omslagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door celia82, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hallo dames,
    Waar is een omslagdoek precies nodig voor? ik dacht voor de maxicosi ofzo? maar dan kan je toch ook een fleecedekentje gebruiken?

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    De eerste dagen kan je kindje zich nog niet goed warm houden en dan is een omslagdoek erg fijn.
    Ik gebruik hem nu nog op het consultatieburo, als we nog even moeten wachten nadt ze uitgekleed is.
    En ik gebruik er eentje in de kinderwagen als dekentje want een echt dekentje is veel te warm nu.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mij leek dat ook niet nuttig, maar dat is het wel! Zeker die eerste dagen moet ze eigenlijk onder een dekentje, maar dat vloog bij Julia alle kanten op. Nu wikkelen we haar nog steeds in een dekentje. Pasgeboren baby's schijnen het lekker te vinden om nog wat om zich heen te voelen zoals in de baarmoeder, ipv zo'n grote leegte om zich heen. Vandaar.

Wij hebben er trouwens eentje (zo'n handdoek met een hoekje er in) en vonden dat wel genoeg. Ik zou er dus geen 10 inslaan, maar 1 of 2 (of dunne, grote dekentjes die je lekker om haar heen kunt wikkelen). Dikke dekens zijn niet zo handig daarvoor (die deden wij er soms nog extra overheen als het kouder was).

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Is een omslagdoek een badcape? Die gebruikte ik de eerste keren op het CB tijdens het wachten, toen maandenlang niet gebruikt en nu gebruik ik hem als badcape om hem in te wikkelen als ie uit het grote bad naar de aankleedtafel in zijn kamer moet (tot een jaar ofzo ging hij in zijn eigen kamer in zijn eigen badje dus was dat niet nodig).

5. Tink

Tink Niet meer actief

Die badcapes blijven nog lang handig, kleintje hier is nu bijna 2 en als ze in bad is geweest wikkelen we haar lekker in zo'n ding. De 'muts' op haar bolletje en dan is het net een kleine kabouter :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons lag hij in het begin standaard op het aankleedkussen. Dus kind uit bed, en lekker de doek in om een flesje te gaan lurken.. En toen hij wat ouders werd inderdaad echt als badcape.
    Maar met 1,5 jaar zijn ze naar zolder gegaan. Afdrogen doen we met gewone handdoeken, en monsieur houd zichzelf wel warm bij het eten ;)

Deel Deze Pagina