(On)gevraagd je buik aaien???

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zanita, Feb 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Van familie en goede vrienden kan ik het wel hebben.
    Collega's en onbekenden hoeven dat echt niet te doen. Voel me daar dan niet prettig bij..

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb er nog niet zoveel last van gehad, de meeste mensen om mij heen vragen wel of ze er even aan mogen zitten.

Directe familie en vrienden mogen van mij er gewoon aan voelen, ik snap hun nieuwsgierigheid en heb daar geen problemen mee.

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Ik heb hier eigenlijk weinig last van gehad. Het is natuurlijk ook pas sinds december ofzo pas echt zichtbaar en met een winterjas erover zie je er ook zelfs bijna niks van (bij mij dan). Laatst wel een keer in een winkel dat de caissière over mijn buik wreef. In de winkel moet ik namelijk mijn jas opendoen om te voorkomen dat ik flauwval door de hitte (is me al een aantal keer overkomen dat ik beroerd werd).

Zij is eigenlijk de enige geweest, naast ML, schoonmoeder, vk en echoscopiste.

Als mensen het wel zouden doen en ik zou het niet op prijs stellen, zeg ik er gewoon wat van. Ben geen publiekelijk bezit!

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    je bent idd geen publiek bezit. ik bedoel maar, als je niet zwanger bent en iemand gaat aan je buik zitten wat vind je daar dan van? dan zou het als het ware aanranden zijn. dus als je zwanger bent vind ik dat niet heel veel anders. ik raak toch ook niet zomaar iemand aan omdat ik dat leuk vind. er zijn zelfs mensen waar ik nu bij voorbaat al met een blok omheen loop om ruzie te voorkomen, is best erg toch.

5. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    gewoon terug doen, merken ze gelijk hoe raar dat is om bij een vreemde te doen..

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Heel vervelend! Vooral toen ik op vakantie was in Turkije werd er heel vaak aan mijn buik gezeten. Hier in Nederland niet echt....Ja door familie.

7. Luja

Luja Niet meer actief

Ooh vreselijk, bij mijn meiden had ik er veel last van, iedereen (familie, vriendin, collega's en vreemden) denken dat ze er maar zomaar aan mogen zitten..heb toen gewoon gezegd dat ik ze geen toestemming had gegeven om met de handen aan m'n buik te zitten.

Wat ik hier nu lees is effectiever trouwens lijkt me: degene die het bij mij doet zelf aan de buik grijpen. Ghehe:D ga ik onthouden..

Van mij mogen vrienden best even voelen als hij schopt, maar niet op eigen initiatief.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    ach t ligt eraan, wie het is en hoe ze het doen. Een collega heb ik nog niet zo'n problemen mee als die 2 seconde een aaitje geef over mn buik. Maar als mensen het met twee handen vast houden of erin prikken zou ik wel zeggen doe ik bij jou toch ook niet..
    Wild vreemden lijkt me dan weer anders maar zie dat niet zo snel gebeuren hier eigenlijk :p Kan me ook niet voorstellen dat ik dat bij een vreemde zou doen.
    Ach en het is ook een beetje hoe mn bui is. De ene keer vind ik het minder erg als de andere keer.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vrienden en familie heb ik geen problemen mee, die hoeven het ook niet te vragen :)

Bij vreemden zou ik het wel vervelend vinden, maar heb nog niet meegemaakt dat iemand het zomaar deed. Ook niet bij collega's oid.. Ik zou het zelf altijd vragen tenzij ik weet van diegene dat ze het niet erg vindt..

10. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    ik vind het echt verschrikkelijk als mensen zomaar aan mijn buik zitten,of het nu bekenden zijn of niet.als ik niet zwange rben doen ze dat toch ook niet waarom dan wel. ga lekker je eigen buik masseren haha

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Heel af en toe doen ze het ook bij mij, vind dat eigenlijk wel vervelend.
    Mijn schoonzusje vroeg laatst of ze mocht voelen, dan vind ik het wel prima.

Vind dat toch anders dan als ze ongevraagd aan mijn buik zitten...

12. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb er niet zo'n problemen mee, zeker niet als ik wat verder in de zwangerschap ben. Mensen bedoelen het alleen maar goed. Ik doe het zelf niet bij mensen en als ik het doe, vraag ik het altijd eerst, maar ik kan me er echt niet druk om maken als collega;s ofzo dat doen (doen ze ook regelmatig). Bij vreemden zou ik me wat ongemakkelijker voelen, maar dan nog kan ik me er niet over opwinden, nogmaals, mensen bedoelen het niet slecht.

