Nachtmerrie??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hiekje, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje over mijn zoontje (20 mnd). De afgelopen 2 nachten ligt hij te huilen in zijn slaap. De eerste keer ben ik er naar toe gegaan, en het leek alsof hij sliep dus ik heb hem even aai over zijn bol gegeven, huilen stopte en ben weer gegaan. Dit herhaalde zich na 10 min. Na weer 10 min huilde hij weer dus weer er heen en hem op gepakt om te troosten. Toen ik hem op tilde begon hij harder te huilen maar vervolgens stil. Hij sliep gewoon door, zijn ogen draaide/knipperde ook dus was duidelijk aan het dromen. Hem voorzichtig terug gelegd en hij sliep verder. Na 15 min hoorde ik hem ineens kraaien en spelen, en was hij wakker zag ik via babyfoon. Daarna gewoon weer in slaap gevallen en lekker geslapen :)

Afgelopen nacht weer huilen. Dus gezien nacht ervoor dacht ik dat het beter was om hem met rust te laten omdat hij huilt terwijl hij slaapt. Hij bleef echter aan het huilen dus toch maar naar hem toe gegaan om te troosten. Nu weer bij oppakken harder huilen en sliep hij inderdaad. Hij was heel onrustig aan het ademhalen en schrok ineens wakker. Hij keek me even raar aan dat ik hem vast had maar begon toen te lachen. Hem kus gegeven en weer in bed gelegd. Hij heeft nog even met zijn knuffels gespeeld en is in slaap gevallen.

Iemand idee wat het is? Want bij nachtmerrie schrikken ze toch wakker bij enge droom? En dat doet hij juist niet... En hebben jullie advies wat te doen? Wel/niet oppakken ed?

(Normaal trouwens goede slaper, verder niets aan de hand, niet ziek oid)

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Beide zoons hebben nachtmerries, meestal in hun slaap. Het gaat verschillend van schreeuwen, gillen, huilen. Ik word er zelf wakker van en ga naar ze toe. Ik krijg ze niet wakker, dus ik laat ze liggen en aai ze over hun hoofd, ik aai ze over hun rug en praat zachtjes tegen ze. Ze worden er rustig van, volgende dag weten ze nergens meer van ;)

3. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dus bij jou slapen ze ook door :) ik dacht dat je bij nachtmerrie altijd wakker werd.. Maar gewoon laten liggen dus! Hoe vaak hebben ze dat bij jou?

Deel Deze Pagina