Hallo, Ik weet niet of ik dit in het juiste topic neer zet maar goed hier mijn verhaal. Ik heb een prachtig zoontje van 10 maanden waar ik ook zielsveel van hou. Ik en mijn vriend gebruiken voor de geslachtsgemeenschap een condoom tegen een onbedoelde zwangerschap. Ik werd toch maar niet ongesteld en na een zwangerschapstest bleek dat ik toch zwanger ben terwijl we dit eigenlijk niet wilden. Er is dus iets mis gegaan. Ik zou over een paar jaar nog dolgraag een kindje willen maar het valt me erg zwaar dat ik nu zwanger ben. Mijn vorige zwangerschap de bevalling en de paar maanden daarna waren erg zwaar. Mijn kindje huilde enorm veel en sliep niet goed. dit heeft erg lang geduurd en nu hij iets ouder word begint het steeds makkelijker te worden. Ik heb de eerste maanden na de bevalling best in een dip gezeten omdat het echt heel zwaar voor me was. Mijn vriend werkt ook erg veel en ik stond er eigenlijk meeste van de tijd alleen voor. Het klinkt mischien hard maar ik ben eigenlijk erg geschrokken en niet blij zoals het hoort te zijn met de zwangerschap. Mijn relatie is ook niet meer zoals het hoort en financieel hebben we het moeilijk. We hebben beiden geen rijbewijs wat het ook moeilijk maakt. Ik kijk erg tegen de zwangerschap op en de zorg voor de baby naast de zorg van mijn eerste kindje. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een gewenste of onbedoelde zwangerschap waarbij er zo weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Hebben jullie dit als zwaar ervaren of dacht je dat het erg zwaar zou worden en viel het mee. of nooit zo er tegen aan gekeken?. Ik zou erg blij zijn met reacties zodat het me mischien wat meer moed in de schoenen schuift. Niet elk kindje is natuurlijk ook hetzelfde. Mijn zoontje is erg aanhankelijk en vergt ook veel tijd en aandacht. soms valt dat wel zwaar omdat je bijna geen tijd voor jezelf en partner hebt of voor andere dingen. Ik zou graag wat positiever tegen de zwangerschap en baby aankijken. Ik vind het erg zielig voor het kindje in mijn buik als ik me niet goed voel. groetjes
Tussen mijn kinderen zit 23 maanden. Beide wel bedoeld zwanger, maar het was best zwaar. Mijn beide kinderen slapen pas door met ander half jaar en m'n zoontje heeft nu nog vaak slapeloze nachten. Beide reflux, KMA en notenallergie. Heel zwaar heb ik het eerste jaar ervaren. Maaaaar!!! Ik ben dolblij dat ik het zo gedaan heb. Ze zijn nu beste maatjes. Mijn eerste was erg aanhankelijk maar nu heeft ze constant een speelmaatje en ze hebben de grootste lol samen. Mijn man is ook weinig thuis en ik doe ook alles zelf. Financieel hebben wij het ook erg zwaar, maar ik merk geen verschil met een kind. Je kunt alles zo duur maken als dat je zelf wilt. Uitjes naar het bos en kinderboerderij zijn hartstikke leuk en kosten niks. Rijbewijs heb ik wel, maar mijn man niet. Maar wat je nu doet met 1 kind op de fiets kan ook met twee. Het is sowieso wat zwaarder zonder auto, maar dat overleef je wel. Je relatie die veranderd is, dat is normaal. Jullie hebben er beide een enorme verantwoordelijkheid bijgekregen. En jij bent waarschijnlijk wat vermoeider, maar dat betekend niet dat jullie relatie minder waarde heeft gekregen. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie. Ik raad je aan om alles op je af te laten komen en niet te veel te piekeren. Ik wens je een fijne, gelukkige, zwangerschap toe. Succes!
Bij mij zit er straks 14,5 maand tussen. Ook niet gepland. Het zwanger zijn met een kleine dreumes is zwaar. Maarja is een een 2e zwangerschap met een 2 jarige zwaarder? Ik weet het niet... Ons meisje slaapt nog 2 keer op een dag 2 uur waardoor ik ook m'n rust kan pakken. Daardoor doe ik wel minder in het huis maar daar hebben m'n man en ik het over gehad. Misschien helpt het om voor jezelf de positieve punten op te schrijven. En vooral probeer wel echt te genieten!
Mijn eerste was onbedoeld. Ik en mijn vriend kende elkaar pas 3 weken ! Dus zijn eigenlijk nooit partners geweest maar direct ouders. Dit is erg pittig. Nu straks 2 jaar leeftijdsverschil. Veel mensen beginnen al te zuchten bij het idee maar ik ben gestopt met beren op de weg aan het zien want dat heeft totaal geen zin. Een tweede kind is naar mijn idee makkelijker, waarom? Omdat je weet hoe en wat. Tuurlijk is elk kind anders maar je weet gewoon meer hoe en wat. Gelukkig heb je nog even de tijd om aan het idee te wennen. Probeer de positieve dingen te zien
Ik was onbedoeld zwanger van ons vijfde kindje, dat ons dochtertje 10 maanden was. We hadden net een hele zware tijd met haar achter de rug, door reflux klachten, overmatig huilen, een aangeboren afwijking, waaraan ze met 9 maanden geopereerd was en we dat nog aan het verwerken waren en nog wat kleine dingen. En nog zijn en waren we niet klaar met dat traject en waren we aan het afwachten wat ons dame had en of het erfelijk was. Dat ze 11 maanden was bleek ik 5 weken zwanger te zijn en dat terwijl ik de pil slikte. De schrik was groot en we wisten ook niet wat we er mee aan moesten want we waren compleet met 4 kinderen en waren nog bezig met het herstel van onze dochter en de rust weer terug te krijgen in ons gezin. We hebben getwijfeld of we het aan konden, maar we zijn er voor gegaan. Mijn man was na de eerste echo gewend aan het idee en had er vrede mee, maar ik heb toch wel tot de 14 weken zwangerschap nodig gehad om het een plekje te geven (en ik wil en wilde altijd een groot gezin en het liefst wel 10 kinderen, nu niet meer overigens). Na die 14 weken heeft het een plekje gekregen en ben ik volop gaan genieten en dat doe ik nu van ons mannetje. Hij is nu bijna 4 weken oud, maar ik kan hem niet meer wegdenken uit mijn leven en wat hou ik van ons mannetje en van onze andere kinderen. Hij hoort er helemaal en is de kers op de taart. Daarbij is het ook een makkelijk mannetje die rustig 2 a 3 uur slaapt en ook de nachten gaan goed. Hij wil wel heel graag bij ons zijn als hij wakker is en dat laat hij wel goed merken, maar omdat hij ook veel slaapt vind ik het niet zwaar. Ik hoop dat je het een plekje kan geven en geniet ervan het is pittig, maar dat is het altijd als je meerdere kindjes hebt lopen. trouwens evengoed gefeliciteerd en het komt echt allemaal goed.