hallo allemaal, een raadsel hier... als ik wasverzachter in het bakje van mijn miele wasmachine doe ,zoals ik al jaren gewoon altijd heb gedaan, dan blijft de wasverzachter gewoon in het bakje staan, soms pakt hij het wel.... vaak ook niet en dan stinkt de was.. ik heb het bakje er al uitgehaald en alles nagekeken..\\ het is me echt een raadsel??? iemand een idee? gr jose
Heb je al gekeken in de ruimte waar t bakje in zit? Misschien moet dat ook goed gereinigd worden. Heb ik ook gedaan, sommige gaatjes waar t water uit komt zaten echt verstopt van de zeepresten.
als je wasmachine stinkt dan moet je hem paar keer wassen op echt heet 90 graden met soda. dan zijn de bacteriën die de was laten stinken weer dood. en inderdaad wasverzachter bakje kan verstopt zijn kenmerk is als het erin lijft staan.
bij ons zat een klepje onder bij het wasmachine voor hem leeg te laten lopen en die zat bij ons verstopt. wij kregen hem niet open dat heeft iemand anders gedaan. daarna deed ie het gewoon weer bij andere mensen wij hadden al een andere gekocht.
ik heb het af en toe nog maar dat is echt vuil/vet ophoping van die wasverzachter. ik ben er welleens met een dunne tandenborstel erin gegaan en dan doet hij het weet een tijdje.
Het kan zijn dat er wat in de filter van je pomp zit, klepje onderin loshalen en stop losdraaien (komt wel wat water uit) Kan stank veroorzaken. En je zeepbakje eruit trekken en lekker even heel goed schoonmaken in een emmer met chloor bijv.
Bij mijn AEG zaten de watersproeiers verstopt van de kalk. Die sproeiers zitten boven het bakje van de wasverzachter (en van de wasmiddel) die gooit water in het bakje zodat je machine het mee kan nemen in de wasbeurt.
hier precies hetzelfde! wat nu wel werkt is dat ik er om en om wasverzachter of een flinke scheut azijn in gooi. dan spoelt het bakje steeds weer schoon!