Onbedoelt zwanger, ik wil het houden, mijn vriend niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aafje87, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Meid wat moet dit schrikken zijn zeg!

Bij ons was het gepland maar we hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Vooral mijn man was/is wel erg blij dat ie na de test nog 8 maanden de tijd had/heeft om aan het idee te wennen ;)

Jullie hebben nog maar 20 weken in totaal om jullie geestelijk voor te bereiden op de komst van jullie kindje.
    Maar wat een wonder zeg :D
    En ik kan alleen maar zeggen dat ik persoonlijk blij ben dat de keuze al voor jullie gemaakt is :oops: Dit omdat ik persoonlijk tegen abortus ben tenzij er een heel goede reden voor is. Bij twee volwassen mensen met een baan, huis en een kinderwens (maar dan pas later) zie ik die reden persoonlijk niet.

Ik hoop dat jij en je vriend nadat jullie van de schrik zijn bekomen kunnen gaan genieten van dit wondertje dat blijkbaar heel graag bij jullie wilde komen, en dat jullie dan vooral zullen zien wat een voorrecht het is om zwanger te kunnen raken.

Maar ik kan me voorstellen dat jullie het nu eerst allemaal even moeten verwerken!

Veel sterkte en geluk!
    Enne van harte gefeliciteerd meid!

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hopelijk is je vriend snel genoeg aan het idee gewend en kun je nog genieten van die 20 weken die komen. Materieel gezien zijn jullie er klaar voor nu nog psygisch

Heel veel sterkte en ook plezier toegewenst

3. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik schrok al even van je berichtje, omdat ik aan je banner zag dat je al 20 weken zwanger bent. Ik dacht al: je gaat het nu toch niet meer weg laten halen? Wettelijk kan het in Nederland tot 24 weken, maar dat lijkt me zó extreem... maar ik heb je verhaal gelezen en het is me duidelijk.

Ik ben in ieder geval blij voor jou dat jet nu weet dat je het toch wilt houden en als je vriend niet op korte termijn bijdraait, zal hij waarschijnlijk wel bijdraaien als hij het kleintje eenmaal in zijn armen heeft.. je moet dan wel heel sterk in je schoenen staan als je niet meteen van zo'n hummel gaat houden!

4. Niet meer actief

sjee... dat zal wel shocking geweest zijn zeg! 20 weken al.. Nou ja, wat de anderen al zeggen, er is voor je besloten! Nu maar proberen te genieten en betrek je vriend er veel bij.

Succes!

5. droppie

droppie Actief lid

1 sep 2006
    209
    0
    0
    MOEDER
    heb het ook meegemaakt zwanger en mijn vriend die wegging
    maar heb het gered met hulp van mijn ouders en zussen
    hetw as best moeilijk hoor zware momenten want je doet het eigenlijk toch echt alleen
    maar je krijgt er heel veel voor terug .
    in het begin denk je dat kan niet waar zijn en je wilt er eigenlijk niet aan dat je echt zwanger bent maar als je het alleen wilt doen zou ik zeggen ga ervoor je kunt het

6. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mijn beste vriendin idem dito. Haar vriend liep hard weg toen hij hoorde dat ze zwanger was. Ze heeft de hele zwangerschap dus alleen (en met een klein beetje hulp van mij) gedaan. Ik was bij de bevalling.

En nu is ze nog steeds alleen, maar mét haar dochter en ze is dol op haar dochter. Ze is zo ontzettend blij dat ze zwanger geraakt is. Ze wil haar dochter voor geen miljoen meer missen.

UIteindelijk komt het allemaal goed. Zelfs al zou je vriend weggaan. Wat ik niet voor je hoop natuurlijk. Ik hoop van harte dat hij zich erbij neerlegd en zichzelf de kans geeft om van het kindje te houden.

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Jeetje meis. Dat was wel even schrikken om te horen dat je al zo ver bent!
    Gelukkig hebben jullie een stabiel leven, allebei een baan, huisje...
    Ik denk dat je vriend nog even moet wennen. Als hij de echo ziet zal het voor hem ook echter worden.
    Wel spannend allemaal hoor! Keep us updated!

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Bij mij was het héél simpel:
    1/ je blijft en aanvaard het (je hebt er immers mee voor gezorgd dat de kleine op komst is)
    2/ je aanvaard het niet en neemt dan maar de benen

Hij heeft de benen genomen.
    En weet je wat? In het begin had ik er pijn van, enorme pijn, maar nu?
    Nu denk ik: beter geen vader in huis en geen relatie dan wel een relatie met een man die de baby niet wil en ook niet zal aanvaarden.

