dag meiden, ik ben nu bijna 30 weken zwanger. in het begin kwamen de kilo's er snel bij, het enige wat bij mij hielp tegen de misselijkheid was eten, eten, eten. dus dan wil het wel 2de trimester ging het iets langzamer. hoefde gelukkig niet meer ieder uur iets naar binnen te werken want de misselijkheid was weg. dus nu was het echt van de baby wat er bij kwam en niet het eten. met 26 weken zat ik al op 14 kilo er bij! de laatste weken gaat het altijd het hardst (zeggen ze) dus ik zag mezelf al minimaal 30 kilo zwaarder uit de bevalling komen! maar nu ben ik de laatste weekjes al 3 kilo kwijt, en blijft het zakken. zijn er meer dames die onbedoeld afvielen in het laatste trimester?
Ik kom hele zwangerschap aan en af hele zwangetschap maar8 kilo aangekomen ,als de vk het zorgen vindt bij jou zou ze dat vast gemeld hebben.
Hey meid kijk hier even. Dan zie je wat je gemiddeld per zwangerschap aan komt Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Dus als je meer aan bent gekomen en weer wat ben afgevallen maar alsnog bij het gemiddelde zit zou ik me niet druk maken
Ik ook bij de laatste controle 1 kg in de week er af... Heb gewoon gegeten en gesnoept, dus weet niet waar t aan ligt hoor! Hihi! Kwam vaker voor zei de vk, laatste weken stilstaan of afvallen. Maak me er geen zorgen over iig, zit nu nog aan de +15 kg
de laatste weken verbruikt je lichaam meer (alles kost meer moeite en je verbrand dus meer kcal met hetzelfde doen) dus als je niet meer gaat eten (wat je wel iets hoort te doen, laatste trimester +500/600kcal) dan blijf je stilstaan of kan je zelfs afvallen inderdaad...
Heb je dit al met je vk besproken? Er zijn (voor zover ik weet) grofweg twee redenen waarom je niet mag afvallen tijdens een zwangerschap: - Als je afvalt door te lijnen, eet je vaak weinig, waardoor er een grotere kans is dat je van bepaalde voedingsstoffen te weinig binnen krijgt voor de ontwikkeling van de baby. Aangezien jij niet doelgericht aan het lijnen bent, neem ik aan dat je normaal gezond eet en dat dit bij jou niet aan de orde is. - Als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt via je voeding, zal je je vetreserves gaan aanspreken om aan energie te komen. In vetcellen zitten echter ook allerlei schadelijke stoffen opgehoopt / opgeslagen en die kunnen vrijkomen bij het vrijkomen van vet uit vetcellen. Het lijkt me dat dit laatste in jouw geval wel mogelijk is. Als je normaal, gezond eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik zou het echter voor de zekerheid wel met je vk bespreken.
Heb ik ook gehad maar was niet zo erg volgens mijn vk. Zolang de kilo's er maar niet te snel afvliegen.
ik maak me niet hele erge zorgen hoor! was meer benieuwd of het nou echt vaker voorkomt, omdat ze altijd zeggen dat je de laatste weken het meest aankomt enzo. ik probeer nog gewoon het zelfde te eten. al kan ik wel wat minder tegelijk op doordat m'n maag minder ruimte heeft. ik zorg in ieder geval dat ik gezond eet! en onze kleine vent groeit gewoon erg hard, loop voor, dus hij pakt al mijn reserves denk ik. dinsdag weer naar de vk dus dan zal ik het wel aangeven. (wij hoeven nooit bij de vk op de weegschaal wat bij de meeste vk's volgens mij wel zo is)
Het is (gelukkig) ook een stuk minder warm dus misschien hield je eerder een stuk meer vocht vast en ben je dit nu kwijt!
