Ik ben even een tijdje niet op ZP geweest, maar kom weer een spieken en zie gelijk een topic voor mij Hier ook een OOMpje, sinds eind 2006 anticonceptieloos en na allerlei onderzoeken is "alles goed" bevonden. eind 2008 zijn we begonnen met IUI, ook met Puregon en pregnyl, de 4e poging was raak (maart 2009) helaas een missed abortion en bij 12 weken gecuretteerd. Toen vol goede moed verder met IUI, weer poging 4 (december 2009) raak, helaas al vrij vlot een miskraam (5-6 weken). En weer door met IUI, en geloof het of niet maar weer poging 4 raak en weer een vroege miskraam (dat was april 2010). nu heb ik begin deze week weer een IUI gehad, de 13e dus... We mogen wel door met IVF, maar omdat ik wel zwanger wordt middels IUI hebben we met de artsen samen gekozen voor nog 4x IUI. We zullen zien! (overigens: we hebben ook habituele-abortus-onderzoek gehad en ook dat was allemaal OK...)
Dopey, ook welkom! Jee wat een verhaal! Dat is echt heftig! Ik kan me voorstellen dat je het dan even helemaal niet meer ziet zitten. Dan ben je al zolang bezig, is het eindelijk raak en dan gaat het weer mis. Pfff ik moet er niet aan denken. Ik wil je heel veel succes wensen met je nieuwe poging!
kaat: Die pregnyl spuit mag je kiezen. De assistentes bieden altijd aan om hem voor je te zetten, maar als je stoer 8) genoeg bent mag je het ook zelf doen . dopey: welkom hier! Kom er gezellig bijzitten! Klinkt wel heftig zeg! En 3x de 4e x raak? Hoe is het mogelijk! . Je zou zeggen meteen maar door met de 4e IUI, die 1e 3 maar overslaan . Maar gebruik jij al utrogestan? Die bolletjes? sporten: ik volleybal 3x per week ongeveer 1,5 uur. En inderdaad, even helemaal hoofd leeg, lekker uitleven! Heerlijk! Nu is het seizoen net afgelopen, dus we zullen zien of dat effect gaat hebben . Alhoewel ik het niet kan laten regelmatig de racefiets te pakken...
Hahaha ik ben denk ik wel stoer genoeg dus wel zullen zien. Maar ik ga eerst lekker relaxen. Dit weekend heb ik een vrijgezellefeest in Scheveningen en volgend weekend ben ik op vakantie in Italie, even lekker chillen8) Gaat 1 van jullie deze zomer nog op vakantie?
Ik ben net een maandje terug uit Griekenland. Dus we hebben het er eigenlijk al een beetje op zitten. Maar afhankelijk van het weer in Nederland gaan we misschien nog wel een paar daagjes weg. Lekker genieten jij!! En niet te veel met zwanger worden bezig zijn he?
Ohh lekker Griekenland! Jammer dat het dan weer voorbij is. Tja ik ga me echt niet bezig houden met zwanger worden, ik ga het zelfs dit keer niet op tijd doen gewoon wanneer ik zin heb
Hier ook een oompje we mogen eindelijk volgende maand beginnen met IUI, ook alle onderzoeken al gehad en alles was goed gelukkig, maar aan de andere kant ook zo frustrerend
we lopen precies gelijk zie ik ook op dag 4 en beide volgende maand met IUI beginnen ik ook met milde hypersimulatie wij zijn alleen april 2008 begonnen. Februari 2009 naar de huisarts geweest, eerst maar een paar maanden temperaturen. In mei 2009 doorgestuurd naar Arnhem naar de gynaecoloog . In juni 2009 1e zaadtest, was slecht (0,4 milj. van de 20 milj. en traag) In augustus 2009 2e zaadtest was ineens goed In oktober 2009 samanlevingstest, was slecht (1 levende zaadje gevonden) (daarvoor ziek geweest) Toen kregen we te horen dat we 40% kans hebben op een spontane zwangerschap binnen het jaar, want zij zei steeds dat mannetje ziek was voor de 1e test, wat dus niet zo was. dan eerst maar een kijkoperatie bij mij 21 januari 2010 de kijkoperatie en HSG en alles was goed en mooi open. 1 maart 2010 weer naar de gynaecoloog geweest, en we moesten nog maar een half jaar wachten en nog een zaadtest (wat we hebben gevraagd) zou niks uitmaken, ze zegt ook dat we maar 1,5 jaar bezig zijn, ipv 2 jaar, ivm 3 korte cyclussen. Nu maar een andere gynaecoloog gezocht, omdat ik me bij deze toch niet meer op m'n gemak voel 3 mei naar Ede gegaan, kweekjes (waren goed) bloedtest (was goed , goeie eisprong) 7-5-2010 zaad inleveren: uitslag, 32milj. zaadjes 1,5 ml (dat is wat minder) 18-5-2010 samenlevingstest, 2 mooie eitjes, zaadjes goed (we hebben ze zien zwemmen) 2-6-2010 weer naar de gyn, kregen de uitslagen en daar werd gezegt dat we dus verder mochten met IUI, we zijn er echt blij mee Liefs Dina
Welkom Dina! Kom er gezellig bij! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Nu naar huis... ja, zat op mijn werk , was niet zo productief vandaag . Tot later!
