hoi, de laatste avonden is ons kleintje wat onrustiger als de eerste weken, ik ben een beetje aan het zoeken waarom. eerst dacht ik (door het lezen van een ander topic) dat het misschien verborgen reflux kon zijn, mijn dochter heeft reflux gehad alleen dat is heel lang geleden en die gaf heel veel melk terug met hele bogen dat doet onze kleine niet. overdag is ze naar mijn mening tevreden. ze groeit heel goed alleen savonds is ze onrustig. nu heb ik op een andere site voor bv gelezen dat ik ws een sterk tsr heb, ze voldoet zo'n beetje aan alle symptonen, alleen vraag ik me af of de hik en het later opkomen van voeding (een tijd na de voeding) daar ook bij kan horen. als ik haar voed dan hoor ik het zeg maar in haar maag komen (net of ze erge honger heeft zo bromt het dan...) ik bied haar drie uur lang de zelfde borst aan en kolf de andere daarna of met de kolf of met de hand zodat het voor de voeding de ergste druk weg is... het stroomt er gewoon uit dan... ik gebruik sinds vorige week ook infacol, ik vroeg me af of dat ook ermee te maken kan hebben met het later opkomen van melk... heeft iemand hier ervaring mee of misschien een tip?
Dat later terugkomen van de melk, zou niet van de Infacol moeten komen volgens mij hoor... Hier ook Infacol gebruikt omdat Thirza niet kon boeren en (mede) daardoor heel extreme krampjes had, en dit hielp echt (samen met halverwege de voeding even verschonen en boeren) erg goed om dat wat onder controle te krijgen. Dat terugkomen van de voeding is gewoon normaal als het om mondjes gaat. Dat kan ook nog later dan direct na de voeding Zeker als je toch een sterke TSR hebt, ga je toch te maken krijgen met wat hyperlactatie en zit het maagje dus sowieso al snel wat voller dan zou moeten. Tja, dat komt dan dus weer terug... Ik kolfde af tot het er niet meer vanzelf uitspoot en deed idd ook dat blokvoeden, en dat hielp goed. Tegen de krampjes werkte verder het dragen in een draagdoek erg goed, en buikje masseren en op d'r buik op onze arm dragen, of op d'r buikje tegen onze buik aan leggen.
Mijn zoon heeft ook zo nu en dan last van terugkomende voeding. Verschilt per dag een beetje. De ene voeding valt beter dan de andere. Het doet hem dan wel pijn. Ik houd hem na de voeding lang rechtop, eventueel in de draagdoek en dat scheelt enorm!
Guppie, als het hem pijn doet kan dat duiden op reflux, goed in de gaten houden hoor! als het erger wordt echt naar een arts gaan, want als het reflux is wordt het hoe langer hoe erger als je er niets aan doet. Je zou eventueel johannesbroodpitmeel kunnen proberen, maar dat is wel een heel geknoei met borstvoeding
Het kan inderdaad allemaal te maken hebben met hyperlactatie. Op borstvoeding.com kun je daar meer over lezen, inclusief plan van aanpak. Waarom gebruik je Infacol?
infacol had ik voor de krampjes, en omdat ze zo onrustig was met voeden tijdens en erna... inmiddels denk ik dat dat ook te maken heeft met die hyperlactatie en sterke tsr. als ik bij wijze na het douchen luister of ik haar hoor (en dus denk aan voeden!!!!) loopt de melk al alle kanten op. lijkt inderdaad op een luxe probleem, maar is soms wel lastig hoor, ik hoor haar maagje echt tekeer gaan en probeer me in te houden in het begin (dat kan alleen nooit natuurlijk). en kolven voor die tijd is soms geen optie, omdat ik niet op de klok kijk met voeden, stel ik ga nu kolven omdat ik denk dat ze zo komt, duurt het nog twee uur voor ze komt. dat krijg ik nog meer voeding. ik voed zoveel mogelijk op één dag aan de niet voorkeurskant en de andere kolf ik af en toe helemaal leeg (anders stuwing) weet niet of dit goed is maar op dit moment werkt het het beste... vlak voor het voeden probeer ik de sterkste stroom weg te laten lopen... @dirksmama, als je tips heb graag, weet inmiddels dat je ervaringsdeskundige bent
Ja, ik weet er ook alles van, dat teveel voeding een luxeprobleem lijkt, maar echt niet zo grappig is Ik kolfde met een handkolfje even af als Thirza zich meldde. Was niet altijd even grappig, een huilende baby op schoot terwijl jij nog even de druk eraf moet kolven, maar ook hier werkte het idd niet om dat te doen als ik dacht dat het zo'n beetje weer tijd was, want dan meldde ze zich van de weeromstuit juist niet... Had ik voor niks gekolfd en juist de productie nog verder omhoog gegooid Ik heb het echt dus stapsgewijs afgebouwd met dat voorkolven, dat werkte hier toch het beste. Ik heb de eerste 2 maanden ongeveer, gevoed met tepelhoedje, dus toen Thirza vervolgens zonder ging drinken, schoot m'n productie weer even omhoog. Maar toen dat allemaal onder controle was en ik dus niet meer voor hoefde te kolven, ben ik ook de INfacol af gaan bouwen en ik denk dat met een maand of 3 het voeden gewoon helemaal soepel ging. Heb toen met de 4 maanden zelfs gewoon de beruchte 4-maandendip gehad in m'n productie
rozemarijke; het is inderdaad niet zo grappig, als ik kolf heb ik echt in 5 minuten 125 ml gekolfd, op zich mooi voor je voorraadje, maar je hebt ook in no time weer stuwing. ik heb nu sinds kort ook geleerd om compressie toe te passen, zodat ik ze helemaal goed leeg kan maken. ze hadden mij afgeraden met een th omdat je de borst niet goed leeg krijgt daarmee, waardoor je weer borstonst kunt krijgen (heb ik inmiddels wel gehad) daarom controleer ik nu extra goed en zorg dat het elke keer goed leeg komt...