wat leuk om al die verschillende meningen te lezen, ik houd er zelf ook niet van en ben erg op mn privacy. Dit houdt echter niet in dat ik visite niet leuk vind...integendeel, maar wel eventjes van te voren bellen of mailen of wat dan ook.
ik heb er geen problemen mee, iedereen is hier altijd welkom. maar ik pas me wel aan als iemand anders wil dat ik eerst even bel voordat ik langskom, dus in dat opzicht begrijp ik je goed, als jij het nou eenmaal zo wil dan heeft een ander dat maar te respecteren.
Ik kan daar ook niet tegen. Ik wil gewoon weten wanneer er visite komt. Meestal komen mensen namelijk net als ik aan het poetsen ben, of wanneer ik ff ben gaan liggen, ff gtst wil gaan terugkijken of idd als ik weg ben of moet. Gister kwamen we schoonmams tegen en die zei, jah we zijn van de week 2x bij jullie aan de deur geweest maar jullie waren er weer eens niet. Ja joh! Bel dan van te voren!
Ik woon inmiddels wat verder weg en heb tegen familie en vrienden gezegd dat ze altijd welkom zijn, maar een belletje eerst is beter zodat ze niet voor niks komen. Mijn beste vriendinnetje staat ook nog wel eens onverwachts op de stoep, vind ik helemaal geweldig! Niks leukers dan zo'n verrassing. En ach stofzuigen kan later ook nog als ze weg is. Mochten we er niet zijn dan belt ze even om te kijken waar we zijn en schikt het niet ach dan gaat ze gewoon weer via de b wegen op huis aan no problem.
dat bedoel ik niet kortzichtig hoor. Ik bedoel, ik ben 5 dagen overdag thuis. Dagen waarop mensen op de stoep kunnen staan, jij 2 dagen (als ik er vanuit ga, dat je in het weekend vrij bent. Dan hebben mensen toch ook niet veel ruimte om op de stoep te staan, ik ga ervanuit dat het dan ook minder gebeurt. Zou wel vervelend zijn als ze het op die 2 dagen projecteren. Maar goed, daarom ook mijn keuze om maar 2 dagen te werken.
Ze komen dan juist ná het werk nog, dus 's avonds. Mijn schoonouders hadden er een handje van om dan net te komen wanneer wij net thuis waren, pff zo vermoeiend.
tja die tijden bestaan nog steeds hoor, ik ben ook zo'n moeder de vrouw die de hele dag thuis is en de tuin vol kindertjes heeft als ze hier in de straat allemaal uit school komen en met mijn dochters willen spelen.... gezellig juist! mijn moeder was vroeger erg op zichzelf en ze wilde liever niet dat we thuiskwamen met vriendjes en vriendinnen, ook deed ze altijd heel vaag over mee eten, laat staa dat er spontaan iemand aan de deur stond! ik vond dat altijd heel erg schamen en niet gastvrij... ik ben juist het tegenovergestelde gelukkig! mijn man vind dat ook prima, en als we er eens een keer geen zin aan hebben blijft de poort gewoon op slot
Ik doe het zelf ook wel, gewoon spontaan ergens even op visite gaan, MAAR dat zijn dan wel mensen waarvan ik weet dat ze dat juist leuk vinden en dat ze ook gerust zeggen als het niet uitkomt en dan ga ik gewoon weer weg. Zelf vind ik spontaan bezoek ook wel gezellig en komt het niet uit zeg ik dat ook gewoon. Ik zeg ook altijd als je echt zeker wilt weten dat het kan dan moet je maar even bellen
Heel leuk om te lezen dat ik toch niet de enige ben. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als iemand onverwachts komt. Al bel je maar een half uurtje / 20 minuten van te voren. Ik heb zo'n notoire broer. Het maakt echt niet uit wát ik zeg, hij belt echt niet. Soms heb ik hem zelf aan de telefoon,.. hang op, en een kwartier later gaat mijn deurbel. En dat met een reistijd van 3 kwartier! Dus tijdens het telefoongesprek had hij ook wel iets kunnen zeggen, maar nee hoor. Het zit er ook gewoon niet in. Maar ik heb me er wel bij neergelegd. Het maakt niet uit wat ik zeg,...... Zelfs boos worden heeft geen nut.
