(On)begrepen vermoeidheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Indiana, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik heb deze, neem om de dag 1. Heb deze besteld omdat hier ook meteen foliumzuur en b6 in zit.

Spoetnik vindt dit leuk.
  2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113

Een vriend heeft pasgeleden thuis dat onderzoek gehad.
    Hij werd als een kerstboom opgetuigd.
    We vermoedden al dat hij slaapapneu had.
    En dat was ook zo. Toen was vergeten om de laadklep van zijn vrachtwagen vergeten was en er dus net lading uit viel was het nog duidelijker dat het goed was om zo snel mogelijk met een cpap masker te beginnen .

Nu met madker slaapt zijn vriendin weer naast hem en is hij overdag al een stuk minder moe.

Hij is bij het Nederlands slsap instituut geweest via de huisarts.

Kijk maar eens op. https://www.nederlandsslaapinstituut.nl/

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    8k heb zelf ook last van vermoeidheid.
    Door nha en medicatie tegen depressie.
    Ik ben afgekeurd en hoef ne daardoor niet zo vaak te verdedigen.

Voor voedsel adviezen ben ik ook allergisch.
    Mijn vriendin met allerlei aandiennngen heeft al heel dieeten goed volgehouden maar het heeft eigenlijk niets geholpen.
    ( En een boel extra geld kwijt).

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Wat mooi om te lezen! Mijn ha was niet zo, andere artsen ook niet maar ik ben mn acupuncturist dankbaar dat ik met behandeling en kruiden nu redelijk kan functioneren :)

NiekeKris vindt dit leuk.
  5. Foreverquilty

27 nov 2021
    87
    46
    18
    Vrouw
    mij kreeg een stoma op mijn 16 ileo stoma, er zijn zoveel mensen die het niet begrijpen
    Ik krijg zo vaak te horen je bent pas 32 je hoort niet zo moe te zijn… maar mijn gehele dikke darm plus een stuk dunne darm is weg en mijn buik is meerdere malen open geweest, op de ouderwetse manier. Zo fijn om eens van een lotgenoot hetzelfde te horen

Indiana vindt dit leuk.
  6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Heel herkenbaar! Na mijn burn out 2 jaar geleden kan ik geluid zo slecht filteren lijkt wel. Vooral aan het eind van de dag doet elk geluid me zeer.

7. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ik zit hier ook over na te denken. Kun je wat meer vertellen over accupunctuur?

8. Foreverquilty

27 nov 2021
    87
    46
    18
    Vrouw
    ja precies en daar is dan wel begrip voor…

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113

Heb je hiervoor wel eens therapie gehad?
    Dat je conditie op zich goed maar dat je je zo uitgeput voelt past bij een verscholen depressie.

10. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wel voor wat er vroeger speelde. Zeven jaar zelfs. Gevoelsmatig ben ik dat te boven. Ik voel me grotendeels gelukkig en dankbaar. Kan het er dan alsnog bij passen? (Overigens ben ik liever moe dan depressief. Dan mag tie verscholen blijven zitten! :p)​

Athina vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Tip: laat een oogmeting doen en vraag ook of een prisma meting nodig is!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    De internisten en endocrinologen die ik trof voor deze waren dramatisch helaas. Mijn huisarts destijds en degene die ik nu heb zijn juist heel fijn en meedenkend ed.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Cobon

Cobon Niet meer actief

Zo is het bij mij ook, endocrinoloog keek naar computer en naar getallen en niet naar mij. Huisarts kijkt naar mij, het geheel, luistert goed en denkt mee.

Neuzeke en NiekeKris vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Wat gek.
    Je zou net denken dat die hun vak goed kennen en veel meer kennis en dossiers hebben waarmee ze ervaring opdoen.

Ik heb de huisarts nu gelukkig niet meer nodig.
    Ik word iedere 2 maand in het labo van het ziekenhuis verwacht en niet meer bij de huisarts, die werkt namelijk samen met een ander labo :).

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Dat zou je denken, ja, maar helaas dus niet. Al denken ze zelf van wel…en dat maakt het nog lastiger.

16. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik snap je helemaal, zelf heb ik een urine stoma, maar laatste stuk dunne darm en eerste stuk dikke darm zijn voor mijn pouch gebruikt. Artsen trekken al snel hun handen ervan af, bloed is goed en verder geen verklaring, leer er maar mee leven..
    Lastige is idd ook dat ik er goed/ gezond uit zie, ben/ doe vrolijk etc... Dat mensen vervolgens niet zien dat om 19 uur 's avonds niks meer uit mijn handen komt en mijn dag om 21 uur ' savonds eindigt zijn ze ook niet... Maar goed, gelukkig ook maar dat ik er niet uit zie zoals ik me vaak voel :D

17. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik denk dat je mij verkeerd quote ;)

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Ik hoop het want je kan haar opmerking ook totaal anders opnemen en dan is het vooral kritiek dat ze geeft.

Indiana vindt dit leuk.
  19. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik reageer even, heb zelf ook goede ervaringen met accupunctuur. Oosterse geneeswijze is wat dat betreft ook een betrouwbare geneeswijze, zelf zoek ik wel altijd naar echt een arts, dat voelt voor mij toch beter... (sommige mensen zijn bijvoorbeeld bloemiste en hebben een cursus accupunctuur gedaan, daar heb ik zelf iets minder vertrouwen in :)) Maar helemaal de combinatie met chinese kruiden kan echt veel doen.

20. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ooh whahaha ik zie niet hoe ik hem anders moet lezen :D Naja, ik ga gewoon van het positieve uit ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina