heel vroege menstruatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna2, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

inmiddels zijn we alweer een tijd bezig voor een tweede kindje, helaas nog zonder succes. Wat ik lastig vind; ik heb altijd een dag of twee, drie na de eisprong al lichte menstruatiekrampjes, die dan toenemen tot ik ongesteld word. Heel vroeg al dus, en heel vervelend, zeker als je zwanger wilt raken. Het is telkens weer de confrontatie dat het weer niet gelukt is, bijna direct teleurstelling, en dan bijna twee weken lang dus buikpijn tot het doorbreekt.
    Bij ons eerste kindje heb ik het ook gehad, en eigenlijk kon niemand uitleggen hoe het kwam. Toen de medische molen in geweest na een jaar proberen, waar uit kwam dat er bij mij meerdere eitjes tegelijk rijpen (maar onvoldoende om van pcos te spreken) en dat ik een lichte mate van endometriose heb, echter dit zou de vruchtbaarheid niet beinvloeden. Toen ben ik na bijna anderhalf jaar spontaan zwanger geraakt, en die keer dus ook geen krampen.
    Maar ik baal er wel van, en vraag me ergens ook af of het iets met verminderde vruchtbaarheid te maken kan hebben. Kan mijn lijf al na twee/drie dagen doorhebben dat ik niet zwanger ben en dus de menstruatie al gaan voorbereiden? Cyclus is overigens verder vrij normaal, meestal op dag 14-15 eisprong en na 27 dagen menstruatie...
    Alvast bedankt,
    Anna

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    misschien is de endometriose toegenomen?
    omdat je toen bent gecheckt, zou dat dan nu niet mogen? wat denkt je VK ervan?

Deel Deze Pagina