Kleertjes in de kast... leggen, hangen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vraag me de gekste dingen af... :)
    Nu ben ik benieuwd hoe jullie de kleertjes in de kast opbergen. Hangen jullie het per setje bij elkaar op? Of vouwen jullie alle broekjes separaat, alle shirtjes etc?

Het lijkt me zo handig om het per setje te hangen, gewoon een hangertje grijpen en klaar ben je (op de rompertjes na dan, die liggen in de commode). Maar wat doe je dan met de niet complete setjes, de losse broekjes en shirtjes enzo?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    In de kleinste maatjes hing ik alles op. Liefst als setje bij elkaar, zodat mijn man het ook uit de kast kon pakken. ;) Alleen rompers en sokjes lagen (en liggen) in een la. Inmiddels liggen de meeste broekjes op een plank, omdat het toch ook best veel spijkerbroekjes zijn, die overal bij kunnen, zeg maar. Broekjes die echt bij een setje horen hangen aan een hangertje bij de rest van het setje. Losse shirtjes hangen apart aan een haakje, vind het dan toch minder kreukelen en makkelijker pakken ed.

3. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Hier gewoon alle broekjes op een stapel per maat en de shirtjes hang ik op.... Niets bij elkaar qua setjes weet toch wel wat bij elkaar hoort ;) en manlief leert t snel genoeg haha

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

Dec 1, 2010
    750
    0
    0
    Ik vouw alles op, stapeltjes gemaakt van broekjes, shirtjes korte mouwen, shirtjes lange mouwen, pyjama's, etc... En een mandje voor zijn sokjes en slofjes.
    Alleen de jasjes en vestjes hang ik op hangertjes

5. LiBeLa

LiBeLa Lid

Oct 18, 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg alles neer behalve jasjes en vestjes. Setjes zal niet werken denk ik. Als het shirtje van een setje is ondergespuugd doe je toch alleen een ander shirtje? Dan heb je ook geen setje meer. Daarnaast kun je sowieso verschillende setjes met elkaar combineren toch? Broekje 1 met shirtje 2 en vice versa.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Mijn man begint het nu, na vier jaar, eindelijk een klein beetje door te krijgen...maar het gaat nog lang niet altijd goed. :D

Of je verschillende setjes kunt combineren, ligt aan de kleding die je hebt. ;) :) Hier ging het soms wel, maar meestal niet.

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Ik heb de kleertjes opgehangen... Per setje en de rest 'los'.
    De kleertjes zijn nu nog zo klein, dat het echt geen gezicht is om het nu allemaal op te vouwen. Van die inieminie broekjes en truitjes op zo'n meeeeega plank... :p
    Straks zal het wel opvouwen worden als de maat wat groter wordt

Rompers en sokjes liggen in de commode

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Per setje lijkt me niet handig. Soms heb je gewoon alleen een broekje of shirtje nodig.

Hier alle soorten kleding stukken op een stapel. Wij hebben geen ruimte om op te hangen.

Ik vind het trouwens handig om alle kleren in de commode te hebben. Zo grijp ik nooit mis.

9. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb niet zoveel hangruimte dus ik heb alles liggen.
    Gesorteerd per maat, en ik heb echte setjes bij elkaar. Dus iets wat echt bij elkaar hoort. Maar dingen die te combineren zijn met andere dingen liggen gewoon gesorteerd op broekjes, shirtjes enz.
    Rompertjes en sokjes liggen apart.

Mocht mijn man het echt niet weten dan hang of leg ik wel een setje klaar wat hij aan kan trekken. ;)

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou het niet per setje hangen. In het begin spugen ze veel en dan moet je toch het bovenstukje vervangen. Zelf heb ik de kast wel 10x opnieuw ingericht en uiteindelijk vond ik het gemakkelijkst om alles te hangen aan hangers (behalve de broekjes) en dan per "soort" van kledij en per maat. Dus vb. alle t-shirtjes bij elkaar van klein naar groter (had telkens de maat die hij op dat moment kon dragen + een maat groter hangen). Hetzelfde voor de truitjes, rompertjes en boxpakjes. Het enige dat ik niet ophing waren broekjes. Die lagen in de lade eronder.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Toen ik wist dat we een jongetje kregen hebben we bewust gekozen voor geen hang gedeelte. Ik denk dat je jurkjes enzo wel makkelijker ophangt. Maar hier nu gewoon alles op stapeltjes. Broeken bij elkaar, shirt met lange mouw, shirts met korte mouw en vesten. Blijft het lekker overzichtelijk :)

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier alles op stapeltjes. Mijn man heeft ook smaak en combineert meestal prima. :)

Mijn dochter is ruim 2 en krijgt pas binnenkort een grote kast met hanggedeelte.

13. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik hing(en nog steeds) alle jurkjes en vestjes/jasjes op, alle setjes die bij elkaar hoorde gingen opgestapeld op elkaar in de kast.
    tegenwoordig ligt het gewoon, shirt bij shirt, broek bij broek.

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik hing het meeste wek als setje op. En als ik bijvoorbeeld een 'set' had van twee broekjes die allebei bij hetzelfde truitje pasten, dan hing ik 1 broek en het truitje op als set en dan het andere broekje ernaast.

Straks bij de volgende baby hebben we in het begin geen kledingkast, dus gaat alles in de commodela. Dan ga ik het denk ik per set opgevouwen bij elkaar leggen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vouwde setjes ( en pyama's ) op door het shirtje te vouwen, en het broekje er tussen te leggen. Dan shirtje dicht vouwen. Ook mutsjes en slofjes deed ik er in newborn setjes zo bij. Dan had de kraamzorg of mn man ook een setje naar mijn zin te pakken. Incomplete setjes leg je gewoon op het stapeltje broekjes of shirtjes.

16. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik heb op 1 plank de piyamaatjes en rompers liggen (rompers gesorteerd op geen mouw/korte mouw/lange mouw, piyama's in setjes op elkaar)

de plank eronder is voor de broeken (die liggen op maat en type broek >spijkerbroeken, joggingbroeken, andersoortige)

in het hang gedeelte hangt alles van klein naar groot, en ook weer gesorteerd op type shirt (korte mouw, lange mouw, dikke trui, vest, jas) en als ik zin heb ook nog op kleur

;)

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Setjes bij elkaar & opgehangen. Shirtjes e.d. ook opgehangen. Broekjes & rokjes opgevouwen.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het lijkt me gewoon zo makkelijk als je met een kind op je arm komt aanlopen, 1 hangertje pakt met een compleet setje eraan, dat boven de commode aan het haakje hangt en dan je kindje op het verschoonkussen kan leggen. Commodelade open, luier en rompertje eruit en beginnen maar. Geen gedoe verder.
    Makkelijker dan gegraaf door stapeltjes wat je bij elkaar gaat combineren... ben benieuwd of ik dat straks ook nog zo vind :)

19. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Hier precies hetzelfde.

Daarbij, mijn man zou bij god niet weten wat bij elkaar hoort... ;)
    En zo veel kan ik onderling toch niet combineren hoor.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dan doe je het toch zo? Het kan prima. Bedenk je wel dat vanaf maat 80 er opeens (bijna) geen setjes meer zijn. Dan wordt het toch losse broekjes, rokjes, shirtjes, vestjes en dergelijke zelf combineren.

Mijn dochter heeft een oude boekenkast op de kamer, waar haar spullen in liggen. Eerst lagen daar ook haar pakjes, broekjes, shirtjes, vestjes. Mijn collega stelde voor daar een roede in te maken om de kleertjes leuk op te hangen, maar een vriendin zei: "wat wou je daar nou in ophangen, die kleine kleertjes vouw je toch op? Alleen maar meer werk om alles op die kleine hangertjes te hangen." Toen heb ik voor alleen leggen gekozen. En tegenwoordig liggen al haar kleren in de commode (Stokke, 2 lades).

Een andere vriendin van mij is panisch dat haar man of de oppas een combinatie maken die zij niet voor ogen heeft. ;)
    Die vouwt, zoals meerdere het hier schrijven, het opgevouwen broekje in het shirtje, zodat alleen haar combinaties aan het kind gegeven worden. :D Dat kan dus ook.

Ha, ha, heb wel de indruk dat vele van jullie mannen kleurenblind zijn! :(;) Die van mij kan prima combineren. Hem kan ik ook rustig vragen of een combinatie die ik voor mezelf maak, wel of niet kan. Daar heeft hij altijd een zinnig antwoord op (Dat is regelmatig met enige stelligheid: "Nee, stijlbreuk!" of gewoon: "Ja!")

Share This Page