Omrollen, wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Onze bink rolt nu sinds een week of 3 en is 9 maanden.

Onze oudste rolde met 5 maanden
    en onze middelste met 4 dus begon me best wat zorgen te maken, maar absoluut niet nodig volgens de fysio. onze jongste doet het gewoon heerlijk op zijn gemak

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

5,5 / 6 maanden

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier met 5 maanden van buik naar rug en sinds kort lukt het haar met een klein beetje hulp ook terug. Duurt. Denk ik niet lang meer voor ze het zelfstandig kan. Ach ja ik vind het wel leuk als ze nog zo lang baby zijn.;)

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon van 7 maanden rolt nog niet, maar tijgert al wel.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze oudste was vrij snel. Ze rolde van buik naar rug met 3,5 maand en terug met 4,5 maand. Onze jongste van 8 maanden draait nu een aantal weken van rug naar buik, maar zelden ook terug. Dat gaat volgens mij meestal per ongeluk.
    Hier een mama die zich toch een beetje zorgen gaat maken. De oudste kroop, zat en ging al lang staan met deze leeftijd. En de jongste rolt nog niet eens.. En daarbij zou het ivm reflux toch ook wel fijn zijn als ze wat meer rechtop zou zitten/staan. Dus Rozemarijke, als je tips hebt..

6. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Nou, het is ongelofelijk! Hij heeft het net gewoon gedaan: van rug naar buik! Twee keer zelfs! :D

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Je kindje is pas 5 maanden. Hij heeft nog alle tijd en het komt echt wel een keer. De een is vroeg en de ander is laat. Elk kind heeft zijn eigen ontwikkeling en er is er geen 1 die het volgens een "standaard" doet.

8. Maibo

Maibo Lid

12 dec 2011
    38
    0
    0
    lekker rustig toch, onze meid rolt al een tijdje. Maar is hierdoor erg onrustig in de kinderwagenbak, campingbedje, box.. overal probeert ze te rollen. En lukt het niet dan wordt ze nijdig ;)
    Maar maak je geen zorgen, bij mijn vriendinnen zijn de ukkies veel ouder en doen ze nog niets..

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergelijken heeft geen zin, ieder kind volgt zijn eigen tempo. Wellicht was jij vroeger zelf sneller of langzamer dan je broer/zus (als je die had) nu lopen julli gelijk toch ;)

Niet te druk om maken! Mijn zoontje had een achterstand nav de geboorte en rolde en kroop ook pas later. Nu liep hij met de 15 maanden, dus weer netjes! Komt allemaal goed!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nou die van mij was 7,5 maand toen ze voor het eerst omrolde. Persoonlijk krijg ik altijd "jeuk" van die statistieken. Ben er ook totaal niet mee bezig. De een is vroeg, de ander laat. Ze zullen rond hun 16e vast kunnen omrollen.. En zo niet, dan is er wat anders aan de hand.

Lekker niks aantrekken van alle opschepverhalen. En lekker genieten van wat je kind wel kan. Dan gaat het vaak sneller dan je denkt!

11. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rolde ze pas na 6 maanden om ;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De oudste met 4 maanden en die deed gelijk ook niks anders meer.
    Jongste met 5,5 maand van buik naar rug en maandje later van rug naar buik maar ze rolt bijna nooit. Ze ligt niet graag op haar rug en slaapt en speelt op haar buik.
    Ze oefent nu met kruipen en zitten, gisteren ging ze voor het eerst zelf zitten en kiepte toen weer om.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier doet mevr ook al pogingen om van rug naar buik te rollen.

Mijn oudste rolde met 3 a 4 maanden. Tweede en derde met 5 maanden.

Ikzelf was als baby 2 maanden oud, wellicht is mijn jongste misschien wel net zo snel.

14. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Nogmaals bedankt voor alle reacties, maar hij heeft het gedaan vanochtend!! Zo grappig dat ik het er gisteren nog over had met de fysio en dat hij het nu doet. Suuuuuper trots!!! :D

Deel Deze Pagina