Check even dit https://view.mail.koopmans.com/?qs=72986377cad68b0912d1a0a635b33358c0ddfefb4b381f602750c2b59cfd7416aac785ce8e3acade5deeb545c09526b3072ea46653d28a2497a50fa4f742535a14e696ca21188934f0b37a20bedb251a
Ik heb ook direct gecontroleerd, maar ander nummer. Vroeg me wel af, zou je het dan nog voor appelbeignets kunnen gebruiken? Daar heb je de gist niet voor nodig. https://www.koopmans.com/recept/appelbeignets/
Meteen gekeken, andere datum hier. Grappig dat die 'tijden' ook echt tijdstippen van productie zijn, de mijne is van 22:20u . Ik dacht zelf overigens bij de opmerking dat je het pak dan niet moet gebruiken, dan gooi je er zelf toch gist in?
Ik dacht dat er zo'n standaard recept is voor zoveel gram gist op zoveel gram meel e.d. Ik had dat waarschijnlijk wel gedaan
Bij ons andere datum gelukkig. Zelf gist toevoegen wordt afgeraden en ik snap dat ook wel, want dat komt heel precies hoeveel er in gaat.
'Zelf gaan hobbyen met gist raadt Koopmans af...' Tsja, bij WC-eend raden ze ook wc-eend aan toch? Dat lijkt mij gewoon een kwestie van de juiste verhoudingen. Ik maak nooit oliebollen maar wel andere gefrituurde dingen met gist (sfenj, fricassee, donuts etc) en dat gaat altijd goed hoor. Zo jammer dat Koopmans letterlijk gewoon zegt dat dit niet meer te gebruiken is, terwijl er in die mix niets meer dan bloem en eventueel wat chemische toevoegingen zit. En dat terwijl voedselverspilling al zo'n groot probleem is.
Ik zou hier dus wel zelf gist aan durven toe te voegen. 1 zakje per 500 g meel/mix. Een grammetje meer of minder maakt echt niets uit.
Precies, kan echt geen kwaad hoor. Zoveel mensen die gewoon volgens een recept oliebollen bakken ipv met een Koopmans-pak, dan gaat er ook wel eens een grammetje meer door zonder dat de hete spetters overal naartoe vliegen. (Nu moet ik denken aan een kookboek dat wij ooit hadden, met een oliebollenrecept. Daarbij stond als tip altijd een emmer water bij de hand te houden voor als de vlam in je pan vloog… Kookboek weggegooid nadat we die tip lazen )
Oh dat ben ik helemaal met je eens hoor! Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat ik zo’n pak zou kopen, omdat ik alle ingrediënten gewoon los in huis heb. Net als pannenkoekenmix, daar snap ik ook echt niks van… Maar ik wilde dat even niet zo zeggen, omdat sommige mensen misschien zweren bij een pak En ik dacht dat er bij Koopmans misschien zoveel chemische troep aan de bloem is toegevoegd dat het daardoor misschien wel gevaarlijk kon zijn om gist toe te voegen. Maar dat zegt dan ook al genoeg over zo’n mix, als dat zo zou zijn…