bah bah bah..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 2jees, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

ben het meer dan zat. Nu al een paar weken gaat mn dochter gewoon niet zelf slapen in bed. sochtends, s middags s avonds, en zelfs deze keer vannacht...

Huilen huilen huilen. Eerst hielp het om ernaast te zitten dan werd ze rustig, ging ze slapen, maar nu lacht ze gewoon keihard en gaat op handen en knieen zitten, werkt niet meer dus. Laat haar een tijdje huilen maar als ze overstuur wordt toch maar weer erheen. Vanacht zelfs (incl voeden) anderhalf/twee uur bezig geweest! Ook overdag dus drama. Ben voor mijn gevoel de halve dag boven! Heb nog een dochter en ook manlief is nu thuis, zijn aan het klussen, maar nee hoor mama kan weer lekker boven hangen bijeen huilend kind.. Pff ff eruit gooien hoor :(

En wat te denken van de vakantie volgende week! Arme mede campinggasten.. en zeker als het snikheet is in zon kleine ruimte met zn allen..

Niks helpt. Eerder naar bed, later, eruit, (beneden wil ze ook niet meer spelen dan)
    trouwens, s avonds en s nachts moet ze in bed blijven van mij (of bij ons) ga dan echt niet spelen..

Help wat doe ik verkeerd. Moet ze juist meer slapen (oververmoeid) of heeft ze niet veel slaap nodig en doe ik haar te snel naar bed? (Lijkt me niet, zit toch wel 2,5 uur zeker tussen, en spelen wil ze niet meer).

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als een moeilijke slaap periode. Hier heeft mijn zoontje ook zo af en toe ENORM veel last van. Nu gaat het weer even heel erg goed gelukkig. Maar er zijn weken dat niets werkt en ik helemaal kapot ben!

Tip? Probeer er aan toe te geven. Wandelen met de wagen, wandelen met draagzak? Veel afleiding met spelletjes, liedjes.

Op de camping was hij een paar weken geleden ook een niet al te beste slaper. Ik liep veel rondjes met de buggy (kon in slaapstand) en dat hielp uiteindelijk wel. En campinggasten snappen ook wel dat het voor jou vervelend is. En anders zijn ze gewoon raar, baby's moeten soms huilen toch!
    Hij sliep trouwens niet in de tent overdag. Dat was echt geen doen, gewoon buiten in de buggy onder een boom. Dan zien anderen ook dat hij slaapt en kunnen ze er wat makkelijker rekening mee houden.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten huilen en dan maar even overstuur...ja ik klink heel stoer, kan het soms ook niet over mijn hart verkrijgen....maar je hebt overstuur en overstuur...

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wanneer leg je je kindje in bed? Op vaste tijden? Of kijk je juist naar moeheid signalen?

Hoe is ze verder overdag? Vrolijk of zeurderig?

5. 2jees

2jees Niet meer actief

nou, mijn beeb valt niet in de buggy in slaap en de bak is te klein.. ze zal moeten dus ;)

enne, móeten huilen, nee. niet mee eens. maar dat het weleens gebeurd, ja.

toegeven heb ik niks aan. ga echt niet 100x per dag wandelen ik heb meer te doen! Bovendien ziet mn dochter me aankomen die houd al niet van lopen.. En beeb zelf vind ht ook niet geweldig. gelukkig doe je dat op de camping wel meer ja, toch niks te doen verder.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ookal gedaan maar overstuur is geen stoppen hier..;)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ze is altijd vrolijk en heeft nauwelijks moeheidssignalen tot ze echt kapot is. maar zomaar op bed leggen zonder dat ze moe is werkt ook niet..

Dus redelijk vaste tijden. Vandaag van half 10 tot 11 en daarna eindelijk om tegen drie uur...

8. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Heb je al geprobeerd om haar voordat ze gaat slapen een volle buik te geven? Mijn zoontje slaapt bijvoorbeeld niet op een halflege buik.

