Echo nu gevaarlijk of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikibo, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb gezocht op internet en op deze site, maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Mijn vraag is, kan het kwaad om veel echo's te krijgen?

Ik heb me opgegeven voor de echo's bij Fontys. Ik heb 3 echo's bij de verloskundige gehad, de laatste met 10w5d (ik was onzeker omdat ik voor deze zwangerschap een miskraam gehad heb). Daarna, met 13w5d heb ik bij Fontys een echo gehad, die een heel uur duurde!
    Nu heb ik nog 2 echo's bij Fontys gepland (met 18w5d en met 21w6d) en ik krijg nog een uitgebreide 20 weken echo (vanwege open gehemelte en hazelip bij broertje van mijn man).

Wat raden jullie mij aan? Zal ik die echo's bij Fontys afzeggen, of kan het echt geen kwaad? (De echoscopisten bij Fontys zeiden dat het echt geen kwaad kon, maar zij hebben er natuurlijk baat bij, dat ik kom).

Alvast bedankt voor het antwoord.

P.s. ik ga er de volgende keer wel op letten dat ze dat ding niet te lang op 1 plek laten zitten, daar voelde ik me niet prettig bij. Hopelijk kon het geen kwaad... :(

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi kikibo,

BIj een echo komen stralingen vrij, maar dit is in hele kleine mate. Indien een echo schadelijk zou zijn zouden we het nooit aanbieden aan de zwangere. Het kan geen afwijkingen bij het kindje veroorzaken.

IMke

Deel Deze Pagina