Dames, Hebben jullie ook op de meest (on)voorspelbare momenten een toeschietreflex? Wat bij mij wel grappig (en wel voorspelbaar) is, is dat ik een toeschietreflex krijg zodra ik dit forum open. Of zodra ik mijn kolf zie . En wat wel fíjn is, is de toeschietreflex zodra Benjamin heel gulzig aanhapt. Niet elke keer, maar wel vaak, voel ik dan echt de hormonen stromen. Echt het gevoel dat je hebt bovenaan de achtbaan, vlak voordat het karretje de diepte instort. Heerlijk, die rush! Minder is de toeschietreflex die ik voel bij het huilen van een willekeurige baby, en mijn peuter Liesbeth die hem ook weer op kan wekken, sinds Benjamin geboren is. Dan zit ik met volle prikborsten, waar ik op dat moment niks aan heb... Hoe is dat bij jullie? Herkenbaar?
Toen mijn zoontje nog in het ziekenhuis lag, had ik altijd een toeschietreflex als ik in de auto zat en het ziekenhuis nog maar net zag! Later niet meer gehad.
De eerste 2 á 3 maanden had ik standaard elk uur zo'n 1 á 2 toeschietreflexen. Mijn dochtertje hoefde niet eens in de buurt te zijn. Zelfs als ik een boek aan het lezen was in de tuin kreeg ik vanuit het niks al een toeschietreflex, gelukkig heb ik ze nu niet meer zo vaak (alleen maar tijdens het voeden).
Ik had het in het begin ook heel erg. Moest toen ook wel bijna elk uur nieuwe zoogkompressen in doen. Vond het voornamelijk zeer irritant haha. Dan liep ik ergens en was er een kindje en huppakee de boel begon te stromen. Ook soms uit het niks, zat ik gewoon in de auto ofzo en voelde ik het, in het begin dacht ik wat is dit, maar je raakt er aan gewend. Nu heb ik het minder gelukkig, maar mijn toeschietreflex is nog steeds wel snel, ik kan ook als ik onder de douche sta zo mijn borsten leeg drukken als ik last heb van harde plekken, dan komt het er zo in stralen tegelijk uit.
Ik kon 'm zelf opwekken, hoefde niet eens aan mijn dochter te denken, gewoon denken;'Nou, hop, toeschietreflex!' en ik begon te spuiten Later had ik wel echt mijn dochter nodig, bij kolven lukte het het best met een filmpje van haar, en nog beter; een voed-filmpje! En nu ze 20 mnd is, krijg ik amper nog iets gekolfd, toeschietreflex komt alleen als ze live bij me drinkt.