Een vriend heeft pasgeleden thuis dat onderzoek gehad. Hij werd als een kerstboom opgetuigd. We vermoedden al dat hij slaapapneu had. En dat was ook zo. Toen was vergeten om de laadklep van zijn vrachtwagen vergeten was en er dus net lading uit viel was het nog duidelijker dat het goed was om zo snel mogelijk met een cpap masker te beginnen . Nu met madker slaapt zijn vriendin weer naast hem en is hij overdag al een stuk minder moe. Hij is bij het Nederlands slsap instituut geweest via de huisarts. Kijk maar eens op. https://www.nederlandsslaapinstituut.nl/
8k heb zelf ook last van vermoeidheid. Door nha en medicatie tegen depressie. Ik ben afgekeurd en hoef ne daardoor niet zo vaak te verdedigen. Voor voedsel adviezen ben ik ook allergisch. Mijn vriendin met allerlei aandiennngen heeft al heel dieeten goed volgehouden maar het heeft eigenlijk niets geholpen. ( En een boel extra geld kwijt).
Wat mooi om te lezen! Mijn ha was niet zo, andere artsen ook niet maar ik ben mn acupuncturist dankbaar dat ik met behandeling en kruiden nu redelijk kan functioneren
mij kreeg een stoma op mijn 16 ileo stoma, er zijn zoveel mensen die het niet begrijpen Ik krijg zo vaak te horen je bent pas 32 je hoort niet zo moe te zijn… maar mijn gehele dikke darm plus een stuk dunne darm is weg en mijn buik is meerdere malen open geweest, op de ouderwetse manier. Zo fijn om eens van een lotgenoot hetzelfde te horen
Heel herkenbaar! Na mijn burn out 2 jaar geleden kan ik geluid zo slecht filteren lijkt wel. Vooral aan het eind van de dag doet elk geluid me zeer.
Heb je hiervoor wel eens therapie gehad? Dat je conditie op zich goed maar dat je je zo uitgeput voelt past bij een verscholen depressie.
Wel voor wat er vroeger speelde. Zeven jaar zelfs. Gevoelsmatig ben ik dat te boven. Ik voel me grotendeels gelukkig en dankbaar. Kan het er dan alsnog bij passen? (Overigens ben ik liever moe dan depressief. Dan mag tie verscholen blijven zitten! )
De internisten en endocrinologen die ik trof voor deze waren dramatisch helaas. Mijn huisarts destijds en degene die ik nu heb zijn juist heel fijn en meedenkend ed.
Zo is het bij mij ook, endocrinoloog keek naar computer en naar getallen en niet naar mij. Huisarts kijkt naar mij, het geheel, luistert goed en denkt mee.
Wat gek. Je zou net denken dat die hun vak goed kennen en veel meer kennis en dossiers hebben waarmee ze ervaring opdoen. Ik heb de huisarts nu gelukkig niet meer nodig. Ik word iedere 2 maand in het labo van het ziekenhuis verwacht en niet meer bij de huisarts, die werkt namelijk samen met een ander labo .
Dat zou je denken, ja, maar helaas dus niet. Al denken ze zelf van wel…en dat maakt het nog lastiger.
Ik snap je helemaal, zelf heb ik een urine stoma, maar laatste stuk dunne darm en eerste stuk dikke darm zijn voor mijn pouch gebruikt. Artsen trekken al snel hun handen ervan af, bloed is goed en verder geen verklaring, leer er maar mee leven.. Lastige is idd ook dat ik er goed/ gezond uit zie, ben/ doe vrolijk etc... Dat mensen vervolgens niet zien dat om 19 uur 's avonds niks meer uit mijn handen komt en mijn dag om 21 uur ' savonds eindigt zijn ze ook niet... Maar goed, gelukkig ook maar dat ik er niet uit zie zoals ik me vaak voel
Ik hoop het want je kan haar opmerking ook totaal anders opnemen en dan is het vooral kritiek dat ze geeft.
Ik reageer even, heb zelf ook goede ervaringen met accupunctuur. Oosterse geneeswijze is wat dat betreft ook een betrouwbare geneeswijze, zelf zoek ik wel altijd naar echt een arts, dat voelt voor mij toch beter... (sommige mensen zijn bijvoorbeeld bloemiste en hebben een cursus accupunctuur gedaan, daar heb ik zelf iets minder vertrouwen in ) Maar helemaal de combinatie met chinese kruiden kan echt veel doen.