Onverwachts bezoek kunnen wij alleen verwachten van mijn schoonouders en zwager plus aanhang. Ik vind het niet zo vervelend, want het is maar zelde. En als het niet uitkomt zeggen wij het gewoon en dan is dan ook prima. Ik ga wel regelmatig onverwachts op bezoek bij mijn vader, zus en schoonouders. Dit is allemaal prima en heb er ook geen moeite mee.
Ik heb er geen problemen mee als mensen onverwachts langskomen de deur staat hier altijd open maar ze moeten dan niet zeuren als we er niet zijn, dan moet je gewoon bellen. Zelf bel ik wel altijd van te voren, ik heb er een hekel aan om voor niks te rijden.
Hier wordt eigenlijk ook nooit gebeld door de schoonouders. Moet zeggen dat ik het mééstal niet zo erg vind (tuurlijk heb ik ook wel eens zoiets van, pff eigenlijk had ik daar vanavond niet zo'n zin in maar als ze er dan eenmaal zijn vind ik het ook wel gezelliger dan tv kijken of niets doen ). Moet er wel bij zeggen dat wij ook te pas en te onpas bij hun binnen komen lopen. Tuurlijk vliegen ze als ze bezig zijn niet gelijk op voor koffie ed maar dat hoeft ook helemaal niet en ze geven nooit het gevoel dat we teveel zijn of niet welkom. Mede hierdoor zou ik dat andersom ook nooit doen. Mijn ouders en schoonzus wonen iets verder weg (ook maar 10 min met de auto) dus eigenlijk bellen die wel altijd even of ze welkom zijn, puur om niet voor niets te komen rijden mochten we niet thuis zijn ed. Ook hun zijn uiteraard altijd welkom. Zelf rijden wij wel geregeld op de bonnefooi naar mijn ouders of als we ergens vanaf komen even langs en zijn ook altijd helemaal welkom. Denk dat dit toch een beetje door je milieu wordt bepaald (wat deden je ouders vroeger ed) en hoe ver je van elkaar woont. Kennisen ed spreken we meestal af, hoewel ik spontaan ook wel ooit heel leuk vind. Overigens zou ik op ouders na niet snel ergens aan de deur staan onaangekondigd, ben toch altijd bang dat dat ongewenst is
wij zijn juist degene die altijd onverwachts langskomen haha. Wij wonen op zo'n 45 autominuten van onze families (wij de enige die niet meer daar wonen) en als we dan toch in de buurt zijn gaan we vaak op de gok ff bij anderen langs. Familie belt hier dus wel voordat ze langskomen. ZOdat ze niet voor dichte deur staan. buren en vrienden komen hier altijd spontaan langs, hebben ook altijd wel lekkere dingen in huis. En een soepje met afbakstokbrood is snel gemaakt ( Gelukkig kunnen mensen niet zomaar binnenlopen bij ons. Hebben een afgesloten tuin en ouders hebben hun sleutel alleen voor nood en tot nu toe niet zomaar gebruikt. (ff afkloppen hoe het straks gaat als hun kleindochter er is...)
Ik heb er nooit zoveel problemen mee als mensen onaangekondigd langs komen. Ze hoeven van mij echt niet te bellen. Trouwens de meeste mensen bellen vaak wel om te vragen of we thuis zijn, en dan melden ze dat ze even langs komen.
Hier gaat regelmatig de deurbel en dat ik me dan echt afvraag wie dat nou weer is. Aan de reactie van de hond zie ik dan dat het iemand bekends is. Vaak mijn broer. Die komt regelmatig onaangekondigt langs. Vind ik niet erg. Als het niet uitkomt, dan zeg ik dat en desnoods trekt hij zelf maar de deur achter zich dicht, als ik echt weg moet! Andersom doe ik het ook. Maar ik bel dan als ik voor de deur sta, heb geen zin om eerst 3 trappen omhoog te lopen en er dan vervolgens achter te komen dat hij niet thuis is! Maar dan zeg ik ook gewoon "ben je thuis, ik sta voor de deur"! Ben er dus niet zo moeilijk in.