beaba babycook. wie heeft deze en is het een aanrader of niet??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jamaila, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    Ik overweeg een beaba babycook aan te schaffen.

Wie heeft deze?
    Is het een aanrader of denk je achteraf had ik beter niet kunnen kopen?
    Heb je de solo of de duo?
    welke kleur heb je?
    welke assesoires heb je? en wat gebruik je veel of wat is overbodig?

Waar kan ik deze het beste kopen?

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb de babycook afgelopen week aangeschaft en er al met veel plezier gebruik van gemaakt. Hij is gemakkelijk in gebruik. Je gooit je groenten er in en hij stoomt binnen 15/20min je groenten of fruit gaar en dan kun je t blenderen.

Ik heb deze vraag toen op facebook gesteld en toen reageerde mensen dat het zonde van mijn geld was. T is ook wel luxe apparaat.

Ik heb de solo, pastelbleu en gekocht via wehkamp.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je een stoommandje en staafmixer/blender/keukenmachine hebt, is het een overbodige aankoop..

Hier nooit gehad, en nooit gemist. Ik deed gewoon wat eten voor dochter in een klein pannetje met stoommandje, was dan in een 10-15 minuten wel gaar. En daarna gewoon even in de keukenmachine fijn maken.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb 'm ook. Heb de babycook heel lang en met plezier gebruikt. Vind het een super ding.. Ga 'm bij de volgende ook zeker gebruiken!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb hem bij Finn gekocht en met veel plezier gebruikt. Nu is ie bij mn zus voor haar dochtertje en ook zij gebruiken hem. En daarna komt ie weer terug hierheen!

supermakkelijk ding!

In een pannetje kan ook best misschien, maar ik heb daar geen plek voor op mijn fornuis. Als ik eten kook voor onszelf gebruik ik vaak wel 4 pitten.

6. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb het apparaat niet, wel de bloempjes (om het bereidde eten in te bewaren in de vriezer.) Kookte voor mijn zoontje gewoon een grote portie en deed dat grof stampen met de stamppot stamper. Ging altijd goed. Ben wel door de borstvoeding pas met 6 maanden met bijvoeding gestart, dus dan kan je ook gelijk gewoon met grovere stukken beginnen, mits goed gaar natuurlijk.
    De bloempjes zijn echt heel handig. Even 1 of 2 cupjes uitdrukken in een schaaltje en dat verwarmen in de magnetron. had toen mijn zoontje nog niet echt met de pot mee-at vaak meerdere met diverse soorten groenten voor de variatie in de vriezer liggen.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Die dingen heb ik ook. Best handig! Finn wilde op een gegeven moment alleen geen prutjes meer eten, dus toen gebruikten we die niet meer, maar heb ze zeker bewaard voor deze baby!

8. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik begrijp zeker dat het een luxe product is, en dat het in wezen niet echt nodig is. Ik heb het bij mijn oudste 2 ook nooit gehad, maar ik heb nu onlangs een grote uitgave gedaan bij babyplanet, en heb daardoor nogal wat punten gespaard. Van die punten kan ik 70 euro korting krijgen bij een volgende aankoop. En ik dacht misschien is het een idee om dan zo iets aan te schaffen. gezien ik de meeste babydingen al wel heb gezien ik al 3 kinderen heb en nr 4 op komst is.

ik ben alleen bang dat het misschien weer iets is wat in de kast staat voor de sier hihi. net als een broodbak machine enzo.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb de Beaba niet, wel de Avent sinds een paar dagen, en vind het een superding. Ik klooide eerst met pannetjes en blenders, maar dit mik je allemaal in 1 apparaat, als het gaar is, slaat ie vanzelf af, en daarna wat overtollig vocht afgieten en blenderen die handel. Heb je gelijk twee happen. Hij maalt superfijn, en onze zeeer kieskeurige dochter die voorheen alleen maar Olvarit bliefde (ze is 1) eet nu eindelijk mijn zelfgebrouwen prakjes. Ik ben er blij mee!

10. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier wel beaba gekocht bij mijn dochter. Echt een groot succes! Gebruik hem nu nog wel eens om verse appelmoes of mangomoes in te maken. Zo simpel! Had altijd meerdere zakken verse groenten in de koelkast liggen, en ook een zak tilapia of pangafilet in de vrieser. Paar stukken aardappels erin, paar stukjes groenten, een stukje afgesneden bevroren vis, water erin en je hebt na 15 min. en geen omkijken een super gezonde lekkere maaltijd! Echt super handig! Ga hem zeker bij dit kindje weer gebruiken.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier nooit gehad en ook niet gemist. Ik vindt het zronde van het geld. Gewoon wat grotere porties koken in pannetje of stoommandje en invriezen. Of een deel van je eigen eten apart houden. Even pureren en klaar. Heb de goedkoopste staafmixer van de blokker a 10 euro. Ging prima. En daarnaast gebruik je zo n ding niet lang. Je hoeft het maar 2 maanden glad te pureren en daarna volstaat goed prakken ook. Isngoed voor ze om stukjes te proeven.

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind m handig. En ben er blij mee gebruik m ook echt dagelijks ondanks mijn zeer ruime 5 pits gasstel.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft haast alleen maar stukjes gegeten, maar ik heb dat ding toch echt minstens een jaar gebruikt hoor.

Een kind kan niet altijd eten wat jij eet, helemaal niet met KMA.

Ik vond het echt prettig.

De dochter van mijn zus eet ook alleen maar stukjes, en zij heeft hem ook gebruikt.

14. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    overwegend positieve reacties dus als ik dit topic zo lees.
    ik zal ook eens kijken naar die van avent, ik wist niet dat die er ook een hadden. Zal eens kijken wat die kost en wat de verschillen zijn.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik had die van Avent, die is in de hoogte, de Beaba is in de breedte, ik vond dit handiger op mijn aanrecht.
    Je kreeg hem destijds gratis bij een abonnement op Kinderen, ze hebben die actie zo'n 2 x gehad, misschien komt hij nog een keer. Natuurlijk kun je zonder, deed ik bij de eerste ook, maar ik vond dit wel een gemak hoor!

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb hem ook sinds vandaag en ben er nu al blij mee! Wil ook nog zo'n kookboek aanschaffen die erbij hoort.

17. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben 'm ook, en ik ben er ook erg blij mee.
    Tuurlijk gaat het ook prima gewoon met een staafmixer, maar dit is net even handiger omdat je alles in 1 apparaat hebt. Daarbij vind ik het erg handig dat hij afslaat als hij klaar is. Je kan dan dus rustig eventjes iets anders gaan doen zonder dat je je pannen in de gaten moet houden.
    Voordeel van een pan met staafmixer is wel dat je grotere porties kan maken (als je er bijvoorbeeld een aantal wil invriezen).
    Maar al met al ben ik er wel blij mee.
    @Char, ik heb dat kookboek wat er bij hoort ook, en dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n succes. De gerechten zijn allemaal best ingewikkeld en heel erg georienteerd op de Franse supermarkten (beaba is natuurlijk ook frans). Dat betekent dat er vaak ook ingredienten bij staan die hier wat lastiger te krijgen zijn.
    Het voordeel van de babycook vind ik juist dat je lekker simpel en snel een gezonde maaltijd kan maken, maar met dat kookboek is dat simpele er een beetje vanaf. Maar misschien ben ik gewoon een hele luie kok. :)
    Bovendien vind ik dat het merendeel van de recepten pas leuk is voor iets oudere kindjes (vanaf 1 jaar ofzo).

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is zeker ook iets voor ons!

Wat zijn die bloemetjes waar sommigen het over hebben? Ik kan ze op internet niet vinden?

19. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    @kiewie, als je zoekt op Beaba multi portions dan vind je de 'bloemetjes'. Het zijn bewaarbakjes voor meerdere porties in de vorm van een bloem.

20. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    @Jo33 ahhh ik heb ze gevonden! Bedankt!! :)

Deel Deze Pagina