Altijd maar bereikbaar moeten zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Toen we allemaal nog een vaste telefoon hadden thuis waren we alleen als je thuis was bereikbaar voor andere mensen. Nu hebben we mobiele telefoons en zijn we eigenlijk altijd bereikbaar.

Tenminste dat verwachten mensen. Hier om mij heen in iedergeval wel. Als er gebeld word moet je opnemen en als er gesmst word moet er zo snel mogelijk gereageerd worden. Ik begin er een beetje moe van te worden dat sommige mensen maar van me verwachten dat ik altijd bereikbaar ben.

Misschien komt het omdat ik fulltime moeder ben en dan toch altijd thuis ben? Ik bedoel als ik werk had gehad was ik toch ook niet bereikbaar een deel van de dag? Ik kreeg net een aardig verwijtend berichtje van iemand dat ze probeerden te bellen en dat dat helaas erg vaak niet lukte. Ik heb het eerder gehoord, of dat toen een verwijt was van die persoon weet ik niet, maar ze noemen het wel dus blijkbaar zitten ze ermee.
    Nee het klopt dat ik niet altijd de telefoon opneem. Mensen kunnen niet van me verwachten dat ik alles aan de kant gooi om de telefoon op te nemen. Of dat ik Emma maar gewoon laat zitten omdat ik de telefoon op moet nemen. En soms heb ik gewoonweg even geen zin om op te nemen, maar wat mensen wel van me kunnen verwachten is dat ik terugbel.

ik heb het smsje een paar keer gelezen en zat me al op te vreten dat ik terug moest bellen. Ik bellen en wat denken jullie? ....neemt die persoon niet op (is trouwens ook niet de eerste keer ook daarom begrijp ik het niet) maar serieus ik vind het geen probleem als iemand de telefoon niet opneemt. Tuurlijk als je superleuk of superrot nieuws hebt wil je dat graag vertellen, maar dan nog. Om me heen heb ik veel mensen die een ander ritme hebben als mij of ook kinderen hebben en niet de telefoon altijd op kunnen nemen. Geen probleem toch? Ben ik de enige die hiermee zit of zijn er meer mensen die dit weleens horen en het gevoel hebben altijd maar bereikbaar te moeten zijn?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn moeder heeft daar zo'n handje van. Als ik niet opneem op de huistelefoon belt ze op mijn mobiel. Als ik dan nog niet opneem belt ze rustig nog 2x. Soms inderdaad heb ik gewoon geen zin om op te nemen en dat doe ik dan ook niet. Ik vind het ook helemaal niet zo erg dat ze het dan op mijn mobiel probeert, maar als ik dan ook niet opneem laat dan een voicemail achter ofzo. Dan bel ik heus wel terug. Ze doet er gelukkig niet geïrriteerd over hoor, dat zou er nog eens bij moeten komen....

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ooeeh Heel herkenbaar!
    Soms heb ik gewoon geen behoefte aan gebeld worden en dan neem ik ook niet op en ik heb ook momenten dat ik Joey-tijd heb en die tijd niet voor de helft telefonerend te besteden.

Wij hebben hier alleen mobieltjes en geen vaste aansluiting dus mijn omgeving verwacht daarom dat ik altijd op dat nummer te bereiken ben. Maar helaas, ook dan hoef je niet altijd bereikbaar te zijn.

Ik zou me ook niet gaan verantwoorden als ik jou was! Maar het is wel frustrerend als je zo'n smsje krijgt en vervolgens die persoon zelf ook niet bereikbaar bent!

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik neem zo vaak niet op, ik neem op als het mij uitkomt en niet als de beller het wil :)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ik herken het ook! Dan vooral van mn schoonmoeder. Ik heb heel vaak dat ik mn mobieltje kwijt ben. Ik let er niet zo op. Maar als ik dan niet opneem dan denkt ze meteen dat ik haar niet wil spreken of boos ben. Zelfde geldt voor msn...*zucht* ik heb haar wel 100x duidelijk moeten maken dat ik gewoon niet altijd op msn zit, ookal sta ik altijd wel afwezig (ook als ik bijv ff boodschappen aan t doen ben).
    Nu snapt ze het wel.
    Met mijn moeder valt het wel mee, als ik mn huistelefoon niet op neem probeert ze het op mn mobiel en anders houdt het op. Ze vraagt wel altijd of ik iets aan het doen was maar meer niet. En andersom ook.

Ik vind het heel irritant dat mensen maar vinden dat je je moet verantwoorden, als ik even geen zin in iemand heb dan niet. En idd als ik met Jason bezig ben, dan kan ik niet altijd maar naar mn telefoon rennen. Gelukkig weten mn moeder en mn vriend dat en de rest heeft lekker pech!

