(on)gecrontoleerde gewoontes? Wie heeft ze?

Discussion in 'De lounge' started by Arual, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Hoihoi!

Hebben jullie ook ongecontroleerde gewoontes?

Een voorbeeld bij mij is dat ik altijd een behoorlijk aantal keer check of de deuren op slot zitten, of mijn eigen kamerdeur op slot zit en ook of de buitendeur dichtgedaan is door mijn huisgenootjes.
    Een tweede voorbeeld is is dat ik altijd, voor dat ik me laat zien 's ochtends, tijd voor mezelf moet hebben. Wanneer ik dat niet heb, is het ook goed, maar dan wil ik zeker later op de dag tijd voor mezelf en ja, ik heb het liever 's ochtends. Ik wil dan ook niet de deur van mijn kamer opendoen wanneer iemand klopt. De ochtend is van mij!

Hebben jullie ook zulke dingen? Ben benieuwd!

Liefss

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ik moet altijd s'ochtends even met wattenstaafjes in mijn oren peuteren :) Ik weet het het is niet goed, maar het moet gewoon. Andere dwangneuroses heb ik geloof ik niet echt :D

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik plan mn route altijd als ik wegga, ook op de fiets soort van automatische piloot.
    de vader van mn kleine fietst dan wel eens mee, en wil oppeens anders fietsen, en alles anders doen dan afgesproken of gepland is, dan kan ik echt pissig worden!!!

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik plan ook alles voor ik de deur uit ga , ben nogal chaotisch haha dus dit werkt voor mij . denk in stapjes , ook op mijn werk probeer dan een logische volgorde te vinden om de mensen te helpen haha

op bnn komt volgens mij dinsdag ook een programma over gekke gewoontes , is er eentje bij die stoepkrijt eet ....

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb een tik met de deuren. Als we naar bed gaan check ik echt 3 of 4 keer de poort, de schuurdeur, schuifpui en de achterdeur. Soms als ik in bed lig ga ik nog terug terwijl ik eigenlijk al weet dat ik ze toch dicht heb gedaan en soms schiet ik er zelfs van wakker ;) ook moeten we altijd terug rijden omdat ik weer eens denk mn stijltang nog aan te hebben staan ha ha.

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

o dat wil ik wel even zien ja:D

7. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook zo 1, ik check altijd de voor en achterdeur voor we wegrijden of gaan slapen, of ze op slot zitten en ook even de knip checken. Als ik gestreken heb check ik ook altijd of de stekker eruit is, heb 1x gehad dat het strijkijzer een hele dag en nacht heeft aangestaan, rook een beetje brandachtig, daar ben ik van geschrokken toen.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben eigenlijk altijd bezig met tast punten en voel altijd even of op welke materialen ik loop (hout of beton).

als er dan brand uit breekt met hevige rook ontwikkeling dat ik weet hoe ik het pand moet verlaten

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

Jan 14, 2011
    3,399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hihi ik ook!
    Dacht dat ik daar de enige mee was...
    Maar ik haat vieze oren, dus altijd even wattenstaafje en dan weer klaar ;)

10. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hihi, wat een grappig topic!

Ik heb een hele irritante gewoonte :cool:
    Ik kijk namelijk heeeeel vaak op de klok :) Voor anderen moet dat met name erg vervelend zijn. Ben mij er van bewust dat ik het doe. Lukt alleen niet zo goed om het af te leren. Het is echt een tik.

11. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Als ik in de bus of naast iemand zit in de auto en ik kijk naar buiten en er staan bomen of van die paaltjes naast de weg op de snelweg dan MOET ik knipperen met mijn ogen precies in het midden van die paaltjes / bomen.. Snap je het nog??? Verschrikkelijk, word er ook dood moe van....

Als ik zelf rij heb ik het niet gelukkig:D

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Doula, dat heb ik ook! haha

Verder moet ik altijd even naar de wc voordat ik ergens heen ga.. terwijl ik helemaal niet hoef, is gewoon een gewoonte geworden..

En mijn nagelbijten vind ik ook wel een ongecontroleerde gewoonte want ik wil het helemaal niet doen, maar ineens merk ik dat ik het tóch heb gedaan...

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik check s'avonds voor het slapen gaan ook een aantal keer of alles wel goed op slot zit. Ook al weet ik zeker dat ik het al heb gedaan, ik móet toch nog even kijken. Als mijn vriend alles op slot doet en we liggen in bed vraag ik hem ook altijd, weet je zeker dat alles op slot zit? Natuurlijk zegt hij dan ja maar ik ga dan toch nog even kijken 'voor de zekerheid'. Als ik dit niet doe, kan ik echt niet rustig slapen. Ook controleer ik altijd een paar keer of het gasfornuis wel uit is en of de hoofdkraan dan ook wel dicht zit..

