Omscholing tot tandartsassistent

Discussie in 'De lounge' gestart door Karinnetje82, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hallo dames,

Ik krijg het idee dat ik er al te oud voor aan het worden ben maar ik zou mezelf graag willen laten omscholen tot tandartsassistent. Ik werk nu 9 jaar bij een arbodienst maar heb het al een tijdje niet meer zo naar mijn zin helaas en ben daarom ook opzoek naar een andere baan.

Toevallig is een vriendin van vroeger tandartsassistente en ik heb haar gevraagd of ik niet een ochtend mee kon draaien, en dat mocht. Dit was vorig jaar rond deze tijd en ik vond het echt geweldig en zie mezelf het ook helemaal doen! Ik ben na die tijd wat open sollicitaties gaan sturen en wat wezen rondbellen maar zonder enig resultaat helaas. Ik wil er dan natuurlijk ook een opleiding voor gaan doen maar ik moet eerst ergens een baan kunnen vinden.

Ik vraag me dan echt af of ik dan al niet gewoon te oud begin te worden (33 jaar) en het moet opgeven... Wat vinden jullie? Gewoon maar weer doorgaan met open sollicitaties sturen? Of heeft iemand misschien tips om het anders aan te pakken.

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

2. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Uuuuuhhhh Pardon?! 33 jaar en te oud!
    Nou, daar ben ik het ZO niet mee eens! Als jij dat wil doen dan moet je dat gewoon doen. Ik dacht dat je echt 55+ ging zeggen. Je hebt nog een mooi leven voor je meid. Zou toch fantastisch zijn als jij een baan hebt waar je gewoon dol op bent!

Ik zou wel voor een papiertje gaan en vervolgens solliciteren of intern vragen of dat kan. Misschien wil je toekomstige werkgever wel in jou investeren

Succes !!

Nogmaals) nooit te oud om je wensen te realiseren!

xxxx

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou het lekker doen!
    je bent naar mijn mening nooit te oud om iets te leren en als het je nou eenmaal een leuke baan lijkt/vind..
    niemand die je tegenhoud toch?
    hoop dat je snel ergens aan de slag kan!

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik heb net een maand geleden de opleiding tot doktersassistente afgerond en een heleboel waren van mijn leeftijd (36) de oudste was 54 dus gewoon doen.

Veel succes!

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Haha dat is echt niet te oud hoor. Heb zelf doktersassistent gedaan via avondopleiding en de meeste vrouwen waren in de 40.
    Mijn schoonzusje heeft twee jaar geleden een korte assistentenopleiding gedaan via de LOI (6 maanden geloof ik), is geslaagd en heeft uiteindelijk een full time baan gevonden. Daarna kun je nog de gehele opleiding erbij volgen en dat gaat haar werkgever zelfs voor haar betalen. Je bent iig echt niet te oud!

6. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    #6 Karinnetje82, 24 jun 2015
    Laatst bewerkt: 24 jun 2015
    Echt niet te oud dus! Dank jullie wel, geeft toch weer moed en ga gewoon door met solliciteren. Ik heb idd ook wel even gedacht om zo'n studie via de LOI te doen, dan heb je al een basisopleiding die je dan ook op je cv kunt zetten natuurlijk.

Ik heb nu eindelijk echt iets gevonden waar ik helemaal voor wil gaan en het zou dus gewoon zonde zijn om op te geven. Ik ga het ook gewoon weer oppakken!

Nogmaals bedankt:).

Deel Deze Pagina