Hoe ik dat niet heb kunnen merken zal ik even uitleggen, ik ben op een gegeven moment gestopt met de normale pil en overgestapt op de nuvo ring. Hierdoor is op een gegeven moment mijn menstuatie weg gevallen, ik heb toen een zwangerschaps test gehad en die was in orde(juli 2006). Volgens mijn arts kwam dit vaker voor omdat de nuvo ring constant hormonen afgeeft waardoor het voorkomt dat de menstuatie stopt. Mijn huisarts is dus ook nergens van uit gegaan en heeft tegen mij gezegt dat als ik weer wou overstappen op de pil er eerst een normale menstuatie moet komen om zo het termijn in te kunnen bepalen van mijn menstuatie. Ik kon ook gewoon met de nuvo ring blijven gebruiken volgens de regels en er zou niets aan de hand zijn. Het enige wat ik dan miste was een menstuatie. Ik heb voor de laatste optie gekozen en ben doorgegaan met de nuvo ring. Ik heb verder niets gemerkt van verandering in hormonen oid. Ben niet misselijk geweest, niet extreem moe etc. Het enige "kwaaltje" zijn dus de hartkloppingen geweest. Wat betreft de echo mijn vriend was niet in staat om mee te gaan, heeft het wel geprobeerd maar kon echt niet weg van zijn werk! Was ook allemaal op snelle sprong. Heb vrijdag een test gedaan, gisteren had de huisarts pas plek voor mij en die heeft gelijk een termijn echo aangevraagt. En daar kon ik vandaag al terecht!(opvulling van een afbeller) Over 2 weken gaan we in de herkansing dat krijg ik nog een echo en dan gaat hij wel mee.
Wauw, zo zie je maar weer. Er is al beslist voor jullie. Hoop dat je een goed gesprek heb vanavond met je vriend en dat je de rest van de 20 weken lekker kan genieten samen.
Och meid dat is wel even schrikken denk ik! Al 20 weken zwanger! Heel veel succes met het gesprek vanavond!
Nou die Nuvar Ring is doet dus niet echt zijn werk.... Maar geniet ervan! Laat het even bezinken en ik hoop dat jullie heel gelukkig worden met z'n drietjes!
zooooo aafje dat zal wel ff schrikken zijn geweest he maar zo zie je maar weer moedernatuur doet wat ze moet doen en het heeft zo gemoeten... ik weet zeker dat je vriend bij trekt het is altijd schrikken voor de aanstaande papa's in spee of ze nu oud of jong zijn maar papa's kijken er altijd anders tegen aan als de mama's in spee... blijf goed praten met hem en laat hem ook zijn emoties tonen het komt allemaal goed meis. geniet er maar lekker van liefs Mandy
ik denk inderdaad dat jullie het moeten laten bezinken, het is voor een man ook niet niks om te horen dat je al binnen 5 maanden vader wordt terwijl het ongepland is. Ik hoop dat jullie eruit komen. en joh misschien als je vriend de echo ziet en zich realiseert dat zijn zoon/dochter in jouw buik groeit dat hij al wwat meer aan het idee kan wennen. maar inderdaad die nuva ring is niet echt perfect dus. ben blij dat ik die toen de deur uit heb gedaan. een paar jaar geleden. in ieder geval gefeliciteerd en probeer inderdaad te genieten!
ik ben ook zwanger geraakt terwijl ik de nuva ring gebruikte. ga er na de zwanerschap ook niet meer aan. gewoon terug naar de oude en vertrouwde pil. lang leve anticonceptie,hahahah. heel veel succes meid en het enige,wat ikkna zeggen,hij draait wel bij. mijn eerste zwangerschap was mijn man ook niet blij en wilde dat ik het weg liet halen. heeft een tijdje geduurd,maar met praten kom je een heel eind. uiteindelijk,heeft hij staan huilen van blijdschap bij de geboorte. heel veel succes en gefeliciteerd.
Ik ga ook als het kindje er dadelijk is gewoon weer terug naar mijn vertrouwde pil. Dan maar niet het gemak van maar 2x aan hoeven denken in de 4 weken! Maar lekker dan als de nuva ring zoiets al eerder heeft "veroorzaakt" ik weet wel dat ik hem nooit meer hoef! Wat bijdraaien betreft, daar geloof ik ook wel in, ik denk alleen dat de schrik en verbijstering er een heel stuk erger inzit als dat hij wil toegeven.