Klonk in het begin hard, maar ik ben er helemaal over, nah!
    Ik blijf denken (en ben er ook van overtuigd): wat moet die kleine uk nou met een papa die niet eens naar hem omkijkt en hem niet wil?
    En ik kan het alleen ook, kon ik met 2 kleuters wel, dus waarom niet met 2 kleuters en een baby? ;)

9. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    En ivm abortus: die wou ik helemààl niet. Ik wil niet leven met het idee dat ik een baby vermoord heb. Zeker niet rond de 20ste week, je voelt dan al beweging, het hartje klopt al vanaf de 6de week en zo.
    Dan nog liever die vent buiten dan mijn kleintje de kans niet geven op een mooi en volwaardig leven zeg ik ervan.

En eigenlijk... Als je vriend écht van je houdt, kan hij dat alleen maar bewijzen door de baby te aanvaarden en er samen met jou helemaal voor te gaan, denk je ook niet?

Een goed en duidelijk gesprek kan wonderen doen, helaas heb ik ook al ondervonden dat er met sommige mannen echt niet te praten valt. Ik hoop dat dat in jouw geval wel lukt.

Veel sterkte meisie, laat je niet op je kop zitten, en vooral doen waar jij je goed bij voelt. Kussie.

10. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Je bent al 20 weken zie ik, beetje laat voor het weg te laten halen lijkt me.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Ivonne;ze kwam er pas later achter dat ze al 20 weken was...

12. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Iedereen bedankt voor zijn medeleven, ik heb gisteren een heel goed gesprek gehad en ook de echo foto's laten zien(en de termijn bevindingsbrief) En moet zeggen dat hij het heel goed opnam! Zijn eerste reactie was, dan kan ik dus weer gaan verbouwen!(mannen 8) )
    Ja dan mag hij inderdaad weer gaan "verbouwen"(hij moet een muurtje terug plaatsen van een van de kleinere slaapkamers die wij bij de woonkamer hebben getrokken destijds, hij heeft toe hij het huis kocht van een 5 kamer appartement een 3 kamer appartement gemaakt met extreem grote kamers)
    Maar hij heeft ook gezecht dat hij er heel blij mee is, het gaat nu alleen wat sneller dan dat hij zou willen.

Niet geplant, maar wel welkom, zowel voor mij als voor hem! :whistle:

13. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    supermeid.
    zo zie je maar,mannen kunnen ook schrikken en dan ff raar reageren,maar later trekken ze wel bij.
    hartelijk gefeliciteerd en ik weet zeker,als de kleine er straks is,dan lachen jullie erom.
    heel veel succes en een hele fijne zwangerschap(resterende) toegewenst en lekker genieten van elkaar.
    groetjes

14. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Fantastisch meid!

En die reactie "nu kan ik gaan verbouwen".. dat hoort erbij! Mannen denken altijd eerst aan de praktische zaken, en vrouwen aan de emotionele :D

Hartstikke fijn voor jullie.. ga ervoor!

15. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Oef zeg!
    Ben blij dat het voor jou allemaal in orde gekomen is, ik duim dat alles verder goed verloopt meis ;)

16. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou dat is geweldig nieuws meid!
    gefeliciteerd en geniet er maar lekker van...
    die 20 weken zijn zo voorbij hoor hihihihi ( de eerste 20 al zonder dat je het gemerkt hebt)

liefs Mandy

17. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik ben superblij voor je Aafje.....

Gefeliciteerd! Geniet nog maar van je resterende 20 weken zwangerschap.

18. Mama San

Mama San Actief lid

6 sep 2006
    114
    0
    0
    Nou meid heel erg gaaf voor jullie... :thumup:

Van harte gefeliciteerd en nu maar genieten dan, want het is voor jullie zo voorbij, je bent immers al op de helft
    ....

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heel erg gaaf Aafje! Fijn dat jullie er nu allebei blij mee zijn! Heel veel succes met alles voorbereiden en er nog een beetje aan wennen (want het is vast nog wel wennen of niet?).

Even tussen haakjes: ik kan iedere keer weer boos worden als ik die verhalen lees dat de mannen ervandoor gaan... Lekker makkelijk zeg! Wel de lusten niet de lasten. Grrr....

20. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Aafje, ik ben blij dat je vriend het zo goed en volwassen heeft opgepakt. Ik wens jullie heel veel geluk en ga nu maar genieten!

Deel Deze Pagina