(On)begrepen vermoeidheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Indiana, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Je hebt (hier in ieder geval) een poli voor somatisch onverklaarbare lichamelijke klachten (SOLK), misschien kan de huisarts je daarheen verwijzen. Dan word je in ieder geval goed binnenstebuiten gekeerd.

Zuul en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier kun je toch heel gemakkelijk achter komen? Probeer of medicatie het beter maakt (wel even 2 maanden wachten op volledige resultaten). Mijn schildklierwaardes zijn voor NL begrippen okay, maar ik vind ze te hoog en slik wel medicatie (HA vond het prima) en dat maakt een verschil van dag en nacht. Zonder medicatie verander ik na 4 u in een moeie zombie met heb ik nergens last van.

3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb überhaupt geen schildklier meer, en ook met goede waardes ben ik mega moe. 'Restklachten' :rolleyes:, en daar moet je het mee doen..

humptydumpty, NiekeKris en suus1983 vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Was het maar zo simpel. Ik slik al bijna 2 jaar medicatie en ten eerste kan ik heel moeilijk instellen, ik reageer op de kleinste verandering en ten 2e, ook als ik goed ben ingesteld, ben ik niet fit. Zie hetzelfde bij mijn moeder en zusje.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou dat dus idd. Zelfs goed ingesteld (wat een drama is wat mij betreft) heb ik "restklachten". Leg je er maar bij neer zeg maar...

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Sinds de geboorte van onze dochter lijkt het alsof alle energie uit mij gezogen is. Vooral in de eerste periode vond ik het lastig een goede balans te vinden en ik raakte al vermoeid als ik er alleen nog maar aan dacht om met 2 kinderen de deur uit te moeten.. maar goed, ik dacht; hoort erbij, gaat wel weer over.
    Maar het gaat nu nog steeds met ups en downs. Gelukkig ook wel goede dagen, alleen mijn valkuil is dat ik denk op een goede dag alles wel aan te kunnen en dat merk ik dan de dag erna extra hard.. dan wil ik gewoon niks en kan ik ook zeer slecht prikkels verdragen. Nu ben ik sowieso prikkelgevoelig en op dagen dat beide kinderen thuis zijn ben ik einde van de dag gewoon compleet uitgeput, daar baal ik soms zo van. Wil ook gewoon een energieke moeder zijn die van alle drukte van haar kinderen houdt en daar volop aan meedoet :$ het vermoeid mij gewoon.. Het constant 'aanstaan' en dingen moeten. Het laatste halfjaar ook veel stress hier thuis dus mogelijk speelt dat ook mee...

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Maar hier dus geen medische verklaring en vind het soms ook wel lastig om het te uiten, het voelt al snel als 'stel je niet aan, iedere moeder is moe'. Gelukkig voel ik me wel weer redelijk opgeladen nu na een paar vrije dagen.. maar zie ook alweer op tegen het hectische gehaast van werk en op tijd de deur uit met de kinderen..

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier ook last van, al is het stukken beter dan een jaar of 15 geleden. Ook hier wel medische oorzaken, maar record hoe en wat is daardoor lastig vast te stellen (ook hier (restklachten als gevolg van) een trage/niet-werkende schildklier, B12- en ferritine-/ijzertekort, hypermobiliteit (of EDS) en mogelijk fibromyalgie).

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    De stress van het dagelijkse leven waarin je werk en gezin moet combineren in combinatie met gezondheidsproblemen binnen het gezin is ook gewoon loodzwaar.

Athina vindt dit leuk.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Nou de HA was geen succes, ik ben zelfs kwaad weggelopen.
    De HA (invaller) vind maar dat ik meer moet gaan bewegen, want ja dat doen ze met voetballers ook als ze terugkomen na een vakantie. En het zal wel psychisch zijn. Nou..
    Ik heb besloten om nu het anders te gaan doen.
    Morgen maak ik een afspraak bij de psychische praktijkondersteuner, voor psychische begeleiding want ik voel me niet gehoord of gezien door de HA.