Houdt ze zichzelf misschien wakker door steeds op handen en knieën te gaan zitten? Kan je haar dan misschien strak instoppen? Eventueel iets van een Snoozzz oid.

9. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier verschillen de slaapjes van dag tot dag. Ze laat ook pas vrij laat signalen zien vind ik maar je voelt het op een gegeven moment aan.

Hier dus geen vaste tijden maar ze wordt ook niet te wakker op bes gelegd dat werkt ook niet

Blijft moeilijk zoiets

10. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heb ik vorige week hetzelfde gehad, tot wanhoop nabij...

maar het was hier duidelijk een sprongetje want loopt nu ineens achter al zijn speelgoed karretjes en rond de tafel :D
    eerst stuntelig maar nu al best vlot..

wat ik op een gegeven moment deed wat een beetje warm water in zijn tuitbeker en die gaf ik dan aan hem, die dronk hij dan rustig leeg en werd hij rustig van waardoor hij in slaap viel..

anders kreeg ik hem niet in slaap wilde bij mij hangen.. pff

zijn op om de camping geweest en overdag was het 40 graden in onze tent (zaten gewoon simpel in Duitsland dus niet verwacht) wij deden overdag ook in de buggy (slaapstand) en een soort gordijntje ervoor (verkochten ze in duitsland was uv werend echt ideaal) en wandelen maar!

11. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Tja, hier hebben we hetzelfde probleem. We gaan er op dit moment maar gewoon in mee. Als ie slaap heeft, gaat ie naar bed en is dat niet het geval, dan gaat ie niet naar bed.

De nachten slaapt ie ook niet altijd door, maar dan (hoe slecht dat ook moge zijn), ligt ie, als ie echt niet meer alleen wil slapen, tussenin. Dat blijkt de remedie te zijn bij ons voor ´s nachts slapen.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

tussenin is hier net een week over.. (na 6 maanden). dat wilde niet meer.

Ja na een half uur naar beneden als t niet wil maar wat doen jullie dan? Hier is dat huilen.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb een buikslaper vandaar niet in de buggy..

en ik voed altijd na en voor de slaap.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft ze geen pijn? Oren of tandjes? Tanden kunnen lang voordat ze doorkomen al echt pijn doen.

15. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Hoi 2jees,

Ik herken je verhaal. Bij ons heeft het ook heel lang geduurd dat ons kleine mannetje niet wilde slapen. Overdag rommelde hij enorm met zijn slaapjes en 's avonds viel hij moeilijk in slaap om vervolgens 's nachts ook nog een aantal keer wakker te worden. Heb alles geprobeerd; om 23:00 nog wakker maken voor een fles, rijstebloem in de fles, fles goede nacht, laten huilen...niets hielp. Uiteindelijk maar gewoon aan toe gegeven om te kijken wat hij zelf aangaf. De ene keer betekende dit nauwelijks slapen overdag en de andere keer weer 3 goede slaapjes. 'S avonds was het vaak pas tegen 23:00/00:00 dat hij goed in slaap viel, voor die tijd probeerde ik het op een vast tijdstip, werkte het niet, dan ging hij weer mee naar beneden. Voordeel was wel dat mijn mannetje dan vrolijk ging spelen terwijl jouw meisje alleen maar huilt dan :(. Nu is hij bijna 11 maanden en wonder boven wonder slaapt hij opeens sinds vorige week van 19:00/20:00 tot 7:00 uur door. Wordt af en toe nog wakker, maar draait zich om, zoekt een lekkere nieuwe positie, klaagt wat en slaapt weer verder. Hij is trouwens ook een buikslaper. Ik ben dus bang dat ik met mijn verhaal wil zeggen dat alles wat we probeerden niet hielp en dat we hebben moeten afwachten tot hij er zelf aan toe was om een ritme te pakken.....

Heel veel succes!

Share This Page