hier ook ineens minder aankomen en meer stilstaan sinds week of 2...op zich niet heel erg want zit ook al op de +13,5 kilo....vooral in het begin ook veel gegeten en gesnoept
ik ben vanmiddag bij de vk geweest en heb het overlegd. tijdje geleden heb ik ernstige diarree gehad maar ondanks dat ik niks binnenhield ben ik toen niet afgevallen maar stond ik stil. de vk zegt dat de baby toen waarschijnlijk al mijn reserves aan het aanvreten was. gelukkig gaat het nu wel wat beter met de diarree, dus daar komt het niet van. komt echt omdat alles nu meer energie kost en de kleine mijn reserves aan het pakken is. komt wel eens vaker voor dat moeders helemaal slankt worden en ingevallen gezicht enzo krijgen. maar ze maakte zich er niet reuze ongerust over. ik moest wel meer maaltijden op een dag naar binnen proberen te werken, en mocht niks meer afslaan maar de baby pakt toch wel wat hij nodig heeft... dus gewoon in de gaten houden
Dat ik zwanger raakte van me dochter woog ik 47 en op de bevallingsdag 65. Dus toch 18 kilo maar was met 2 maanden na bevalling ook weer 6 kilo kwijt. Nu met 52 zwanger geworden en weeg nu rond de 57 en ben 22 weken. Ik had al begrepen dat vrouwen die 'minder' wegen meer aankomen omdat het vetpercentage eerst omhoog moet. De vk zegt er niks van omdat alles er goed uit ziet en gezond is. Naja als het deze x er ook weer zo snel af is kan ik me er echt niet druk om maken
ja ik geloof inderdaad wel dat als je een laag gewicht hebt voor je lengte aan het begin van je zwangerschap dat het harder gaat.. klinkt voor mij in ieder geval 'geruststellend' haha. zat zelf ook wel laag qua gewicht. ik weeg nu wat je mag wegen met mijn lengte (als je niet zwanger bent) mijn vk zei ook dat je na de bevalling een kilo of 8 al kwijt bent, van baby placenta vruchtwater vocht enzo. dan vind ik m'n extra kilo's nog wel meevallen. en vaak met borstvoeding geven ben je het echt zo weer kwijt! zolang de kleine het maar goed doet en gezond op de wereld komt maak ik me niet zo druk om eventuele overige kilo's hoor.. sport ik er straks wel weer af
Ik ben altijd lichter geweest maar geen problemen gehad. Vind dat extra aankomen ook niet erg hoor, ik zie het alleen aan de weegschaal maar gelukkig niet aan mezelf hihi Ik weeg nu ook idd wat ik eigenlijk hoor te wegen bij niet zwanger zijn haha Zolang je voedingsstoffen binnen krijgt die je hoort te krijgen en niet teveel onnodige dingen dan gaat alles goed toch dan is het er ook weer sneller vanaf en zeker idd met borstvoeding
haha wat goed dat jij nu ook op je "goede" gewicht zit! soms is het ook gewoon je bouw en aanleg.. gezond eten is gewoon het belangrijkste, met af en toe iets ongezonds om het wel leuk te houden.. bij mij zie je gelukkig ook alleen maar dikke buik en verder mijn normale figuur. inmiddels kan ik de cijfertjes op de weegschaal ook niet meer zien door m'n dikke buik. maar ook al komt het er alsnog overal aan, ben toch trots op m'n lichaam. dat ik zo'n (niet meer heel klein) mensje maak. blijft toch super bijzonder wat er allemaal in en met ons lichaam gebeurd!
Precies. Wij snappen mekaar Mijn buikje is dan nog bijna niet gegroeid en mensen durven nog niet te vragen of ik zwanger ben ze geloven het zelfs als ik zeg 'nee hoor heb gewoon veel gegeten'. Dan lig ik helemaal in een kreukel Maar idd van de week 2x patat gegeten en dat zo weer paar weken niet. Chips ligt hier in de kast weg te rotten en snoep kan ik niet eten i.v.m een slecht gebit. Blijft weinig over dan hihi En idd wees trots op je lichaam en dat je zo'n mooi klein mensje maakt!