6. Ellen291982

misschien moet ik dit topic naar hem opsturen haha! ik ben dus niet de enige gelukkig. Het is ook dat het om mijn vader gaat en dan trek ik het me wel aan. Ik wilde dat ik erover heen kon stappen, maar zo makkelijk kan ik dat niet. Voel dan weer dat ik het goed moet praten. Grrrr heb daar een hekel aan.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heel herkenbaar. wij hebben geen vaste lijn alleen maar mobiel en ik krijg minstens 2x per week wel het verwijt dat ik niet opneem.

vorig jaar werd ik vaak gebeld terwijl ik college had. neem ik de telefoon niet op.
    als ik Ties aan het voeden/verschonen/badderen ben, neem ik de telefoon niet op.
    als ik in bed lig en een vriendin belt, neem ik de telefoon niet op.
    als ik de hele dag keihard heb gewerkt en acht uur savonds net Ties in bed heb gelegd, heb gegeten en moet gaan afwassen, neem ik niet altijd de telefoon op.

ik ben gestopt met mezelf verdedigen. de mensen zoeken het maar even uit. ik bel ALTIJD terug, zo snel mogelijk, dus ze mogen niet klagen.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ben t helemaal met je eens.
    Niet direct terug smssen is een hele ramp schijnbaar. Nou sorry ik heb de gsm niet 24uur per dag bij me. Als ik thuis ben ligt ie vaak op de kast en hoor of voel ik dat ding niet. Helaas dan.
    Maar dan komt er nog een sms achteraan of en telefoontje "hé waarom reageer je niet??" tsja uhm omdat ik t niet gehoord heb mss?

We hebben een punt hierover gehad op t werk. Een deel heeft alleen een gsm en deel vast en mobiel en een deel alleen vast (nummers die op t werk bekent zijn bedoel ik dan)
    Ik heb altijd mijn gsm nummer op t werk gehad. Ik was altijd bereikbaar (werd gedacht) Mensen met 06 werden bij ziekte ook altijd als eerste gebeld want die zijn bereikbaar.
    Sinds kort heb ik dus alleen mn vaste nr op t werk. Ben ik niet thuis, helaas pindakaas dan spreken ze maar wat in of bellen en ander.
    Een hele discussie want mensen vonden dat niet netjes. (ben niet de enige overigens) Als je mobiel hebt en ziet t nr van t werk nemen sommigen ook niet op, dus ik zie t verschil niet. Ik weet niet of iemand niet opneemt als ie thuis is en het nr ziet of op mobiel.
    ook vind ik dat je niet altijd bereikbaar hoeft te zijn.
    Hij staat ook vaak genoeg uit. Zh, bios, restaurant enz, dan heb je tzelfde als niet thuis zijn.

Ik ben er ook klaar mee, ben ik niet bereikbaar. Dan pech, bellen ze nog maar een keer

9. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    Heel herkenbaar ook ja! waar ik me dan nog het meeste aan irriteer is dat bepaalde mensen na een tijdje dan sms sturen "als je me niet wilt spreken kun je dat ook gewoon zeggen hoor"
    alsof je ook niet meer je eigen dingen kunt doen zonder dat ze denken dat je ze niet meer wilt spreken haha

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik kan je snappen dat het irritant kan zijn als je een verwijtend smsje krijgt waarom je niet op nam. Maar zelf doe ik het eigenlijk nooit, niet opnemen. Ben veel te benieuwd wat iemand te melden heeft.

En ik kan ook niet weggaan zonder mobiel op zak. Stel dat er wat is of je staat aan de kant van de weg met een defecte auto, dan kun je altijd iemand bereiken. Of iemand mij.....

11. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik neem ook heel vaak niet op!Ik druk ook heel vaak weg,en dan nog blijven bellen he!!!Druk daarna gewoon mn telefoon uit

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ben het met je eens hoor, ik neem ook vaak niet op als ik er geen zin in heb, tja...kan wel naar beneden sprinten als ik met de kleine boven ben maarja dan kan ik nog niet rustig bellen.

Wel lastig dat het om je vader gaat, dat vind ik wel weer anders dan vrienden...pff... misschien eens een gesprekje aan gaan hierover?

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik neem als ik alleen op pad ga zeker met de auto ook altijd dat ding mee. Maar dan nog neem ik wel eens niet op, in de auto zeker niet

14. Ellen291982

@marieke idd als ik met Emma bezig ben dan neem ik de telefoon zeker niet op. En ik moet ook incalculeren dat ik met sommige vriendinnen lang aan de telefoon ben. (zij zeggen er ook niks van hoor!)
    Heel goed dat je dat kan zeggen dat je jezelf niet meer verdedigd het zal namelijk ook niet moeten

@inlove precies erg dat de mensen met de mobiel als eerste worden gebeld er word gewoon automatisch vanuit gegaan dat je bereikbaar bent.