Haha ja ik zei ook al tegen de arts, doe maar gelijk de 4e IUI maar ja zo werkt het niet he...En nee, ik gebruik geen utrogestan. Volgens de arts heeft dat geen zin omdat mijn slijmvlies altijd goed opbouwt en ik al een keer 11 weken ben geweest. Hier ook een paardrijdster, ik rij ongeveer 2x per week. Verder nog pilates en fietsen en na mijn vakantie wil ik weer gaan hardlopen, zo'n opbouwschema.
Wat ik begrepen heb ik Utrogestan ook voor het vasthouden van een vruchtje... het wordt meestal gegeven voor de periode tot 12 weken. Maar ik ben ook geen arts, dus heb ook maar van horen zeggen. Probeer maar wat mee te denken
Dina88, Dat is toevallig! Ik zit ook in Ede (de Gelderse Vallei) Dan gaan we zeker gelijk op! Dopey, Altijd goed nog een paardrijdster Gisteren gereden maar het ging voor geen meter. Hij heeft me even alle hoeken van de bak laten zien:x Jo1978, Ik zat gisteren ook op me werk Nu ook dus even kijken of het vandaag weer kan. Gisteren was grappig zeg! Kom ik iemand tegen die weet van mijn situatie. Zegt ze joh kom een keer langs dan geef ik je een voetreflexmassage Dat zal wel helpen want dan tik ik je baarmoeder aan. Goh ik toch maar denken dat tie tussen mijn benen zat! Ik ga even langs en hup hup hup barbatruuk!! Nou ja dat vond ik wel grappig, ik ben heel erg nuchter dus in dit soort dingen geloof ik gewoon niet.
Kaat: dus jij ook al zo'n productieve dag gisteren . Verslavend hé? Ik geloof wel in voetreflexologie, mijn oud-tante doet het en wij als nuchtere friezen dachten er ook het onze van. Maar toen zij bij mijn man feilloos zijn pijnpunten aan wist te geven waren wij om. Wil trouwens niet zeggen dat ik ook geloof dat je van een paar behandelingen ineens zwanger zou worden hoor! En je moet wel echt een goeie hebben, anders werkt het natuurlijk ook niet. Sandra: misschien ligt dat aan het zh of aan je progesteron waarde? Als die hoog is en blijft dan heb je geen utrogestan nodig. Maar bij het Barrahus laat hij bijna altijd doorgaan met de utrogestan...
Jo1978, Een hele productieve dag! Haha. Ik heb altijd zoiets eerst zien en dan pas geloven. Maar geloof niet dat je via je voeten zwanger kunt worden, dan had het hele forum er wel mee vol gestaan Maar wel goed dat het voor je man hebt gewerkt. Heb jij het ook laten doen of niet?
Eigenlijk een heel verhaal... maar ach, je hebt de tijd, toch Ze woont in Australië en wij bleven daar logeren. Zij vertelde er heel veel over en mijn man vond 't allemaal maar flauwekul. Uiteindelijk op een avond heeft ze mijn man een behandeling gegeven en wist precies te vertellen dat hij last van zijn keel had, te weinig gedronken had en daarom wat last van obstipatie en zijn rug af en toe opspeelde. Hij was met stomheid geslagen omdat het allemaal precies klopte! Het was ook niet zo dat zij in 1 behandeling die klachten weg kon nemen, maar het was wel verbazend dat ze dat via zijn voeten kon voelen... Na 1 behandeling is ze bekaf (ze was toen ook al 72 of zo) en ik heb geen behandeling meer gehad. Maar apart was het wel! Mijn moeder heeft van haar eens 3 behandelingen gehad voor haar knie en dat werkte geweldig, na die behandelingen kon ze weer lopen! Dus wie weet....
Hahah ik heb de tijd, even tussendoor m'n werk doen. Dat ze dat allemaal zo kan opnoemen is ind wel heel erg apart! Ik weet helemaal niet hoe dat in z'n werk gaat en hoe dat kan! Misschien moet ik toch maar eens even langsgaan, baat het niet dan schaat het niet. Maar ik denk gewoon niet dat je hiermee zwanger kunt raken. Maar ja zoals je wel weet ga je over alles twijfelen dus misschien kan ze een soort blokkade weghalen ofzo.
Hey meiden, @ Kaat, jij dus ook gelderse vallei? ik heb van Kempen goeie vent Vennendaal is ook niet zo ver van Doorwerth dan en ik werk in Rhenen. maar heb jij dan ook een spuitcursus ivm Puregon? @ Jo, dat is wel bijzonder zeg, jammer dat jij geen behandeling meer hebt gehad. Liefs Dina
Dina88, Dat is dan weer toevallig, Ik heb hem ook! Ind een goeie vent, zou niet anders willen! Ik heb maandag een spuitcursus en jij?