Ik ga er ook nog regelmatig uit om te checken of dochter nog wel ademt en of alles nog wel goed is :$. Het is standaard dat ze altijd verkeerd om in haar bedje ligt als ze in slaap is gevallen dus ik leg haar als ze slaapt altijd weer goed en nog een keer voordat we zelf gaan slapen. Als ik dan niet gelijk in slaap val ga ik er weer uit om nog een keer te kijken.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#14 LittleMonsters, Jun 13, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 13, 2011
    ik heb elke dag schema's;) en als het maar even in de war komt wordt ik sago:)
    ook met jayson vind ik het belangrijk dat hij een goed ritme heeft dus plan ik alles daarom heen... dus savonds gaan wij ook nooit weg..

ik check altijd 2 keer of ik het strijkijzer wel heb uitgedaan ik ben dat al een aantal keren vergeten...

15. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    poeh wat lijkt mij dat allemaal vermoeiend zeg..al dat gecontroleer en vast ritme. Is er dan helemaal geen ruimte voor een spontane actie of hoe moet ik dat zien? Blij dat mijn eigenaardigheden niet zo fors zijn..het beperkt zich tot nagelbijten (alleen niet op vakanties???????)snottebellen weghalen..(tot ergenis van ons jochie)en mopperen (lekker in mezelf...ik hou dr zoooow van!)

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    * Ik check de deuren soms wel 3x of ze dicht zijn. Soms lig ik in bed, heb ik het na gekeken maar moet ik het nog 1 keer doen.. :)

* Ik kijk ook altijd of alle sleutels aan het haakje hangen.. Ik zie 4 bosjes, maar toch moet ik het dan nog een keer tellen.. :)

* Bepaalde spullen in de huiskamer moeten op een vaste plek staan. Ik zie het gelijk als eraan is gezeten.. (En ja.. Manlief doet dit wel eens express.. :p)

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    pfff niet de enige :D Ik krijg ook altijd commentaar dat ik dat doe. Maar kan het gewoon niet laten. En denk je dat mijn oren vies zijn?? Nee hoor, hahah Ben ooit op vakantie geweest enik was de wattenstaafjes vergeten. Bijna paniek, maar snel naar de winkel en ze snel gekocht ;)

18. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik moet minstens 3x naar de wc vlak voor ik ga slapen, anders ben ik bang dat ik 's nachts moet en dan moet ik HE-LE-MAAL naar beneden midden in de nacht hahaha...
    Zelfs als ik eigenlijk weet dat ik niet moet ga ik toch die derde keer nog maar even want je weet maar nooit.

Das het enige..

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

- ik tel altijd de treden van een trap als ik erop of eraf ga. Ook die van de trappen in mijn eigen huis, terwijl ik precies weet hoeveel treden het zijn inmiddels ;), maar ik kan het gewoon niet laten.

- als we naar bed gaan 's avonds doet mijn man altijd de deuren op slot. Als we dan in bed liggen MOET ik vragen of de deuren op slot zijn. De conversatie gaat dan als volgt:
    Ik: heb je alle deuren op slot gedaan?
    Hij: Ja.
    Ik: Ook de voordeur?
    Hij: Zucht....Ja, schat, óók de voordeur...zucht...

Als hij me wil klieren zegt ie dat hij niet zeker weet of de voordeur op slot zit. Dan zeur ik dus net zolang door tot hij er wanhopig van wordt en maar gewoon een bevestigend antwoord geeft. Krijg ik de bevestiging niet, dan ga ik eruit om het te checken :).

- de vaatwasser moet op mijn manier zijn ingedeeld. Als mijn man het doet en het is niet naar mijn zin, ga ik 'm opnieuw indelen (sssttt, niet vertellen, want dan vertikt hij het voortaan natuurlijk om 'm in te ruimen...)

- ik ben altijd heel lang bezig met het afdrogen van mijn handen als ik ze gewassen heb. Ik word er helemaal akelig van als het nog nat is tussen mijn vingers, dus het moet goed droog zijn.

- als ik met iemand samen buiten loop moet ik perse aan diegene's linkerkant lopen. Anders kan ik een soort niet recht blijven lopen en bots ik heel de tijd tegen diegene aan ;).

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    haha wt een gekke tikken allemaal:p

ik check altijd 3x of de deur wel op slot is, vriend plaagt me er wel eens mee en vraagt dan: weet je zeker of de deur dicht is en dat moet ik nog een keer voelen.

ik controleer mn tas vaak als alles er nog wel inzit.

als ik naar bed ga ga ik eerst naar de wc, dan poets ik mn tanden, moet ik van mezelf weer naar de wc én moet ik nog wat drinken..anders kan ik echt niet slapen.

Share This Page