@brenda wow wat belachelijk dat je al zulke smsjes krijgt. Gaat echt nergens over natuurlijk!

@waardevol ja als je te nieusgierig bent om niet op te nemen dan kan ik het wel snappen haha! Ik vind het wel irri om steeds bereikbaar te moeten zijn.

15. Ellen291982

@xjexje haha ja zo kan het ook. Als ik weggedrukt word bel ik ook later terug dan zijn ze de telefoon vergeten uit te doen en kunnen ze niet bellen.

@mamlous ja daar zie ik best tegenop mocht ik er echt wat over moeten zeggen. Ik had gebeld hij belt straks vast wel terug! Denk dat ik er we wat van moet zeggen, blegh!!!
    Nee kan ook niet rustig bellen als ik nog iets moet doen of met Emma bezig ben

16. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Niet voor niets dat als mn batterij leeg is ik nog wel eens wil wachten met het opladen van dat ding (A).

Ik neem hem regelmatig niet mee, omdat ik er geen trek in heb. Tja, dan ben ik hem 'vergeten'.

Mn telnr hebben mn klanten ook, maar leuke ervan is dat ik voicemail heb. Jeetje wat een uitvinding... maar er zijn er genoeg die niet snappen wat de bedoeling ervan is. Of een smsje sturen. Ideaal... vind ik. Als is het om alleen ff wat door te geven.

Als ik iemand bel om wat door te geven en ik krijg die persoon niet te pakken stuur ik meestal smsje. Boodschap doorgegeven...

Moet ook wel bereikbaar zijn i.v.m. bedrijf, maar we hebben tijden dat ze kunnen bellen. Dan bellen we z.s.m. terug. Bel je erna, dan heb je kans dat we niet op (kunnen) nemen, en/of dat we de volgende dag terugbellen, tenzij het een bruid is de avond voor haar bruiloft. Dan neem ik wel op :)!

17. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    De dwang van de telefoon, heel irritant inderdaad.
    Ik vond het 'vroegah' (toen er nog geen mobieltjes waren) al raar dat als de telefoon ging, al het andere tot een stop kwam....lopende gesprekken werden gestopt om doodleuk een gesprek met iemand aan de andere kant van de lijn aan te gaan...huh??!:(

Ik heb een poosje een mobiel gehad, maar ik vond het te vervelend worden om altijd maar bereikbaar te zijn.
    Nu is het zo dat als ik niet thuis ben, ik niet thuis ben...wat een rust!!!
    Soms kijken mensen heel raar op als ze naar mijn 06 nummer vragen en ik doodleuk zeg dat ik dat niet heb.....alsof ik van een andere planeet kom :$ haha
    Nu heb ik er een die ik alleen meneem voor mijn eigen gemak, niemand heeft dat nummer behalve familie.
    Zalig.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Och, ik neem zo vaak niet op. Gewoon, omdat ik geen zin heb om op te nemen. Ik zie dat veel mensen hier redenen opnoemen om niet op te nemen: fok it! Je hoeft je niet te verontschuldigen! Hoogstens zou je je telefoon uit kunnen doen als je echt niet gebeld wil worden. Maar dat doe ik zelf ook niet want er zijn ook mensen bij wie ik wel op wil nemen.

Wij hebben ook een vaste telefoon, maar er zijn maar weinig mensen die daarop bellen en onbekende nummers neem ik niet op (ook niet mobiel, spreek dan maar wat in). Maar we hebben daar bijvoorbeeld ook geen voicemail of antwoordapparaat op.

Ik vind het wel best, eigenlijk vind ik bellen een inbreuk op je privacy en zeker als mensen daar ook nog eens verwachtingen bij hebben da je per omgaande reageert, ja doeiii! Verwacht ik trouwens van anderen ook niet.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wou dat ik eens niet op kon nemen.
    Ik voel me vaak verplicht om altijd maar op te nemen ookal heb ik er geen behoefte aan.
    En ik ben niet echt opgewassen tegen andere mensen, dus doe het steeds maar weer en weer.

Soms wou ik echt dat ik hem kon laten liggen en eens aan mezelf kon denken.

20. Ellen291982

@emmyx idd net of het raar is dat je geen mobiletje hebt. net als ze ervanuit gaan dat je een emailadres hebt. Het is zo gewoon geworden blijkbaar.

@simo je zegt precies wat ik denk pffff moeilijk he!

Deel Deze Pagina