Hoi allemaal, Wij hebben een stoffen bank waar je niks op ziet, hij is donkerbruin met een soort ribbelstofje. Ik denk dat hij na 4 jaar alleen met een vochtige doek met schoonmaakazijn wel eens toe is aan een grondige schoonmaak beurt. Ik zou het met een stoomreiniger willen doen, maar die heb ik niet. Waar kan je een geschikt apparaat huren of voordelig kopen? Bedankt voor de tips!
Onlangs in mijn heftige nesteldrang had ik hetzelfde idee. Ben gaan zoeken en informeren. Stoom schijnt toch niet zo geschikt te zijn. (kans op krimp en strepen) Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een tapijtreiniger gehuurd (16 euro geloof ik) bij de Gamma, fles HG bekledingreiniger erbij en het bijpassende opzetstuk. Met deze machine spray je de bekleding in en zuig je vervolgens er weer uit. Ongelovelijk wat er af komt. Onze bank is weer als nieuw. Heb het op een mooie dag gedaan dus kon de kussens buiten zetten om te drogen. Anders moet je er rekening mee houden dat je er 1 dagje niet op kan zitten. Maar dat is de moeite waard!