Zuur uit de mond ruiken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by corina83, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    D. is nu bijna 3 weken oud en vanaf het begin ruikt hij erg zuur uit zn mondje als hij gedronken heeft.
    Ook heeft hij bijna continue voeding in zijn mond, maakt niet uit of het een uur na het drinken is of niet.
    Vaak wordt hij een uur a anderhalf uur na zn fles huilend/krijsend wakker.

Weten jullie misschien wat dit kan zijn?
    Ik maak zn voeding al dikker met jbpm.

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Klinkt als reflux, maar er zijn hier vast moeders die hier meer ervaring mee hebben. Succes met het uitvogelen!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Google maar eens op "verborgen reflux". Mijn zoontje heeft het ook. Met medicatie (maagzuurremmer) is het goed onder controle te houden.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ja verborgen reflux... heel vervelend is dat. Houd het goed in de gaten of hij er last van krijgt en wacht dan niet te lang met naar de huisarts gaan. De huisarts zal je dan (waarschijnlijk) een doorverwijzing naar de kinderarts geven.
    Onze dochter heeft ook verschillende medicijnen gehad en zelfs osteopathie en bij 8 maanden was het van de ene op de andere dag over; er overheen gegroeid!
    Goed in de gaten houden dus!

5. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Dus toch.. ik dacht het al.
    Had al veel dingen gelezen en gehoord over verborgen reflux.
    Vannacht gooide hij zn halve voeding er weer uit.
    Hij spuugt meer dan mn andere zoontje toen hij baby was en gezien het een hongerige baby is had ik al nutriton gehaald om het dikker te maken voor een meer verzadigd gevoel samen met forte voeding.
    Paar dagen geleden spuugde hij ook heel veel..
    Dus ik ga maar een afspraak maken bij de ha dan.
    Want het huilen vind ik ook zielig, doet natuurlijk pijn dat zuur :(

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Verborgen reflux.
    Als het zuur ruikt dan is zeg maar in grote maten die dus je moet direct volgen aanwijzingen bij reflux: bed hoog, rechtop voeden etc.
    Geef je fv?- overstap dan naar comfort vaak nutriton niet voldoende.
    Huilt hij veel? Onrustig? Als wel ga dan naar ha voor medicatie veel ha kunnen medicatie zelf voorschrijven maar wat ook is sat medicatie helpt soms ook niet dus ze zeggen altijd eerst kijken hoe het gaat met aanpassingen en voeding.
    even kijken wat voeding en aanpassingen gaan doen misschien is voldoende.

Ook goede is naar osteopaat te gaan. Hoe eerder je kiss ontdekt hoe beter. Kan zijn (hoeft niet) dat reflux door kiss komt.

Succes!

7. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Kan morgenochtend pas een afspraak maken omdat onze eigen ha op vakantie is.
    En alleen in de ochtend kunnen ze 'andere' patienten op die dag plaatsen.

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Piccolina:

Dank je wel voor je reactie, ik geef forte nu omdat het een hongerige baby is.
    Met comfort ben ik juist bang dat hij weer na 1,5 a 2 uur na de voeding komt.
    Hij is erg onrustig tot ik hem zijn speentje geef dan valt hij vaak weer in een rustige slaap maar hij piept en moppert heel veel.
    Dit ben ik niet gewend omdat mn andere zoontje heerlijk sliep na zn voedingen.
    Daarom heb ik gewoon echt het idee dat er iets aan de hand is.
    Rechtop voeden doe ik al, tenminste voor hem is het een bijna zit houding want anders gooit hij het eruit.
    Zn bed zal ik idd wat verhogen.
    Dank je wel voor de tips!

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hij is pas 3 weken! Mag wel elke 2 uur en als het reflux is dan beter kleinere flesjes geven maar vaker.
    Hier meer ervaren dames met erge vormen van reflux kunnen je helpen.
    Mijn had kiss syndroom met als gevolg reflux eczeem onrust etc.

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ik had een voedingskussen waar ik veel aan had. Dat legde ik dubbelgevouwen op de bank. De punten lagen dan lager dan het gedeelte in het midden dat gevouwen was. Ideaal voor refluxbaby's omdat ze schuinliggen. Het bedje kun je aan het hoofdeinde ophogen met een kussen er onder. Verder adviseer ik je de wipper van Babybjorn te kopen. Die is wel duur maar die kan het meest recht op van alle wippers. Soms hielp helemaal niks meer tegen de zuuraanvallen en dan ging ik in de draagzak met haar lopen. (ook midden in de nacht:) Daar hebben we veel aan gehad.

Qua medicijnen heb je Motilum en Nexium (en andere maagzuurremmers). Motilium zorgt er voor dat het voedsel zsm uit de maag is zodat het nier meer om hoog kan komen. Nexium en andere maagzuurremmers zorgen voor minder maagzuur. Nexium is helaas alleen voor volwassenen goedgekeurd maar het wordt ook aan baby's gegeven.
    Het is een drama maar zoals ik al zei, ineens is het over. Wat een opluchting.
    Sterkte....

11. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    ja maar elke 1,5 uur a 2 uur nog zo'n volledige fles omdat hij honger heeft is niet echt bevoordelijk voor zijn niertjes en maagje..
    En geloof me die drinkt hij dan helemaal op want daarvoor is hij niet verzadigd en met de forte en nutrilon wel.
    Ik heb een hele andere baby dan.

Share This Page