Tijd voor jezelf

Discussie in 'De lounge' gestart door Pink Peony, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Hoe vaak hebben jullie tijd voor jezelf? Wat beschouwen jullie als me time? Waar kan jij van genieten?

Ik hou van lezen, haken, breien en in bad gaan. Oh en ik hou er ook van om alleen thuis te zijn (stilte en rust). In bad gaan doe ik meestal twee keer per week en dan lig ik er een uurtje in. Vaak lees ik ook in bad. Maar buiten dat heb ik te weinig tijd en energie om te lezen of te haken/breien. Of er is teveel 'lawaai' en dan kan ik me niet concentreren.

Hoe gaat dit bij jullie?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sporten! Ik sta 5 keer in de week een uur tot anderhalf uur in de sportschool. De kinderen zijn dan naar school, muziekje op en gaan.

En soms lekker op bed liggen een boek lezen. Kinderen naar school, man aan het werken. Even helemaal geen geluid.

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik houd van haken, computeren, films kijken en paardrijden..
    ik werk 3 dagen in de week en de vrije dagen probeer ik zoveel mogelijk huishouden t doen, zodat ik 's avonds lekker kan doen wat ik leuk vind.
    Paardrijden probeer ik (buiten m'n zwangerschap op natuurlijk) minimaal 1x per week te doen.

Me time is voor mij dus toch wel de uurtjes 's avonds en m'n paardrijmomentje

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb er ook niet veel tijd voor. Ik probeer wel te breien maar geen energie voor en ook niet om sieraden te maken.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik sport normaal gesproken 2x per week zelf en 1x per week met dochter hardlopen.
    Verder gaan vriend en ik meestal wel één avond per week uit eten, zie ik ook wel als me-time.

En als de kinderen slapen (13.00-16.00) doe ik ook vaak iets voor mijzelf. Tijdschrift lezen met kopje thee, serie kijken..

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier sport ik drie tot vier in de week puzzelen doe ik wel of lezen , spelletje op de laptop .
    En we willen als het lukt 1 keer in de maand uit eten .

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Normaal 3x per week sporten (ene week 4 andere week 2 ligt er een beetje aan )
    Om 19.30 ligt zoon op bed en dan zit ik lekker op de bank , iPad , boek of wat dan ook.
    Dochter doet altijd vrolijk mee vanaf 19.30 is het hier Zennnnn!!

Toch heb ik ook 1x in de 4 weken me time bij de kapper (bij mijn beste vriendin die heeft een salon) probeer altijd zo te plannen dat ik zoon thuis kan laten. 1x in de 3 a 4 weken nagels laten doen.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als de kinderen op bed liggen en alles gedaan is. Ik ben altijd wel met een kind buiten die avonden en nachten.

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Tijd voor mezelf?! Wat is dat?
    Sinds dat ons dochtertje er is, heb ik nog maar weinig tijd voor mezelf.
    De dagen dat ik thuis ben is er altijd wel een kind wakker en heeft mama nodig. Ons dochtertje weigert 's avonds in haar bedje te slapen, dus ook 's avonds is mama nodig.
    Toch plan ik heel af en toe even een avondje naar een vriendin om niet helemaal gek te worden.

En dan te bedenken dat we eind maart gaan verhuizen 😳

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben 2 dagen in de week vrij dan speel ik veel piano, ik schrijf of teken. Soms kijk ik een film of serie en als het mooi weer is ga ik wel eens naar de stad. Vind ik heerlijk in mijn eentje.
    Lezen vind ik ook fijn:)

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Iedere avond als de kids op bed liggen is het gewoon ME time, of ME en mijn man time ;)

Maar gewoon heel burgerlijk met mijn jogging broek en kop thee op de bank hangen met een leuk film is voor mij al relaxing tijd.

Onder schooltijd sport ik ook wel 3 keer per week maar dat vind ik niet echt relax tijd ofzo. Het is wel fijn maar relax tijd is voor mij gewoon op de bank ploffen en niets doen.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Normaal sport ik twee keer per week, dat is echt me-time.
    Woensdagavond werkt mijn man en dan ga ik altijd lekker in bad met een tijdschrift en daarna tv/serie kijken. 'Mijn avond'. Maar ik probeer altijd zoveel mogelijk het huishouden overdag te doen zodat ik in de avond rust heb.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Me time genoeg maar qua invulling ben ik nog even opzoek. Ik kan wel echt genieten van de rust, even op de bank liggen en geen geluid om me heen. Wandelen probeer ik ook een paar keer per week te doen en daar geniet ik echt van. Voorheen deed ik sporten maar dat gaat helaas voorlopig niet. Ik werk niet en allebei mijn kinderen zitten op school vandaar dat ik veel me time heb, teveel is ook weer onprettig hoor ;)

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Luna: Je hebt vrije tijd over begrijp ik , dan heb je toch ook tijd om te sporten ?
    Thuis sporten doe ik bv en ik werk ook niet tijd om te sporten heb ik zeker .

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb zat tijd voor mezelf, ondanks mijn fulltime baan, studie en man in de horeca. Om 20:00 is het stil hier en is de avond van mij. Daarnaast ben ik ook redelijk makkelijk in een oppas regelen om iets leuks te gaan doen. Alleen sporten buiten de deur komt niet echt van de grond, maar in alle eerlijkheid.. Zo belangrijk vind ik dat dus niet :D

16. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Sport elke avond.

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Ik zit 4 dagen in de week 2x30 min alleen in de auto, heerlijke me time!
    Verder ga ik 2x per week een uurtje sporten en heb ik in het weekend vaak een half uurtje tijd om alleen in bad te zitten. Daarnaast ga ik eens in de 2 maanden lekker shoppen ofzo, alleen! Even lekker zonder andere mensen. Savonds zit ik vaak lekker met mijn man op de bank een tv serie te kijken, dus dan zijn we meer samen, dat is niet echt me-time.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    vier keer per week uur sporten. Verder soms in bad. Savonds meestal tv kijken of slapen.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Elke week sporten. 's avonds vaak lezen of serie kijken. En één a twee keer per maand doe ik wel iets met vriendinnen of iets met mijn man ofzo.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Helaas gaat dat qua gezondheid niet maar ik heb goede hoop dat rond de zomer weer op te kunnen pakken! Wandelen, en dan wel wel tempo erin gaat wel goed en die frisse neus is ook prettig.

Wat voor sport doe je thuis Marnat?

Deel Deze Pagina