ons zoontje draait nu sinds 2 weken van rug naar buik en met 8 weken van buik naar rug, maar het kindje van een vriendin is nu ruim 6 maanden en nog geen haar op zijn hoofd die er aandenkt om te gaan rollen!

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken hoor! :)
    Hier rolde mn zoonte met 4/5 maanden van buik naar rug... Welgeteld 4x daarna nooit meer zien doen...
    En van rug naar buik met 6/7 maanden ofzo..
    Een tijd Daarna ging hij tijgeren en optrekken e.d dus was het ook helemaa niet meer nodig om van buik naar rug te rollen...
    Dat was hier dus heeeeel minimaal

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Met 4,5 maand rolde hij van rug naar buik en met 6 maanden rolde hij pas terug van buik naar rug.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza met 5 maanden, Caitlyn begint nu al, maar hier twee snelle jongedames die beiden ws ook extra gemotiveerd waren/zijn om omhoog te komen, door pijnklachten. En bij Caitlyn zijn we die motorische ontwikkeling samen met fysio expres heel erg aan het stimuleren, vanwege forse refluxklachten, want anders zou ze mogelijk wat later zijn gewoon ;)
    7 maanden is volgens mij hartstikke normaal hoor! Ik meen dat het pas onder achterstand valt als ze het met een jaar nog niet doen.

13. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hier ook een vroege: met 4 maand kon hij zich van rug naar buik draaien en met 5 maand ook van buik naar rug. Nu rolt hij de hele kamer door om ergens te komen. Een prachtig gezicht, haha...

Maar zou me ook absoluut geen zorgen maken hoor!!! De ene baby is gewoon wat vroeger en de andere wat later. Komt allemaal goed :)

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Rond de 5,5 maand van buik naar rug maar ook niet altijd. Van buik naar rug nog niet. Hij lit weleens op zn zij met zn rug bol om iets te pakken, ik help hem danneen beetje enndan draait hij zo door maar zelf doen duurt denk ik nog even....

Ik heb het toevallig op t cb gevraagd enndaar gaven ze aan dat ze dat met 9 maanden gaan doen, al lees ik hier overal veel eerder maar goed, je hebt nog even de tijd. Ik heb zoiets van: t komt vanzelf wel een keer....

15. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik denk ook dat het vanzelf allemaal wel komt, maar ik ben toch wel een beetje bezorgd door alle verhalen van moeders waarvan de kinderen het al zo vroeg kunnen. Volgens de fysio ontwikkelt Lucas zich momenteel cognitief heel sterk. Ieder kindje zijn eigen ontwikkeling inderdaad. Bedankt voor alle reacties. :)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ken ook zat kids die het pas later gingen doen hoor, zo rond 8/9 maanden... :)

17. tuc

tuc Niet meer actief

hier een late, mijn oudste rolde pas met 9,5 maand om

18. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn dochter met 7 maanden van buik naar rug en 2 weken erna van rug naar buik.

Mijn kon met 8 maanden omrollen maa heeft het nooit gedaan alleen in bed. Ik zag het via de camera:p

19. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    7 maanden van rug naar buik en pas een maand later van buik naar rug maar dat doet ze eigenlijk nooit

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hihihi, hier kan hij al maanden van buik naar rug, maar hij doet het nooit. Van rug naar buik ik hem nog nooit gelukt. Kruipt niet, zit nu pas op handen en knieën en gaat niet zelf zitten. Kan overigens wel prima zitten, alleen gaan zitten lukt niet. Hij is daarentegen weer een kleine priegelaar en brabbelt heel wat af.

Maak me dus geen zorgen, komt vanzelf. :)

Deel Deze Pagina