irritante verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicole26, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje, ik kan een van mijn verloskundige niet zo goed uitstaan :( :(

Het begon eigenlijk al sinds het eerste bezoekje aan haar. Die andere twee meiden kan ik het prima mee vinden, maar op de een of andere manier doet zij alsof ik een beetje simpel ben ,,

voorbeeldje : ik was gisteren daar voor de laatste echo, nou hoorde ik van andere meiden die daar ook lopen in de praktijk dat ze dan gaan kijken hoelang het kindje is en hoeveel ze nu weegt en hoe ze ligt en alles opmeten enzo, nou ik mocht gaan liggen ze haalde echt maar 1 keer dat apparaat over mn buik heen en zei doodsimpel alles is goed.... ok dus ik vroeg is ze al ingedaald , zei ze alleen JA , dus ik dacht nou ja zal wel een slechte dag hebben...

Dus we gingen zitten zei ze heb je nog vragen ,nee eigenlijk niet , antwoorde ik begon ze ineens of ik alles al in huis heb,, ik zo ja alles staat al klaar , weet je het zeker ook de kruikjes en de maxicosi enz, ik begon echt boos te worden daarbinnen, wat denkt ze wel...
    Begon ze dat ik het kindje echt niet op mn arm mee uit het ziekenhuis kon nemen, ik supergeirriteerd natuurlijk weggegaan,

Nu is het zo dat ik alleenstaand ben zou het daaraan kunnen liggen dat ze zo doet en denkt dat ik het niet allemaal voor elkaar heb ?

En heeft iemand hier ervaring mee ... ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik zit echt niet te wachten op zo'n doos aan mn bed als ik moet bevallen,

Groetjes nicole

2. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Nou wat een chagerijnige doos. Ik zou me mond
    niet kunnen houden haha.

3. nicole26

Nee dat kon ik dus ook niet met tot gevolg dat zij waarschijnlijk nu ook mijn bloed kan drinken... :evil:

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Jah helaas ken ik dat, niet met mijn verloskundige maar reacties op mij in het algemeen, ik ben ook alleenstaand en krijg de 5de nu, kan je nagaan hoe ze op mij gereageerd zou hebben, :) Ik vind dat nu alleen maar lachen, erst kon ik er ook altijd wel om janken maarja...ik denk maar, ZIJ is dan de simpele toch?

5. nicole26

Ja daar heb je helemaal gelijk in ze is ook simpel maar goed ze zou toch beter moeten weten, alsof ik erom gevraagd heb , niet dus...

6. sim

sim Niet meer actief

jee wat vervelend zeg! wij hebben ook meerdere vk's, de één is wat toegankelijker dan de ander, ééntje komt heel streng over, maar ik heb wel al duidelijk een voorkeur wie ik hoop dat dienst heeft tegen de tijd dat ik moet bevallen...

ga je haar nog hierop aanspreken?

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Och echt, je gelooft het misschien niet heh, maar kheb een keer een kraamevrzorgster gehad bij de intake die vroeg van ja maar je bent helemaal niet getrouwd! Whahaha , ja zulke mensen bestaan nog, ik moet r altijd maar om lachen. Iemand heeft zelf seen keer in de rij bij de kassa gevraagd of ik vane en bepaald geloof was :)

8. nicole26

Denk t niet misschien na de bevalling wel maar ik heb zoiets dat als ik er nu over begin dat ze zich helemaal ellendig gaat gedragen tijdens de bevalling ...

9. nicole26

Ongelofelijk dat mensen nog zo zijn , terwijl ze allemaal beweren zo modern te zijn :(

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben ook bij een vk praktijk waar meerdere vk's lopen en ik heb dus bij iedere afspraak een andere vk en daar was ook 1 tussen met wie ik niet op kon schieten en dat heb ik bij mijn volgende afspraak gezegd tegen een andere vk dat het niet met haar klikte en dat ik haar niet weer wilde hebben en al helemaal niet bij mijn bevalling!
    nou hadden ze over haar al meer klachten gehad en ze is uiteindelijk geloof ik ook ontslagen maar ik heb haar alleen die ene keer gehad omdat ik aan had gegeven dat i khaar niet weer wilde...

11. sim

sim Niet meer actief

nou ik zou er juist niet mee wachten tot na de bevalling, dan moet je juist lekker gefocussed zijn op je zelf en je absoluut niet hoeven irriteren, wat denkt dat mens wel..

