omzetbelasting & gastouderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed dat ik dat weet ;)
    Kan ik morgen de hele dag gaan zitten rekenen :p haha
    Ik kan deze formule trouwens niet echt duidelijk vinden op de site van de belasting of ben ik nu scheel door de vermoeidheid? ;)

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Handig topic dit, iig het gastoudergedeelte. Ik werk sinds kort als gastouder en echt bonnetjes bewaren van eten werkt niet, ik neem gewoon een extra brood mee en fruit en melk enz tijdens de weekboodschappen, maar ik mag dus wel een bepaald bedrag (volgens de nibud richtlijnen) aftrekken per kind per dag?
    Ook als ik geen bonnetjes heb van het eten?

Verder hoorde ik van mijn belastingadviseur al dat het heel lastig is om dingen van het belastbaar inkomen af te trekken omdat bijna alles ook privé gebruikt kan worden.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    #43 happyglow, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Ik moest mijzelf bij elke aankoop die ik op wilde geven afvragen of ik het ook gekocht had als ik geen gastkindjes had. Zo ja, dan bewaarde ik het bonnetje niet. Zo nee dan bewaarde ik het bonnetje en omcirkelde ik het bedrag dat ik alleen uitgaf aan dingen voor gastkindjes. Fruit reken ik wel apart af. 2 stuks fruit per gastkindje per dag. Brood zijn 2 sneedjes per maaltijd dus 4 sneedjes per gastkindjes per dag. en dan reken ik uit hoeveel broden ik moet halen voor de gastkindjes die week. Doe ik gewoon netjes apart. werkt tot nu toe prima.

Net als onze tuin, die is laatst helemaal vernieuwd en die mag ik dan wel opgeven omdat ik die niet gedaan had als ik geen gastouder was geweest. Mijn kinderen kan ik opvoeden, gastkindjes moeten gewoon in een veilige tuin lopen.

Zo doe ik dat met alles.

Box ga ik opgeven maar de wipper niet. Ik leg mijn kindje eigenlijk nooit in de box maar voor gastkindjes was deze wel handig. Draagdoek heb ik mijn eigen kindje ook in dus die geef ik dan weer niet op. Zo kun je wel een beetje onderscheid houden.

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ja dat is een goede manier! En goed verdedigbaar tegenover de belastingdienst, daar is het namelijk om te doen!

Ga je nu iemand zoeken die je bij je administratie kan helpen?

Deel Deze Pagina