Haaj zwanger worden was al een heel gebeuren voor ons, en nu eenmaal zwanger zijn van de 4e en een dreumes in huis hoe kan ik het beste genieten? ons buikbabytje die beweegt niet heel veel en als hij of zij beweegt dan ben ik altijd druk bezig in de momenten waarop ik rust dus als onze dreumes slaapt dan slaapt onze buikbaby ook hebben jullie wat tips voor mij hoe ik het beste kan genieten want dit is naar alle waarsch. wel mijn laatste zwangerschap liefs
Tja, dat is voor iedereen anders! Buikfoto's maken zodat je een herinnering hebt? Kleertjes shoppen? Tijd nemen om je buik in te smeren of een liedje te zingen voor de buikbaby? Af en toe dus even extra "stilstaan" bij dat wondertje. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk met 3 kindjes om je heen, maar probeer wat tijd in te lassen voor buikbaby.
Gewoon even op de bank zitten, niks doen en aandacht schenken aan je babytje! Tot rust komen en stil staan bij de fijne momenten!
Ik was ook altijd heel druk, maar ik maakte altijd een uurtje vrij om alleen samen te zijn met m'n buikbaby door 's avonds na het eten op bed te gaan liggen en haar te voelen. Die momenten mis ik nog steeds wel. Nu ze er is, is het helemaal geweldig. Maar dat intieme moment samen was echt priceless.
Het genieten zit 'm voor mij ook in die rustmomenten die ik inlas. Zo ga ik een uur voordat ik ga slapen lekker douchen in de avond en smeer ik mijn buik in met olie. Daarna ga ik met mijn handen op mijn buik liggen en krijg ik altijd reactie van mijn miniliefde. Dat zijn zulke heerlijke momenten, ik zal het gaan missen! En oh ja, ik zorg ervoor dat ik 's ochtends ook iets eerder wakker ben zodat ik in stilte nog even kan genieten van de kleine man, die rond die tijd ook vaak wakker is in mijn buik
Ik slaap elke middag ongeveer 1,5 uur en voordat ik slaap en als ik wakker ben, leg ik meteen mijn handen op mijn buik. 9 van de 10x komt er meteen een reactie. Verder ben ik veel aan het rondneuzen voor ideeen voor het kamertje en kraamcadeau's te bedenken...hier de 3de en eigenlijk hebben we alles wel.
lieve reacties allemaal bedankt. ik moet gewoon ff tijd inlassen hoe en wanneer ga ik nog uitvissen misschien na het douchen ofzo naja ik ga er over nadenken
Ik heb al 2 zoontjes van 5 en 1,5 jaar dus ook hier plan ik baby tijd in. Ik moet smiddags ook slapen, tegelijk met de jongste. Eerst ga ik voelen , ligt ze verkeerd om te voelen dan de angelsounds er even bij. Zelfde savonds na t eten. Ik douche de kids leg de jongste op bed en dan neem ik ong 40 min baby tijd weer. Tot de oudste naar bed gaat. Even bewuste geniet momentjes.
Misschien eens een shoot laten doen, of - hoe heet het - je buik laten beschilderen of gipsen? En de andere kinderen er in betrekken, probeer met hen een momentje in te lassen als de baby schopt bijvoorbeeld. Kleine momentjes die veel waard zijn. En bedenk eens wat je bij je eerste deed en daar proberen tijd voor te maken. Desnoods je partner even met de andere kinderen alleen laten, zodat jullie tweetjes een momentje hebben.