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Die VK dient eens goed op haar plaats gezet te worden!
    Wie denkt ze wel dat ze is?
    Je hebt het volste recht vragen te stellen over je baby en je kleintje goed te kunnen bekijken.
    Wie is zij om je te zeggen wat je wel en niet hoort in huis te halen voor de uitzet?
    Raad kan je natuurlijk altijd gebruiken, maar dit noem ik geen raad meer, eerder een platvloers commando.
    Van jezelf afbijten meis, en vooral niet bang zijn haar te kwetsen, heeft ze bij jou ook gedaan.
    Veel succes met de bevalling :D

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ach ik vind dat je zulk soort mensen ook maar een beetje moet begrijpen, ook al zijn ze natuurlijk verschrikkelijk kortzichtig. Tenslotte komt het niet zo vaak voor dat iemand van 24 al 4 kindjes heeft en de vijfde op komst. Het zou uiteindelijk goed kunnen dat je al zoveel kindjes hebt uit een geloofsovertuiging toch? Ik vind dat niet gelijk een belediging hoor.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Maar om terug te komen op het onderwerp, ik vind wel dat er bij je bevalling iemand naast je bed moet staan waar je je goed bij voelt, dus ik zou er dan toch over denken een andere verloskundige te zoeken.

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ohhh voelde me ook echt niet beledigd hoor, vond het juist grappig en heb gewoon met die vrouw gepraat erover ;)

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik lig al de hele tijd met mijn verloskundige in de clinch over het moment van bevruchting. Leg haar steeds netjes uit dat ik twee dikke vette strepen op de ovulatietest had staan, wij natuurlijk gelijk aan de slag! De dagen erna, tot ruim een week na die ovulatietest nog steeds blijven testen, nou geen strepen meer en eigenlijk ook niet meer gesext...

Dus ergens rond die ovulatietest moet de bevruchting geweest zijn! Meent die dame dat ik een week korter zwanger ben. Dus ik weer uitleggen dat drie dagen best kan, maar niet dat mijn eitje ruim een week blijft leven (tenzij ik superwoman heet). Wat zegt zij "ja het moment van vrijen en je ovulatie kunnen hele andere momenten zijn".

Wat leg ik nou net uit? Die dag was mijn ovulatie! Niet een hele week later! Nou, ach, geen ophef om gemaakt, ik weet zelf wel wanneer de kleine is gemaakt.

Zij, al lichtelijk gepikeerd geloof ik: nou dan gaan we maar even naar het hartje luisteren, want die heb je natuurlijk nog niet gehoord! Dus ik enthousiast vertellen over de angelsound die ik thuis heb. Kende ze niet.....
    .....en voor straf luisterde ze nog geen twee seconden naar het hartje, want ach, ik had het toch al gehoord....

Het was het tweede gesprek, weeeeeeer het hele verhaal wat ik wel mag eten en wat niet en...zucht. Alsof ik niet ALLE websites af struin en geheel onwetend een kind op de wereld ga zetten....

Gelukkig zijn ze met z'n vijfen, dus de kans dat zij tussen mijn benen komt bij de bevalling is klein, maar zul je net zien......

Dus, ik snap jullie verhalen helemaal! Verloskundigen moeten zich realiseren dat we tegenwoordig allemaal vrouwen zijn die niet alleen maar dom aan het aanrecht leven maar iets meer van de huidige wereld zijn! Gelukkig zijn de meeste verloskundigen heel leuk en goed, maar er zijn erbij........

17. Niet meer actief

ooohhh dat zou niks voor mij zijn zo´n vk die vecht ik der praktijk uit (figuurlijk dan he) nee daar ging ik niet mee zitten heb bij mijn eerste een vk gehad die ik niet mocht heb hem dan ook gevraagd wat zijn probleem was en toen zei die ja de ene vrouw die hier binnenkomt die mag ik en de ander niet ik was toen al ver in mijn zwnagerschap en hoefd nog maar een week ben toen overgestapt want ik moest die vent echt niet aan mijn bed uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen
    maar je mag een ander eisen hoor meis die van mij toen deed het toen alleen maar als het een groep vk's bij elkaar is kan gewoon een andere uit dezelfde parktijk krijgen het is belangrijk dat het klikt met je vk anders heb je daar waarschijnlijk tijdens de bevalling alleen maar ongemakken van

18. nicole26

Nou daar ben je ook mooi klaar mee, maar soms heb ik ook echt het gevoel dat ze naast elkaar heen praten, de ene zegt dit en de andere dat....

19. sim

sim Niet meer actief

zo ben ik van mijn dochter in het ziekenhuis gevallen (bijna 9 jaar terug) en had ik er ook zo'n irritante gyno tussen lopen, ik maar hopen dat ie niet bij mijn bevalling zou zijn. ja natuurlijk was hij er! op het eind (was toen zo'n 41 uur bezig) had ik eindelijk persweeen, joepie ik kon iets doen, ik mocht meedoen! dus het persen begint, schreeuwt ie in mijn oor, GEEN GELUID, GEEN GELUID, ja hallo, ik lag daar niet te gieren als één of ander wild beest, nee ik was hard aan het werk en daar kreunde ik schijnbaar iets te hard bij. jemig vent, probeer jij eens een rotweiler door je neus te persen, dan praten we weer! hellig dat ik was! dat overkomt me echt geen tweede keer, zo neerbuigend!

20. nicole26

Wat een rotkereltje zeg , nog knap dat je m geen knal verkocht heb.... volgens mij zou ik m aanvallen :) :)

Deel Deze Pagina