Hallo Meiden, Rond kwart voor 6 kwam er een ambulance met sirenes de straat inrijden. En stopte bij de deur van de buren. Daarna kwamen er 2 politie wagens, een auto van de GGD en twee identieke witte busjes met geblindeerde ramen waar ook allemaal mannetjes uit stapten. Daarna zag ik dat er op hun zolder foto's werden gemaakt. Het gaat om een wat ouder echtpaar, waar geen kinderen meer in huis wonen. Nu is er net een lijkenwagen aan komen rijden. Zou hier sprake zijn van een 'misdrijf'? Of wordt er altijd zo grondig onderzoek gedaan bij overlijden? Ik krijg er helemaal kippenvel van....
Ehm voor zover ik weet gebeurd dat bij een normaal overlijden niet , tenminste de keren dat ik een overlijden thuis heb meegemaakt dan komt er wel politie of eventueel brandweer en daarna een lijkwagen met begrafenisondernemer ...
Oe jakkes. Laten we hopen dat er niks vreemds is gebeurt. Maar het zou natuurlijk wel vreemd zijn als ze allebei tegelijk zijn overleden.
Als het een "gewoon" overlijden zou zijn dan komen er geen mannetjes in witte busjes. Hebben ze ook witte pakken aan? Misschien dat er strakjes iets op het nieuws komt?
zo (met al die mannetjes) kunnen ze de doodsoorzaak beter vaststellen. maar als jij zegt dat er op zolder foto's werden gemaakt denk ik meteen aan een verhanging op zolder.... maar een misdrijf, ongeluk of een natuurlijke doodsoorzaak kan natuurlijk ook nog. Voorlopig blijft het gissen voor je denk ik. snap dat je daar kippenvel van krijgt... had je ze al een tijd niet gezien? er moet toch iemand melding hebben gemaakt. ze komen niet zomaar bij je thuis kijken. sterkte, hopelijk kun je dadelijk nog een beetje slapen.
Nou, de lijkenwagen rijdt net weg, sowieso maar 1 brancard. De witte busjes (zou dat recherche zijn?) rijden ook net weg. De politie is er nog. Zag net een andere buurvrouw met de politie praten, maar durf zelf er niet zo op af te stappen. Neem ook aan dat ze niet echt iets los mogen laten.... Geen idee of het nu de buurvrouw of buurman is die overleden is, wel echt heel raar zeg...
Denk dat dit een overlijden is waar men niet zeker van is of t natuurlijk is of niet. Of men al weet dat t geen natuurlijke dood is geweest. Hier in de straat is vorig jaar een meneer overleden die al tijden aan huis gekluisterd was. Toch was t wel een schok want hij zat OF voor het raam OF op het stoepje als t mooi weer was en wij en de kinderen zwaaiden dan altijd naar hem of zeiden goeie dag als hij buiten zat. En daar is een ziekenwagen gekomen en daarna de lijkwagen. Daarna is hij nog even weer thuis gebracht met lijkwagen (lag thuis opgebaard) en daarna is hij weer per lijkwagen vertrokken naar zn laatste rust plaats. Geen witte pakken of niets dus.
Hebben ze ook van die tentjes dan neergezet bij de woning, zodat pottenkijkers niet mee kunnen kijken? Wie weet dat ze nog wel bij je komen of je van het één of ander wat gemerkt hebt... ? Hou je ons op de hoogte? Ben best nieuwsgierig wat er is...
Toen er bij ons in de buurt een misdrijf gepleegd was (meisje in brand gestoken) kwamen er ook van die witte busjes. Is technische recherche die sporenonderzoek komt doen, dus er is zeker meer aan de hand dan een 'gewoon' overlijden!
Nee, die mannen van die witte busjes hadden geen witte pakken aan (wel soort casual blauwe uniformen). Geen witte tentjes verder, ze gingen gewoon het huis in met koffertjes. Er is nog geen politie langs de huizen gegaan, dat verwachtte ik ook wel even, wellicht dat dat nog komt inderdaad. De buren zijn zo begin 60, dus niet heel oud... Toen de ambulance er stond, was er ook een gast met professionele camera die foto's stond te maken. Mijn man wilde nog naar buiten stappen om te zeggen dat hij het niet echt netjes vond dat hij foto's stond te maken, maar liet het maar even. Nu denken we dat hij vast iets via de scanner heeft gehoord ofzo...
o jeetje zeg. Nee volgens mij gebeurd dat alleen bij een overlijden met verdachte omstandigheden. Maar ook bij zelfmoord word het nog wel eens gedaan
www.p2000-online.net daar kun je misschien nog wat op zien , als ik weleens een ambulance dichtbij hoor dan kijk ik of er wat is en waar het is ..
Misschien dat Wilma gelijk heeft. Zolang niet duidelijk is dat het om een natuurlijke dood gaat, wordt er onderzoek gedaan. Maar toch wel erg spannend/eng als zich zoiets bij je buren afspeelt!