Topmatras, hoe lang moet deze meegaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben 2 jaar geleden een boxspringset gekocht incl een matrastopper. Voor de topper hebben we extra bijbetaald voor een steviger en comfortabeler exemplaar. Bij elke beddengoedwissel draai ik de topper ook om zo alle kanten gelijk te beslapen. Maar hij heeft dus al aan alle kanten de kuilen er in zitten. Vanavond heb ik 'm er maar af gehaald, want ik heb echt rugpijn gekregen. We hopen dus vannacht beter te liggen. Het is nu echt niet zo dat we heel zwaar zijn, de zwaarste van ons 2 is 70 kilo.

    Maar nu, hoe lang gaat zo'n ding nu eigenlijk mee? Hoe lang doen jullie er mee en is deze nog steeds goed? En waar zouden we eventueel het best een goede nieuwe kunnen halen? Ik heb de winkel uiteraard ook gemaild en gevraagd of dit nog onder enige garantie valt. Het wachten is op antwoord, maar ik weet niet of ik van hen een nieuwe zou willen. We hebben tenslotte meer betaald voor een betere en hij is na 2 jaar al niet goed meer. Ik zou dus heel graag weten wie er een goede heeft en waar deze vandaan komt. Dan kunnen wij ook gericht gaan zoeken, want in matrassenland is zo enorm veel keus.
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik herken het probleem. Wij hebben precies het zelfde, er ontstaan ook echt rugklachten. Onze topper heeft nu een halve koudschuim vullen en van die gel balletjes. Deze zakt dus ontzettend in. Wij gaan ( naar goede recensies te hebben gelezen , en veel in lezen ) gaan wij toch voor het ouderwetse traagschuim matras (topper) .

    Echter is een topper voor dat extra kleine beetje comfort. De ondersteuning zit hem in het matras eronder, daar gaat het voornamelijk om. Maar ikzelf heb ook een haat-liefde verhouding met die toppers. :)
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  3. Disneyfan

    Disneyfan Fanatiek lid

    14 okt 2013
    1.027
    156
    63
    Volgens mij 5 jaar
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De mijne hebben wij inmiddels 8.5 jaar. Hij slaapt, ondanks de lichte kuiltjes nog fantastisch!!

    We hebben beiden geen rugklachten hiermee. Kan het zijn dat je ergens anders door rugklachten hebt ontwikkeld? Het lijkt mij als je een goed bed hebt laten aanmeten hij niet na twee jaar al verpest hoort te zijn. Wij hebben een boxspringbed met een stevig matras en een stevige topper.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, de rugpijn komt altijd in bed opzetten. Zelfs op de bank lig ik beter ;) Het bed was vooral in het begin héérlijk, maar die kuilen voel je direct zo gauw je gaat liggen. Ik lig nog wel eens op mijn buik, dan kan ik me zowat niet meer omdraaien van de pijn in de rug. Een soort omgekeerde banaan houding heb je dan :)
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh jeetje! Dat klinkt echt naar! Zo erg heb ik het gelukkig absoluut niet. Ik hoop dat je er uit komt met de verkoper. Was het een duur bed?
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onze is 5 jaar. Nu ook kuilen erin en op zoek naar een traagschuimtopper van minimaal 10 cm dik. Dit ivm rugproblemen.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  8. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze topper van Swiss sense gaat al een jaar of 5 mee. En nog geen kuilen. Lijkt me ook wel de minimale levensduur voor een topper eigenlijk. Wij hebben koudschuim, ik vind traagschuim dus juist niet lekker slapen.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Niet de duurste, maar ook zeker de goedkoopste niet.
     
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Die van ons is ook 10 cm. Ik heb nog even op de bon gekeken. Wij hebben een combinatie van traag-en koudschuim. Klinkt op papier goed dus, maar in werkelijkheid....
     
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze is wel een stuk dunner, 5cm schat ik. Misschien dat het daaraan ook ligt?
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij ook en die van ons is uit 2012.
    Wij keren hem wel heel braaf elke maand. Als een pannenkoek.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  14. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Hadden wij ook na ongeveer anderhalf jaar.. toen hebben we de topper eraf gehaald en zonder geslapen. Wat een verademing. Echter na een half haar zonder topper ging het matras ook slecht liggen.
    Ik ben terug naar de winkel gegaan en ze zeiden toen doodleuk: ja je mag op een boxspring nooit zonder topper slapen dus eigen schuld, we kunnen je niet helpen... na enige discussie en slappe verhalen ben ik maar de winkel uit gegaan en hebben we ergens anders een ander matras gekocht..

    De mensen die dat matras kwamen brengen zeiden nog wel, zo slecht als jullie oude matras eruit zag hebben wij amper gezien...
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Onze topper en matrassen gaan al 13 jaar mee en liggen nog steeds heerlijk! Onze boxspring is van eastborn.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  16. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mijn topper is bijna 4 jaar oud, ligt nog helemaal goed ondanks dat ik hem lang niet zo vaak draai als zou moeten. Geen kuilen of bulten. De topper is 5 cm dik, geen idee wat er precies in zit, maar loodzwaar.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  18. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zie wel dat we maar eens bij de duurdere gerenomeerde merken moeten gaan kijken. Met de matrassen zelf is niets mis. We hebben vannacht zonder de topper geslapen en zonder rugpijn wakker geworden. De matrassen zijn wel redelijk hard, dus we willen er wel weer een topper op hebben. Maar dan toch maar de eastborn/swiss sense/hästens eens nagaan. Bedankt dames!
     
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Je moet je topper elke week omdraaien dat kan op 2 verschillende manieren, als je de topper alleen maar van zijde wisselt blijf je op precies de zelfde plek liggen. Je moet de topper ook van hoofd zijde naar voet zijde draaien is mij destijds vertelt door iemand uit zo’n winkel.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  20. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Dat moet wel kunnen natuurlijk.
    Wij hebben net een bed gekocht met een split topper...hierbij kan dat dus niet.

    T.S. Wat voor soort bed heb je nu?
    Vriendin van mij had een boxspring van duizend euro...en een paar jaren helemaal af.
    Tja voor dat geld kun je niet veel kwaliteit verwachten.
     

Deel Deze Pagina