En daarnaast ga ik maar richting homeopathie.
    Want dit ga ik niet maanden volhouden (zoals een paar jaar geleden) Nog even en ik ben straks mijn interim opdracht kwijt.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ikzelf kreeg van de revalidatie arts ook wel de tip om ondanks dat het loodzwaar is, niet altijd toe te geven aan de vermoeidheid.
    Soms kom je in een fout ritme terecht, waarbij je eigenlijk te veel rust, je word dan zwaarder door te wei ig te bewegen en je slaapt slecht doordat je te weinig deed op een dag,...

Heeft niet persé met psychisch te maken maar met uw lichaam die foute signalen geeft en ontvangt.

Ga idd op zoek naar iemand die echt wil luisteren naar u

Kolibrie2, chrystel73, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik zelf niet maar mijn vriend wel. Die heeft als sinds zijn 8ste RLS en nu ook vast gesteld PLMS. HIj slaapt op een goede nacht misschien 4-6 uur.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Is er bij uw partner een oorzaak gevonden ?

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik er in mijn omgeving niet eens meer over praat want 'iedereen is weleens moe' hoor je dan.
    Sinds ik op mijn 18e pfeiffer heb gehad ben ik nooit weer helemaal de oude geworden. Op de top sliep ik 20 uur per dag. Gestopt met school omdat ik in de klas in slaap viel.
    Daarna een hele rits psychische klachten waaronder depressie.
    Alles uit zich bij mij in vermoeidheid. Heb periodes gehad dat ik in de middag standaard sliep, maar dat doe ik nu niet meer. Hoge uitzonderingen daar gelaten.
    Wat ik hier ook veel lees voel ik ook, alsof de batterij nooit meer helemaal vol raakt. Hoeveel je ook slaapt je bent nooit uitgerust. Ik ga standaard tussen 9 en 10 naar bed en sta rond 7u op. De ene keer moet ik er snachts 4x uit, andere keer nooit.
    Maar eigenlijk voelt het gewoon alsof je altijd meer meesleept dan nodig.
    Werken, moeder zijn, het slurpt allemaal aan mijn batterijtje.. ik doe het graag, maar ben niet de actieve ondernemende moeder die ik graag wil zijn.

Ik weet dat er met voeding en degelijke best veel te doen is. Heb daar ook al allerlei dingen in geprobeerd. Heb al regelmatig bloed geprikt. Er veranderd nooit iets en komt nooit iets uit. In de zomer ben ik vaak wel wat fitter, in de winter ben ik helemaal een dweil :|

Spectre vindt dit leuk.
  15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Maar met een b12 tekort kom je er toch nooit bovenop als je vitamines slikt? Dat is allemaal troep.

16. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik krijg sinds mijn 14e b12 injecties. Maar de waardes zijn al tijden niet op orde. Ik heb een nieuwe huisarts en die gelooft er niet echt in. Die vindt het niet nodig om de dosis omhoog te gooien. En ik heb de energie niet om er tegenin te gaan.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. 1e keus is tabletten en heb meerdere wetenschappelijke artikelen daarover gelezen. Als je in de niet medische hoek leest of de b12 stichting lees je vaak idd dat prikken het enige is wat helpt, maar tot nu toe heb ik daarvoor nog geen bewijs kunnen vinden. Vertrouw wat dat betreft dan liever op de artsen.
    Heb wel smelttabletten, omdat het waarschijnlijk niet goed opgenomen wordt anders.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Familiair, daarmee dus erfelijk. Door de Ziektewet een slaap onderzoek gehad en daarmee extra bevestigd. Hij slikt al jaren een anti-parkinson middel. En nu willen ze er anti-epileptica bij doen maar daar word hij niet lekker van. Zijn gemeten slaap is maar 47.5% en ondanks de medicatie 52 been bewegingen per uur gemiddeld.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Oh ellendig.
    Want er valt ook zo weinig aan te doen in zijn geval.
    Merkt hij het dat hij het doet of is het onbewust?

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Prik is bij ons enkel bij ernstig tekort en ernstige klachten.
    Anders is het 3 maand tabletten en dan terug bloed afname.

Deel Deze Pagina