13. Username

Username Niet meer actief

Ik weet dat mensen het niet raar bedoelen, maar dat maakt het niet ineens okay ofzo. Niet iedereen is ervan gediend dat ze zomaar aangeraakt worden, lief bedoeld of niet.
    Grappig dat mensen die er geen problemen mee hebben het maar raar vinden dat sommige vrouwen dat wél vervelend vinden. Er wordt nog net niet ronduit gezegd dat je er niet zo moeilijk over doen ("het is je doos niet hoor!"). Iedereen haar mening toch?

14. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik kan er niet zo goed tegen, zelfs als bijv. mijn moeder het doet of zo..

Ik ben slank en heb gewoon overal wel vetjes, of er nu een baby onder zit of niet, je hoeft niet aan mijn vet te komen :p
    Ik weet wel dat het meer een dingetje van mezelf is, ik ben onzeker over mijn lijf en ik vind mijn buik dan ook niet 'mooi'. Ik ben trots op mijn bolle buik maar alleen omdat er een lief klein baby'tje in groeit.

15. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik ben er niet van gediend. Vind het verschrikkelijk. In het begin vond ik het niet zo erg maar nu ik verder in de zwangerschap begin ik me echt te ergeren. Vooral mijn schoonvader en zijn vriendin hebben er een houtje van. Laatst heb ik het gewoon gezegd dat ik het niet meer wil hebben, heb het er maar op gegooid dat mijn buik heel gevoelig is... Of ze dat geloofden weet ik niet maar het heeft wel geholpen hihi.

Ook al bedoelen mensen het niet vervelend wil nog niet zeggen dat dat het goed keurt om zomaar aan iemands buik te zitten.

16. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik heb best wel erg last van bandenpijn, dus mijn buik en het gebied daar omheen zijn gewoon gevoelig. Als iemand het vraagt vindt ik het wat minder erg, want als ik uitleg dat het soms pijnlijk is snappen ze het gelijk.

Ik ben er zonder de bandenpijn ook niet van gediend dat er ineens zonder het te vragen iemand aan mijn buik zit, die is toch echt van mij ook al steekt hij uit.

17. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

Nov 25, 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Bij mij begint het net een beetje te showen, dus nog niet veel last van gehad. Schoonmoeders deed het afgelopen weekend ineens toen ze langs me liep, maar vond ik niet zo erg. En manlief wil elke dag wel even aan mn buik voelen, maar komt ook omdat 'ie er normaal nooit aan mocht komen. Heb toch wat buikspek van mezelf en dan vond ik dat nooit fijn, maar nu mag hij :D

Als een wilvreemde aan mn buik zou zitten vind ik dat terugdoen wel een goeie inderdaad :D

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Nee, ik wil het ook niet hebben.
    Anders zit je toch ook niet over iemand dr buik te wrijven of even voelen aan een bepaald lichaamsdeel? Waarom nu dan wel, omdat er een baby in zit? Zelfs mijn moeder doet het niet ongevraagd, die vraagt even of ik vraag zelf aan haar, mag ik je hand dan kan je haar voelen. Want ik pak ook niet ongevraagd iemand zn hand zodat ie kan voelen, die persoon kan dat ook als onprettig ervaren als iemand anders voor je beslist dat je aan haar buik moet voelen.

Als een onbekende het bij mij zal doen, dan zou niet alleen ik er wat van zeggen maar mijn man denk ik ook. Ik ben geen publiekelijk bezit omdat ik zwanger ben. Evenmin is mijn dochter publiekelijk bezit omdat ze lief lacht en evenmin is onze dochter op komst straks publiekelijk bezit omdat ze een baby is.

Ongevraagd blijf je gewoon van andere mensen af, helemaal als je ze niet eens kent!

19. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Sorry? Waar zeg ik precies dat ik het raar vind als je er niet van gediend bent? Ik heb het enkele en alleen over mezelf en mijn beleving gehad...
    "Grappig" dat je mijn hele reactie uit zijn verband trekt...

20. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochtertje iets heel vreemds meegemaakt. Mijn vriend en ik waren in de stad toen er een man naar me kwam en vroeg of ik zwanger was. Dus ik zei ja. Hij een heel blah blah blah verhaal geen idee waarover eigenlijk meer omdat ik later zo versteld stond van zijn vraag. Hij vroeg namelijk of hij mocht voelen aan mijn buik waar mijn vriend bij stond. Dus ik zei meteen nee dat wil ik niet hebben. En toen droop hij af. Volgens mij had hij ook een achterstand dus nam het hem niet helemaal kwalijk maar stond wel ff raar te kijken met m'n vriend wat ons was overkomen...

Share This Page