Ik kan me wel goed voorstellen dat je trek hebt, je krijgt te weinig calorieën binnen, te veel suiker en te weinig vet. Gezonde vetten zijn heel belangrijk (die geven je een verzadigd gevoel). Twee broodjes appelstroop is puur suiker, dat geeft enorme bloedsuikerschommelingen, met trek (en te kort aan mineralen en vitaminen) als gevolg. Je put je lichaam echt uit zo ( ik at ook zo, nu echt gezond en dat is ZO n groot verschil.. Ik had dit zo graag eerder geweten). Als je s ochtends brood wil eten, doe er dan bijv. Eieren op met flink roomboter. Of ontbijt met soep met daarin kokosolie of boter en dan een broodje erbij. Alleen zo voorkom je lekkere trek (suiker verslaving, suikerdip). Tussen de middag ook groenten bij het eten, als je brood eet zorg voor veel en gezond beleg. Brood is alleen maar suiker, er zit niets gezonds in. Door weinig eten word je ook eerder dik, omdat je lichaam vet gaat op slaan, omdat het het signaal krijgt dat er te weinig is. Met een gezond en goed gevoed lijf aan het moederschap beginnen is zo waardevol! Onderschat dat echt niet.
Tot aan week 17 kwam bijna alles er bij mij weer uit, groente ging al helemaal niet. Toen leefde ik echt op fruityoghurt en gek genoeg af en toe een bord patat. Ook later in de zwangerschap heb ik echt niet altijd gezond geleefd en best toegegeven aan zowel zoete als zoute trek. Van tevoren had ik me voorgenomen om als ik zwanger zou zijn heel gezond te leven, maar vaak kreeg ik het gewoon niet weg. Heb wel altijd extra vitaminen genomen en fruit was gelukkig geen probleem. Kind is compleet gezond ter wereld gekomen hoor!
Overigens kun je denk ik beter die havermout eten dan brood met appelstroop. Stroop is gewoon suiker. Havermout is hartstikke gezond en vult goed als ontbijt, het houdt je lang verzadigd. Ik eet 's ochtends havermoutpap met rozijnen en banaan erin, beetje honing erop. Echt een lekker ontbijt, zoet en vullend.