eerste bezoek dokter na een jaar proberen

Discussion in 'Zwanger worden' started by PukjePuk, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb je een vraagje.
    Na een jaar proberen nog geen resultaat, dus we willen komende week een afspraak met de dokter maken.
    Wat kan ik verwachten? Ik ben benieuwd. Ik zie er tegen op, maar het is ook weer een gevoel van opluchting dat we nu eindelijk hulp krijgen.
    liefs, Puk

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

dit lees ik even mee. wij zijn hier nog over aan het praten.

3. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    De huisarts bedoel je.. Ik denk dat het echt er aan ligt wat voor persoon je huisarts is wat je kunt verwachten. Onze huisarts vond het normaal dat het langer dan een jaar duurde.

En ik werd niet eens ongesteld! Ik heb zelf om een verwijsbrief gevraagd. Kan me nog wel herinneren dat het idd een hele opluchting is! Succes.

4. Luna1985

Luna1985 Actief lid

Oct 6, 2012
    163
    45
    28
    Female
    kraamverzorgster
    Wij zijn ook een paar weken geleden naar de huisarts gegaan omdat het na een jaar nog niet gelukt is.
    Ze vroeg hoe mijn cyclus was en of ik al temperatuurde en ovulatietesten gebruikte.
    Mijn cyclus is redelijk regelmatig, temperaturen en ovulatie testen doe ik ook al meerdere maanden.
    Volgens haar was dan de volgende stap een doorverwijzing naar de ferteliteitskliniek en dat heeft ze dus gedaan. 5 a 10 min later stonden we alweer buiten :)
    Na een week een brief gekregen van de kliniek met de geplande afspraak, eind juni kunnen we er terecht.....

5. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

Mar 3, 2013
    566
    5
    18
    Hier ook vorige maand naar de ha geweest omdat het na 14 maanden nog steeds niet raak was en ik had toen hele onregelmatige cyclussen.
    Ik hield mijn temperatuur al wel bij want sommigen huisartsen willen dat je dat 3 maanden bijhoud.

Ze stelde eerst voor om een inwendig onderzoek te doen. Daarna heeft ze contact opgenomen met het zh om te overleggen . Wij kregen een week later een verwijs brief voor de fertiliteits arts en eind deze maand onze eerste afspraak. Erg spannend allemaal!

Ik heb lang nagedacht om naar de ha te stappen omdat ik eerlijk gezegd niet durfde maar het begon op een gegeven moment echt te knagen.
    En nu de eerste stappen zijn gezet moet ik je zeggen dat het oplucht!

Heel veel succes!

6. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik ben na bijna een jaar tevergeefs oefenen naar de huisarts gegaan en die heeft ons toen een doorverwijzing voor het ziekenhuis gegeven waar we een paar weken later terecht konden.

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Spannend zeg, hou je ons wel op de hoogte? Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt.
    Wij zijn ook aan het twijfelen of we naar de huisarts gaan. Mijn vriend wilt nog 1 maand hierna proberen en daarna pas naar de huisarts. Maar ik ga liever als het deze maand niet gelukt is.

8. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Tessel30, May 20, 2013
    Last edited: May 20, 2013
    Ik ga ook deze week naar de dokter voor een doorverwijzing,omdat ik na 8 maanden na stoppen pil nog niet ongesteld ben geworden.Volgens mij krijg je eenmaal in het ziekenhuis eerst een inwendige echo en een uitgebreide vragenlijst.En ik lees hier veel over Clomid? Ik ben ook erg benieuwd,dus lees hier ook even mee!

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

Aug 23, 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Nadat ik gestopt ben met de pil, was ik erg onregelmatig ongesteld, varieerde van 14 dagen tot 42 dagen.. En soms hield het bijna drie weken aan.
    Ik ben toen al na drie maanden na de ha gegaan, kreeg vanwege het lange aanhouden vd menstruatie, een kuurtje, zodat ik nadien mijn menstruatie goed opgang zou komen.
    Helaas dit hielp niets. Nadien nog twee keer geweest of even telefonisch contact gehad met de ha.
    In december kreeg ik een verwijzing voor de Gyna, daar kwam de ha zelf mee, anders had ik willen vragen.
    Drie dagen later werd ik gebeld door het zkh, en twee weken later was de eerste afspraak.

Het ligt er dus echt aan hoe jullie ha is en hierin staat, en hoe jullie erin staan.
    Ik zou als ik jullie was, gewoon bellen voor een afspraak!
    Succes!!

10. Cara

Cara Actief lid

Jul 19, 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Wij hebben volgende week maandag ons eerste gesprek in het ziekenhuis. Weet ook niet wat ik moet verwachten, maar aangezien ik al enkele malen een inwendige echo heb gehad na een curretage vorig jaar denk ik dat ze nu mijn vriend zijn zwemmertjes eerst eens gaan bekijken.
    Ik hou je op de hoogte!!
    Iedereen heel veel succes!!! xx

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij zijn na een jaar na de ha gegaan en hebben gelijk verwijzing gekregen voor de gyn daar konden wij toen een week later terecht
    we hebben eerst vragen lijst ingevuld ik zat goed in me cyclus dus gelijk inwendige echo
    ik heb 3 maanden echo`s gehad om me cyclus in kaart te krijgen en er is bij ons nooit gevraagd na templijsten of ovu testen
    bij die echo`s word gekeken of je baarmoederslijmvlies en je eitjes groeien en dan moet je na je eisprong bloedprikken om te kijken of je waarde goed zijn en ik heb uiteindelijk na die 3 maanden omdat daar niks uit kwam en alles goed was nog een HSG gehad
    en me man heeft sperma onderzoek gehad
    bij ons is niks uit de onderzoeken gekomen en wij zouden dus zwanger moeten kunnen raken helaas tot op heden nog niet gelukt
    dus hou er rekening mee dat er ook niks aan de hand kan zijn

succes

12. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

May 13, 2012
    585
    2
    0
    Het is zo verschillend lees ik ! Ik ben vorig jaar geweest, niet omdat ik zwanger wilden worden, maar omdat ik heel veel hormonale klachten had die lang aanhielden, oa liespijn en vermoeidheid. Inwendig onderzoekje gehad bij de HA, was tot zover goed.
    Nu we aan de slag gaan met onze kinderwens (sinds maart dit jaar) ben ik nog eens geweest omdat ik onwijs lange cyclussen heb en eigenlijk best wel onzeker wordt, want wat als ik bijv helemaal geen eisprong heb? De HA zei meteen dat het hem goed leek dat de gynaecoloog hier even naar gaat kijken, super dus! Volgende week kunnen we terecht! Wij zijn dus nog maar een paar maanden bezig!

13. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij zijn onlangs voor het eerst naar de huisarts geweest, zijn nu anderhalf jaar bezig met zwanger worden. Omdat mijn cyclussen goed zijn en ik verder geen klachten heb worden we niet direct doorverwezen. We krijgen wel een Zaadonderzoek en een bloedtest op chlamydia, als die uitslagen goed zijn worden we niet doorverwezen tot we twee jaar bezig zijn.

14. logo

logo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wat zijn er veel die naar zkh moeten zeg. Vervelend! Veel sterkte allemaal.
    Wij zijn ook naar het ziekenhuis geweest na een jaar proberen. In het zkh hebben we een vruchtbaarheidsonderzoek en een inwendige echo gehad. Het vruchtbaarheidsonderzoek bestond uit een sperma onderzoek en een bloedonderzoek waarbij ze konden zien of er een eisprong is geweest.
    Maar ik weet niet zeker of er normaal gesproken andere onderzoeken plaatsvinden, want wij hebben ook onderzoeken gehad voor een zwangerschapsonderbreking en 2 miskramen. Er was dus al veel onderzocht.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor zijn reactie.:)

Het verschilt dus ook per huisarts. Woensdag ga ik bellen voor een afspraak, voor volgende week dinsdagavond. Onze huisarts heeft op dinsdagavond ook spreekuur, voor mijn man is het erg lastig om overdag te gaan. Desnoods ga ik woensdag alleen.
    Ik hoop eigenlijk niet dat de huisarts gaat zeggen dat we nog een half jaartje moeten proberen en dat hij ons pas daarna door verwijst.

Share This Page