Ik zit er al heel lang aan te denken om me te laten omscholen tot doktersassistente. Maar dan alleen de vraag: hoe? Nu heb ik eens gekeken op de site van de LOI en dat spreekt me allemaal wel aan, mede omdat het daar ook klassikaal kan. En ik wil het heel graag klassikaal. Maar ik vraag me nu heel erg af hoe groot de kans is dat je een stage kunt vinden als je de opleiding via de loi doet. Mijn schoonzusje had het geluk dat ze een plek heeft gevonden bij een huisartsenpraktijk. Eerst via de loi en vervolgens hebben ze haar aangeboden om de opleiding via capabel te doen. Zij had in 1,5 tijd haar diploma. Ik moet er wel naast blijven werken, maar dat wil ik dan als oproepmedewerker gaan doen. Is dit allemaal haalbaar? Mijn kinderen gaan al naar de opvang en BSO, nu nog flexibel, maar tegen die tijd kan ik dat misschien omzetten naar vaste dagen. Als ik het allemaal door kan zetten, dan zal dat pas na mijn zwangerschap ingaan.
Op mijn werk zijn er momenteel 3 stagiaires, 2 van de LOI en 1 van de NTI. Het voordeel van mensen die de opleiding via zo'n instituut doen, is dat men een stuk serieuzer is. De laatste 3 stagiaires via het ROC waren een ramp, van te laat komen, helemaal niet op komen dagen, mappen vergeten mee te nemen tot mannen geen hand willen geven, laat staan de bloeddruk opmeten of een ecg maken... Hier in de buurt (randstad), ervaren veel meer praktijken dat stagiaires via de LOI een stuk prettiger zijn. Daarnaast is er momenteel een groot tekort aan doktersassistentes, dus de kans is groot dat als je je diploma hebt, je de banen voor het uitzoeken hebt.
Ik zat er ook naar te kijken. Zijn er ook doktersassistenten hier die over hun werk willen vertellen?
is het geen mogelijkheid bij een dokterspraktijk te solliciteren en dan de BBL vorm te doen, hierin betaald je werkgever je opleiding en je loon. Dit doe ik momenteel met mijn opleiding verpleegkunde en dat is goed te doen.
Capabel raad ik af.. Assistentes komen met veel te weinig kennis van de opleiding af is onze ervaring hier. Wat je kunt doen is eens een dagje meekijken op een praktijk, kijk of het wat voor je is en of het bij je past..
Wat grappig...er zijn hier onlangs meerdere topics over geweest kan ik me herinneren en daar werd juist capabel aangeraden en de LOI volledig afgezeken. Het zal Ik heb er zelf ook al naar zitten kijken! Lijkt me namelijk een leuk divers beroep (zou dan zelf t liefst op een polikliniek gaan werken) en zat ook naar de LOI te kijken Maar goed voorlopig heb ik wat sollicitaties lopen in mn huidige vakgebied en ben ik heel binnenkort druk met de baby dus voor nu doe ik er verder niks mee
Ik doe via het Nti een opleiding. En veel mensen zijn altijd negatief: je wordt dan toch niet aangenomen, t stelt niet veel voor enz. Nou, luister daar maar niet te veel naar anders wordt je er depressief van. Ik heb een andere baan gevonden in het werkveld van mijn opleiding en het gaat heel goed zelfs! Verdiep je erin en ga ervoor!
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/dokters-of-apothekersassistent.690144/#post-22196656 Misschien heb je wat aan dit topic Ik heb hem zelf bbl via roc gedaan en de afgelopen jaren merk ik dat ze echt liever mensen van roc aan maar je moet sowieos geluk hebben. Woon je in de randstad, zal je makkelijker werk vinden ws omdat daar echt wel tekorten zijn
Stage plek vinden is sowieso lastig. Wij kijken niet naar welke school een student vandaan komt. Wij nodigen iemand uit en als er een klik is dan maakt het ons niet uit waar de opleiding gedaan wordt. Wij hebben genoeg ROC studenten gehad waarbij de motivatie ver te zoeken was. Er is een groot tekort aan assistentes dus wellicht zijn er praktijken die jou een BBL plek willen bieden?
Hangt er vanaf hoe goed en snel je leert en je discipline. Ik deed 2 dagen stage, 1 dag capabel op school en 1 dag thuis studie en bij toetsen meer dagen aan het leren.
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er nog eens goed over nadenken en ik wil inderdaad vragen of ik een keer ergens mee mag lopen. Via capabel ga ik sowieso niet doen, dan zou ik naar Arnhem moeten en via de LOI kan ik naar Zwolle. Ik woon dus niet in de randstad, maar in een klein dorpje in de buurt van Zwolle.