Erg vervelende situatie, ook moeilijk om hier ee goed antwoord op te geven. Ik ben wel van mening dat als jij deze baby wilt houden je dat moet doen. Maar je moet wel denk ik het een en ander op een rijtjes zetten. Neemt je vriend zorg voor de baby als die er eenmaal is? zowel financieel als lichamelijk? Kan je het zelf financieel en lichamelijk wel opbrengen? Heb je steun van je omgeving? Ik zou het erg slap van je vriend vinden als hij hierdoor 5 jaar realtie weggooit, hij had zelf ook een zwangerschap kunnen voorkomen als hij er zo tegen is, desnoods met een knip door de leidingen. Maar het ka goed zijn dat hij gewoon aan het idee moet wennen, neem hem mee als je een echo laat maken en laat hem zien wat er in je buik groeid.
Ik ben tegen abortus, dus dan zou ik het risico nemen, dat aanstaande paps het niet leuk vind, worden die 3 jaartjes iets eerder.
20 weken alweer pfoe hee! Maarreh zeg toch voorzichtjes gefeliciteerd, want ik begreep dat jij er wel blij mee bent. Wonen jullie al samen en zo? (sorrie ben niets niet nieuwsgierig) Je vriend draaid vast wel bij, zeker als hij genoeg van je houd lijkt me, het zal alleen inderdaad erg wennen en erg schrikken voor jullie allebij zijn! Heel veel succes met alles de komende 20 weken
Ik zie dat je 20 weken zwanger bent. Eerlijk gezegd vind ik dat je op zo'n moment dan niet meer een keuze hebt. Je wilt toch niet serieus aan abortus denken als je kindje al 20 weken in je buik zit? Das al op de helft...nog een paar weekjes en hij/zij is al levensvatbaar. Sterkte iig, en hoop dat je vriend bijdraait.
Ze kwam er pas na haar eerste bericht achter dat ze 20 weken zwanger was. Dus abortus was bij haar ook meteen geen optie meer hoor...
Wat betreft mijn relatie woon ondertussen al weer 3 jaar samen in een koophuis(was 16 toen ik het huis uit ging, heb eerst nog een jaar op mezelf gewoont). Hebben alle 2 een vaste baan(ik bij de overheid op kantor) dus pratisch gezien is er niets aan de hand!
Nou dat scheelt al heel veel zorgen. Zo te lezen zijn jullie er dan voor een groot deel klaar voor! En geef je vriend even de tijd. Als hij de echo heeft gezien en het heeft laten bezinken is hij vast heel blij!
Nou, dan hoef je je om die praktische dingen gelukkig geen zorgen te maken. Heel onhandig als die er nog bijkomen nml. Heb je foto's van de echo meegekregen? Dan kan je die mooi aan je vriend laten zien. Hij zal erg in shock zijn dat jullie ondanks voorbehoedsmiddel zwanger zijn geworden. Kan ik me goed voorstellen. Want het was nou eenmaal niet de bedoeling. Ik zou echt proberen hem wat tijd te gunnen en als hij zegt dat hij over 2 weken wel mee wil naar de echo, dan is dat al een positief teken toch... Bij ons was de zwangerschap gepland, maar evengoed wel ongeloof en onwerkelijk hoor als je dan die test in je hand hebt. En dan komt er ook van alles op je af. Hoe doen we dat, willen we dit echt, kan ik dit wel, hoe zou het zijn..... af en toe een dipje hoort er ook bij. Ik wil maar zeggen.... ondanks dat het gepland was blijven van tijd tot tijd twijfels en onzekerheden. Blijf er in elk geval samen over praten. Groetjes
Oh das echt heel fijn dat je al zo'n tijd samenwoont en dat allemaal in orde hebt dat neemt al weer heel wat zorgen weg. Je vriend zal vast bijdraaien, uberhaupt nu weghalen geen optie meer is, maar het is logisch dat hij (en jij natuurlijk ook) wat ruimte en tijd nodig hebben om dit alles even te verwerken
Dat is wel een moeilijke situatie maar ik zou wel je eigen gevoel volgen om de praktische redenen hoef je het in igg niet weg te laten halen. Succes meid!